صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

ابراهیمی: نباید فقط از مهاجمان توقع گلزنی داشته باشیم

درباره لوکادیا، درویش و یحیی نظر بدهند

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
ناصر ابراهیمی تأخیر در پرواز را به هیچ‌وجه برای پرسپولیس مشکل‌ساز نمی‌داند. مربی اسبق پرسپولیس معتقد است سرمربی پرسپولیس برای موفقیت در دیدار مقابل النصر باید بیشتر روی جنبه مسائل روحی روی بازیکنان تیمش کار کند. ابراهیمی در خصوص استفاده از مهاجمان پرسپولیس هم توصیه جالبی برای سرمربی تیم دارد.
 سفر پرسپولیس دو روز به تعویق افتاد و در حالی که قرار بود این پرواز جمعه انجام شود به روز یکشنبه موکول شد؟
به نظرم زودتر رفتن شاید خیلی ضرورت نداشت و این مسأله از نظر من خیلی برای تیم مهم نیست چون بازیکنان پرسپولیس حرفه‌ای هستند و به لحاظ فشار آب و هوایی و سایر موارد مشکلی برای پرسپولیس به وجود نمی‌آید.
 واقعاً فکر می‌کنید زور تیم ما به تیم پر ستاره النصر می‌رسد؟
کار سختی در پیش داریم و بازی با عربستان همیشه برای تیم‌های ایرانی سخت بوده اما در این بین اگر به نظرم شرایط دفاعی پرسپولیس خوب باشد و گلی دریافت نکنند قادر خواهند بود که در طول بازی فرصت گلزنی پیدا کنند. در این بین نکته مهم به نوع بازی پرسپولیس بازمی‌گردد و نکته نگران‌کننده به این موضوع بازمی‌گردد که بازیکنان پرسپولیس در چند بازی گذشته‌شان، چه در آسیا و چه در لیگ برتر نمایش خوبی نداشتند. مثلاً بازیکنان تیم ما مقابل استقلال تاجیکستان نمایش خوبی نداشتند و نیمه دوم تحت تأثیر حریف بودند و تاکتیک خاصی برای تحت فشار قرار دادن حریف از بازیکنان پرسپولیس دیده نشد؛ دیداری که در چند مورد بیرانوند عکس‌العمل خیلی خوبی داشت، در غیر این صورت ممکن بود به جای یک گل چند گل دیگر هم از حریف دریافت کنیم. این افت و بی‌برنامگی در بازی مقابل سپاهان هم دیده شد و به نوعی در یک جمله اگر بخواهم بگویم به این مسأله می‌پردازم که پرسپولیس خوب بازی نکرده و طرح و برنامه‌ای هم برای تحت فشار قرار دادن حریفان نداشته است، به همین دلیل برای نتیجه‌گیری مقابل النصر حتماً باید برنامه خاص تاکتیکی در اختیار داشته باشد تا بتوانیم به موفقیت امیدوار باشیم.
 فکر می‌کنید یحیی در شرایطی که نتایج خوبی نگرفته چطور می‌تواند تیمش را بازسازی کند؟
مسأله روحی روانی و بالا بردن روحیه بازیکنان به نظرم خیلی مهم است، به شکلی که اگر یحیی روی روحیه بازیکنان پرسپولیس کار کند و از شرایط فعلی که تیم شاید به دلیل بعضی مسائل حاشیه‌ای و روحی روانی روحیه خوبی نداشته خارج سازد، حتماً قادر خواهد بود به اوضاع خوبی برسد و به نتیجه‌گیری حتی در مقابل تیم النصر هم خوشبین باشد چون بازیکنی که روحیه‌اش بالا باشد قادر است هر کاری برای تیمش انجام دهد.
 اما مشکل بازیکنان با درویش به نظر هنوز ادامه دارد و عواقب بد و حاشیه‌ای در این رابطه به تیم ضربه خواهد زد؟
این خیلی مهم است که رابطه مدیرعامل با بازیکنان و کادر فنی تیمش خوب باشد، در این صورت حتماً کارآیی تیم بالاتر خواهد رفت. این موضوع شامل حال کارکنان باشگاه هم می‌شود و ما در این صورت می‌توانیم باشگاهی با راندمان بالا داشته باشیم.
 در رابطه با کمبود مهاجم چه راهکاری برای بهتر شدن قدرت تهاجمی تیم دارید؟
به نظرم این تفکر اشتباه است که ما فقط از مهاجم تیم توقع گلزنی داشته باشیم چون در فوتبال روز دنیا چند بازیکن که در پست وینگر یا هافبک بازی می‌کنند قادر هستند در روش‌های مختلف به تیم در امر گلزنی کمک کنند.
 در خصوص لوکادیا و بازگشتش به پرسپولیس هم حرف و حدیث زیاد است!
در این رابطه همه چیز بسته به تصمیم سرمربی و باشگاه پرسپولیس دارد و آنها هستند که در نهایت تصمیم می‌گیرند آیا لوکادیا به درد پرسپولیس می‌خورد یا نه؟

جستجو
آرشیو تاریخی