صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

انگیزه انتقام پاری‌سن‌ژرمن از نیوکاسل

جنگ صعود تا روز آخر


جنگ صعود در گروه مرگ تا روز آخر ادامه دارد اما پاری‌سن‌ژرمن و نیوکاسل که دو هفته قبل شکست خورده‌اند امشب در پارک دو پرنس به‌دنبال جبران هستند. پاریسی‌ها که در انگلیس 4 بر یک شکست خوردند اما با شش امتیاز تیم دوم گروه F هستند، انگیزه بالایی برای انتقام دارند. در دیگر بازی گروه، بوروسیادورتموند که با هفت امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفته، میهمان میلان پنج امتیازی است. نیوکاسل هم چهار امتیاز دارد.
پاریس که با سه گل میهمان خود میلان را شکست داده بود، در بازی برگشت در سن سیرو توسط میلان اشکرینیار به گل اول رسید اما با گل‌های اولیویه ژیرو و رافائل لیائو شکست خورد و دست خالی از ایتالیا برگشت. این یعنی پاریس نه تنها دو تا از سه بازی آخرش در لیگ قهرمانان را باخته-یعنی شکست‌هایی به اندازه 18 بازی قبلش در اروپا- بلکه برای اولین بار بعد از پنج سال سه بازی خارج از خانه پشت سر هم را باخته است. صدرنشین لیگ یک فرانسه همچنین از هشت بازی آخرش با تیم‌های انگلیسی شش تا را باخته.
یک باخت دیگر کار صعود تیم لوییس انریکه را به دشواری می‌اندازد اما آنها با روحیه خوبی برای این بازی آماده شده‌اند؛ بعد از تعطیلات ملی جمعه شب میزبان موناکو بودند در حالی که قبل از شروع مسابقه تنها سه امتیاز از این تیم پیش بودند اما در نهایت 5 بر 2 به پیروزی رسیدند.
کاپیتان کیلیان امباپه یکی از گلزنان بود و پاریس حالا هفت تا از هشت مسابقه آخرش را برده و در پیروزی‌هایش حداقل سه گل زده است.
نیوکاسل نتوانسته چنین روند مثبتی در لیگ برتر داشته باشد و ترکیبی از مصدومیت‌ها و بازی‌های کمتر از حد انتظار باعث شده تیم شمال شرقی از میان پنج تیم بالای جدول بیرون باشد. تیم ادی هاو علاوه بر دو باخت پیاپی مقابل بوروسیادورتموند، در یک ماه، قبل از بازی این هفته با چلسی تنها یک پیروزی به دست آورده بود البته آن هم مقابل یکی از مدعیان قهرمانی یعنی آرسنال.
الکساندر ایساک گل اول را به چلسی زد اما میهمان به گل تساوی رسید. بعد جمال لاسلس، ژوئلینتون و آنتونی گوردون گل زدند تا نیوکاسل روحیه فوق‌العاده‌ای برای بازی امشب به دست آورد هرچند آنها احتمالاً برای صعود از این گروه به پیروزی در هر دو بازی باقی‌مانده نیاز دارند. در هفته آخر نیوکاسل میزبان میلان است و دورتموند از پاریس پذیرایی می‌کند.
نیوکاسل در لیگ قهرمانان این فصل در خارج از خانه موفق به گلزنی نشده و در حالی به فرانسه می‌رود که از 9 بازی آخرش در این رقابت‌ها تنها دو برد داشته. نیوکاسل در گذشته فقط یکی از هفت بازی‌اش در زمین رقبای فرانسوی را برده که آن هم 19 سال قبل بوده.

ZOOM
اخبار تیمی
تیم گران‌قیمت لوییس انریکه هم مثل حریف مصدوم زیاد دارد و آخرین آنها پدیده نوجوان تیم، وارن زایر امری بود. این هافبک 17 ساله برای نخستین بار در اردوی فرانسه حاضر شده بود که به علت مصدومیت آن را ترک کرد و به بخش درمان باشگاه که مارکو آسنسیو، نونو مندز، پرسنل کیمپمبه، دانیلو پریرا و مارکینیوش نیز در آن گرفتار هستند، ملحق شد. بنابراین احتمالاً ترکیب اصلی پاریس نسبت به بازی جمعه تغییر زیادی نخواهد داشت و خط حمله ترسناک تیم متشکل از عثمان دمبله، گونچالو راموس و امباپه خط دفاعی نیوکاسل را به شدت آزار می‌دهد. آخری در 12 بازی لیگ قهرمانان مقابل تیم‌های انگلیسی پنج گل زده و دو پاس گل داده است.
فهرست مصدومان میهمان اما طولانی‌تر است و ادی هاو نمی‌تواند از اسون بوتمن، دن برن، الیوت اندرسون، هاروی بارنز، جو ویلاک، یاکوب مورفی، کالوم ویلسون و مت تارگت استفاده کند. ساندرو تونالی هم محروم است اما لوییز هال قرضی که نمی‌توانست مقابل تیم اصلی‌اش، چلسی بازی کند، به تیم بر می‌گردد. در نبود ویلسون، ایساک رهبر خط حمله است و آنتونی گوردون و میگل آلمیرون که در برد 4 بر یک اکتبر گل اول را زد، از پشت سر حمایتش می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی