صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ویژه نامه
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و هفت - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

توقف استقلال در فولادشهر در 4 پرده

خـــــم شـــــدن در کـــــوره ذوب

سمیه مهدی‌پور
خبرنگار
 1. ذوب‌آهن هم استقلال و هم پرسپولیس را در لیگ بیست و سوم متوقف کرده است. ذوبی‌ها که فصل گذشته از 4 مسابقه‌ای که برابر سرخابی‌های پایتخت برگزار کردند تنها به کسب یک امتیاز بسنده کرده بودند، حالا در این فصل و با هدایت محمد ربیعی که کاملاً گاندوهای اصفهانی را تحت شعاع تفکرات خود قرار داده در دو بازی که برابر پرسپولیس و استقلال برگزار کرده‌اند توانسته‌اند به دو مساوی یک بر یک برسند و برابر سرخابی‌های پایتخت بازنده نباشند تا بدین ترتیب محمد ربیعی گربه سیاه جدید استقلال و پرسپولیس لقب بگیرد.
ذوب‌آهن که هم‌اکنون با کسب 19 امتیاز از 11 مسابقه در رده سوم جدول جای دارد قطعاً اگر بتواند همین روند خود را حفظ کند در ادامه راه می‌تواند یقه بسیاری از تیم‌ها را بگیرد و در انتهای فصل یک رتبه خوب را در بالای جدول به خود اختصاص بدهد.
2. مجید علیاری بازهم توانست ‌برابر استقلال گلزنی کند. مهاجم ذوب‌آهن‌ در شرایطی که شاگردان جواد نکونام با تک گل آرمین سهرابیان از میزبان‌شان پیشی گرفته بودند با یک حرکت در عرض و یک ضربه مهار نشدنی توانست دروازه استقلال را باز کند. هرچند که در میانه راه توپ او به مهدی مهدی‌پور هم برخورد کرد و تغییر مسیر داد، منتها چون ضربه علیاری به سمت دروازه بود، گل به نام او ثبت شد.
این بازیکن 27 ساله هم که در تیم فولاد سابقه همکاری با جواد نکونام را دارد در فصل گذشته و زمانی که در اهواز توپ می‌زد، در جریان تساوی یک بر یک فولاد با استقلال زننده تک گل تیمش بود. او همچنین 3 فصل قبل هم که پیراهن سایپا را بر تن می‌کرد در برتری یک گله تیمش ‌برابر آبی‌های تحت هدایت محمود فکری سازنده گل تماشایی حسین مالکی بود.
نکاتی که نشان می‌دهد هرگاه علیاری در برابر استقلال گلزنی و گلسازی کرده آبی‌های تهرانی نتوانسته‌اند برنده مسابقه شوند.
3. استقلال در دیدار برابر ذوب‌آهن محمدحسین مرادمند را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، در خط دفاعی 3 نفره خود از آرمین سهرابیان، روزبه چشمی و ایمان سلیمی بهره می‌برد و در نهایت به تساوی بسنده کرد.
اگر به یاد داشته باشید، در بازی 3 هفته پیش استقلال مقابل شمس‌آذر اتفاق مشابهی رخ داد. بازی تا دقیقه 75 با برتری 2 بر یک استقلال جلو می‌رفت که ناگهان گل حسین گودرزی کار را به تساوی کشاند تا استقلالی‌ها مقابل شمس‌آذر هم امتیاز از دست بدهند.
نکته جالب اینجاست که استقلال در بازی با شمس‌آذر هم مرادمند را در اختیار نداشت. مرادمند که در بازی قبل‌تر استقلال مقابل آلومینیوم کارت قرمز گرفته بود، از بازی مقابل شمس‌آذر محروم و مجبور بود بازی تیمش را از روی سکو دنبال کند.
بدین ترتیب استقلال در هر 2 بازی اخیر که مرادمند را در اختیار نداشته، به نحوی بازی برده را با تساوی عوض کرده و نتوانسته برتری خود را تا پایان بازی حفظ کند.
شکی نیست که مرادمند مهره مهمی برای استقلال است و باید دید چه زمانی می‌تواند با رفع مصدومیت به ترکیب اصلی آبی‌پوشان برگردد.
4. استقلال در حالی پیروزی را با تساوی عوض کرد که تک گل این تیم را آرمین سهرابیان مدافع تیم به ثمر رساند. گلی که ارزش زیادی برای این بازیکن داشت. آرمین سهرابیان در مقطع قبلی حضورش در استقلال و قبل از پیوستن به سایپا، 38 بازی برای این تیم انجام داد که موفق به گلزنی نشد. اتفاقی که با توجه به پست بازی این بازیکن، اصلاً عجیب نبود.
سهرابیان بعد از بازی در سایپا و گل‌گهر، در ابتدای این فصل به استقلال برگشت و در پنجمین بازی‌اش برای این تیم، توانست بالاخره با پیراهن استقلال گل بزند.
 گلزنی سهرابیان از یک جهت دیگر هم اتفاق مهمی بود چرا که حالا تمام خریدهای آبی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی که فرصت بازی پیدا کرده‌اند، توانسته‌اند برای این تیم گل بزنند.
پیش از این مهرداد محمدی، ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو برای استقلال گل زده بودند و حالا نوبت به آرمین سهرابیان رسیده تا نامش را در بین گلزنان این فصل تیم جواد نکونام ثبت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی