صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ویژه نامه
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

روزی که لیورپول نفس منچسترسیتی را گرفت

کورس قهرمانــی نزدیک و نزدیکتر

محسن ذاکری
روزنامه نگار


منچسترسیتی جلوی فوتبال قدرتمند لیورپول را گرفت اما نتوانست دربرابر ضربه ترنت الکساندر آرنولد مقاومت کند و بعد از 23 برد متوالی خانگی متوقف شد تا صدر جدول را به آرسنال که با یک گل برنتفورد را شکست داد، واگذار کند.
 
رکورد جدید هالند
لیورپول تنها یکی از دو تیم لیگ برتری بود که ارلینگ هالند نتوانسته بود به آنها گل بزند اما این نروژی مهارنشدنی با پاس ناتان آکه کار خودش را کرد.
او پنجاهمین گل لیگ برتری خود را زد و رکورد اندی کول را نابود کرد؛ کول در 65 بازی به این آمار گل رسیده بود و رکورددار بود اما هالند در 48 بازی به آن رسید. اگرچه اردوی نروژ را به دلیل آسیب دیدگی مچ ترک کرد و دو روز با درد تمرین کرد، اما برای رسیدن به گل دوم بی تاب بود هرچند موفق نشد.
 
قحطی گل آلوارس
خولین آلوارس روزهای خوبی در این فصل داشته اما در پنج بازی آخرش موفق به گلزنی نشده. او موقعیت های خوبی را از دست داد به خصوص پاس عالی ژرمی دوکو. بعد از گل تساوی میهمان هم یک ضربه ایستگاهی خطرناک را خراب کرد. بازی به عنوان زوج هالند آسان نیست اما آلوارس فعلا نه پاس های خوبی می دهد نه از موقعیت های خودش درست استفاده می کند.
 
الهام گرفته از بکام
انتقال الکساندر آرنولد از دفاع کناری به وسط زمین نتایج خوبی داشته و به او اجازه داده در تیم ملی انگلیس جا بیفتد. اما با حضور دوکو در سمت چپ خط میانی سیتی، احساس می‌شد آرنولد باید بازی دفاعی تری نسبت به همیشه انجام دهد. در واقع روی ضعف او گل سیتی به ثمر رسید. باید جبران می کرد و در دیداری که در پاسکاری و استفاده از کفش های آدیداس از دیوید بکام الهام گرفته بود، گل زد و «اتحاد» را به سکوت فرا خواند. دوکو در وقت‌های تلف شده می خواست برتری را به تیمش برگرداند اما آرنولد و خط دفاعی لیورپول مقاومت خوبی نشان دادند.
 
آلیسون نگران کننده
آلیسون یکی از مطمئن ترین دروازه‌بان‌های حال حاضر جهان است اما بازی اش مقابل سیتی نگران کننده بود. شاید خستگی همراهی با تیم آشفته برزیل به این ربط داشت اما برخی اشتباهات او غیرقابل توجیه بود. بازی با پای پراشتباه و ضعیف او سیتی را به گل رساند بعد از آنکه چند بار قسر در رفته بود. در نیمه دوم هم چند بار درست تصمیم نگرفت و خوش شانس بود که تیمش نباخت اما این شاید بدترین بازی او از زمان انتقال از رم در سال 2018 بود.
 خطرناک ترین بازیکن سیتی
تقریبا هر بار که ژرمی دوکو برای سیتی بازی کرده کابوسی برای مدافعان حریف بوده اما یکی از انتقادات از این بلژیکی این بود که در برابر امثال وستهام، فولام و برایتون می درخشد نه تیم های طراز اول. این بار مقابل سخت ترین رقیب سیتی خطرناک ترین بازیکن تیمش بود و هر بار که پا به توپ می‌شد، هواداران را نیم خیز می کرد. او سرعت ترسناک و قدرت دریبل‌زنی‌اش را نشان داد ضمن اینکه همیشه درست تصمیم گرفت و کاملا در خدمت تیم بود.
 

زمستان داغ
شاید تنها 13 هفته از این فصل گذشته باشد اما همین حالا معلوم است یکی از نزدیکترین و جذاب ترین رقابت های قهرمانی شکل
می‌گیرد.
علاوه بر این دو تیم آرسنال و تاتنهام هم هستند به اضافه منچستریونایتد و نیوکاسل و حتی چلسی با وجود شکست بدی که شنبه شب متحمل شد. باید منتظر یک زمستان داغ و پرهیجان در کورس رقابت قهرمانی لیگ برتر باشیم.

ZOOM
فرصت سوزی نونیس
همانقدر که هالند نشان داد چقدر مقابل دروازه رقبا خطرناک است، شماره مقابلش در آن طرف زمین، داروین نونیس ثابت کرد مهره قابل اتکایی برای رساندن تیم به قهرمانی نیست.
بعد از درخشش برای اروگوئه به کودی خاکپو ترجیح داده شد اما از بهترین موقعیت‌های تیمش استفاده نکرد و راهی برای عبور از ادرسون نیافت.
او پرتلاش و پرانرژی است و هر خط دفاعی را مشغول می کند اما در چنین بازی های حساسی که ممکن است روی سرنوشت قهرمانی تاثیر بگذارد، باید از موقعیت ها بهتر استفاده کند. او آخر بازی با پپ گواردیولا درگیری لفظی پیدا کرد و یورگن کلوپ او را عقب کشید. بازی اتحاد برای او پر از حسرت و تاسف بود.

جستجو
آرشیو تاریخی