سهرابی: هیأت رئیسه به داوری اهمیت نمی‌دهد

علیرضا سهرابی، سرپرست پیشین کمیته داوران در مورد شرایط فعلی داوری فوتبال کشور و انتقادات مطرح شده اظهار داشت: «شرایط داوری از ابتدا هم مشخص بود. فدراسیون فوتبال و کمیته داوران هم هیچ برنامه‌ای نداشتند و مشخص است وقتی بی‌برنامه بوده و کاربلد نباشید، به این نقطه هم می‌رسید و شرایط هم بدتر می‌شود. همه می‌دانند در کمیته داوران اقتدار وجود ندارد و فدراسیون به داوری اهمیت نمی‌دهد. این شرایط روشن است و نیازی به آنالیز هم ندارد.»
وی افزود: «به شخص خاصی در کمیته داوران کاری ندارم و به سیستم کار دارم. وقتی سیستمی برای داوری کشور موجود نیست، برنامه‌ای که چند سال برایش زحمت کشیده‌‌اید به هم می‌خورد یا افرادی می‌آیند که اصلاً نمی‌دانند سیستم چیست تا برای آن احترام قائل شوند و مجموعه را اصولی پیش ببرند، باید در مورد چه چیزی حرف بزنیم؟ یک شخص باید اطلاعات کامل مدیریتی داشته باشد تا بتواند خوب کارش را مدیریت کند.»
سرپرست پیشین کمیته داوران در مورد گلایه‌های شدید تیم‌ها، عنوان کرد: «تازه در ابتدای این گلایه‌ها هستیم و شرایط بدتر می‌شود. مهم‌ترین دلیل شرایط بد داوری اهمیت ندادن هیأت رئیسه فدراسیون است. مدیریت فدراسیون جایگاه داوری را از بین برده است و به داوری اهمیت نمی‌دهد. عملکرد عضو هیأت رئیسه‌ای که رأی دو سوم مجمع را ندارد، فوتبال را به انحطاط می‌کشاند.
5 سال با کمک مشاوران در کمیته داوران برنامه نوشتیم. تا حدی هم آنها را پیش بردیم و همه چیز راضی کننده بود اما همه را در سطل زباله ریختند. در این 2 سال چه برنامه‌ای برای ارتقای داوری داشتند؟ این مسائل درد است.»

جستجو
آرشیو تاریخی