خبر

 

عضویت دو ایرانی در فیبا آسیا
سهراب کیهانی و صفا علی کمالیان به عنوان عضو کمیته پزشکی و کمیته فنی فیبا آسیا انتخاب شدند. کیهانی، پزشک و جراح متخصص که نایب رئیس و عضو هیأت رئیسه فدراسیون بسکتبال نیز هست به عضویت کمیته پزشکی فیبا آسیا درآمد. در ضمن او به عنوان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی هم فعالیت می‌کند. همچنین صفا علی کمالیان، مربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران در دو قهرمانی جام ملت‌های آسیا، دو قهرمانی کاپ فیبا آسیا و دو جام جهانی، سابقه مدرسی FIBA و WABC، نظارت فیبا و مربیگری در NCAA و G - League با تیم NBA در Advanced Scott هیوستون راکتز را دارد.
 
 
برترین گلزن ایران در میان 9 استعداد درخشان جهان
با اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی هندبال فاطمه مریخ یکی از ۹ استعداد درخشان هندبال جهان معرفی شد. در صفحه رسمی فدراسیون جهانی ۹ ستاره جوانی که در رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان بزرگسال جهان خواهند درخشید را معرفی کرد که ملی‌پوش هندبال بانوان کشورمان در کنار بازیکنانی از کشورهای مجارستان، دانمارک، فرانسه، سوئد، ژاپن، اسپانیا، جمهوری چک و آنگولا ایستاده است.
مریخ که در ترکیب نهایی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ حضور دارد، درخشش خود را از تیم ملی هندبال نوجوانان دختر آغاز کرد و در مسابقات قهرمانی آسیا خوش درخشید و با این تیم قهرمان شد. این هندبالیست جوان سپس به مسابقات قهرمانی جهان قدم گذاشت و توانست با نمایش‌های بی‌نقص خود، نام خود را به عنوان یک پدیده ۱۷ ساله بر سر زبان‌ها بیندازد. در این مسابقات در پایان دور مقدماتی با وجود اینکه کمتر کسی انتظار داشت، برترین گلزن مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر جهان به مریخ رسید. فاطمه مریخ با تنها ۱۷ سال سن در مقدونیه شمالی نه تنها بیشترین تعداد گل را در این رقابت‌ها به ثمر رساند (۲۸ گل)، بلکه در سه بازی اول در دور مقدماتی، ۵ پاس گل نیز داد. این بازیکن بغل چپ تیم ملی ایران نیز با ۳۸ گل برترین گلزن ایران در آن رویداد شد و در مجموع در رده نوزدهم جدول رده‌بندی برترین گلزنان قرار گرفت. بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی زنان جهان از ۹ تا ۲۶ آذر در دانمارک برگزار می‌شود.
 
 
سعادتی زانوی خود را جراحی کرد
فاطمه سعادتی دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو پای آسیب دیده خود را جراحی کرد. او که در جریان مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در مجارستان دچار آسیب دیدگی از ناحیه زانو شده بود، در بیمارستان آرمان و زیر نظر دکتر کیهانی جراحی کرد. سعادتی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو موفق به کسب مدال برنز شد. نماینده کاراته ایران در مسابقات قهرمانی جهان نیز به دیدار رده‌بندی راه یافت اما به دلیل مصدومیت نتوانست در مبارزه برای کسب مدال برنز حاضر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی