صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

ذوب‌آهن یک - استقلال یک

اصفهان منفی 5

دو بازی در سی و سه پل یک امتیاز برای استقلال

شنبه، 4/9/1402، هفته یازدهم بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت: 17:30، تماشاگر: 10 هزار نفر
ذوب‌آهن: یک
گل: مهدی مهدی‌پور (گل به خودی-77)
استقلال: یک
گل: آرمین سهرابیان (62)
داور: امیرسامان سلطانی
کمک‌ها: حسین مرادی، علی احمدی
اخطار: امید حامدی‌فر، آرمین سهرابیان، آرمان رمضانی (استقلال)، کمال کامیابی‌نیا (ذوب‌آهن)
ذوب‌آهن:
پارسا جعفری، سید‌محمد قریشی، علی مصلح (73-‌فرشاد محمدی‌مهر)، امیرحسین جدی (73-‌کمال کامیابی‌نیا)، نادر محمدی، پوریا آریا‌کیا، مهرداد رضایی، فردین یوسفی، محمدحسین اسلامی (85-‌‌لطیفی)، مجید علیاری، محمد‌جواد محمدی
سرمربی: محمد ربیعی
استقلال:
سیدحسین حسینی، ایمان سلیمی، ابوالفضل جلالی (89-‌جعفر سلمانی)، کوین یامگا (80-‌صالح حردانی)، امید حامدی‌فر، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور (85-‌سعید مهری)، گوستاوو بلانکو، آرش رضاوند، مهرداد محمدی (80-‌آرمان رمضانی)، آرمین سهرابیان
سرمربی: جواد نکونام
همانطور که پیش‌بینی می‌شد تقابل استقلال و ذوب‌آهن از همان دقایق آغازین جذاب و تماشایی بود و دو تیم با ارائه تاکتیک‌های رو به جلو و هجومی سعی در گشودن دروازه یکدیگر داشتند. ذوبی‌ها که در فصل جاری عملکرد مطلوبی از خود به جا گذاشته‌اند برخلاف سال‌های اخیر با انسجام تاکتیکی بیشتری مقابل استقلال قرار گرفتند و استقلال نیز که بهترین شروع تاریخ خود در لیگ برتر را در مشت دارد سعی در افزایش فاصله با دیگر مدعیان داشت.
دقایق آغازین این بازی چندان افت و خیز نداشت و دو تیم نمی‌توانستند از دفاع چند لایه یکدیگر عبور کنند. هم استقلال و هم ذوب‌آهن نظم قابل توجهی در اجرای کارهای دفاعی داشتند و البته از ضد‌حملات نیز غافل نبودند و می‌کوشیدند با انتقال سریع توپ به خط حمله دروازه حریف را فتح کنند.
اولین حمله جدی این بازی اما روی ارسال اوت محمدی که منجنیق‌وار توپ را به سمت چهارچوب دروازه حریف ارسال می‌کرد، ایجاد شد. اوت سریع این بازیکن وضعیت خطرناکی برای استقلال ایجاد کرد اما در نهایت ثمری برای میزبان نداشت. اوج این بازی اما به دقایق پایانی مربوط می‌شود و دو تیم برخلاف دقایق طولانی نیمه اول که حمله‌ای جدی را روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند، در لحظات پایانی پی در پی روی دروازه یکدیگر بودند.
دقیقه 38 مهرداد محمدی شوتی را به سمت دروازه ذوب‌آهن شلیک کرد که در میانه‌های راه با برخورد به مدافعان ذوب اتفاقی به بلانکو رسید اما مهاجم آرژانتینی استقلال قدر این فرصت را ندانست و تنها آسمان را شکافت. محمدی دقایقی بعد از پشت هجده‌قدم استقلال با پای چپ ضربه جانانه‌ای به توپ وارد کرد که پارسا جعفری روی این شوت بسیار آماده و سرحال نشان داد. این حملات را یوسفی، بازیکن ذوب در دقیقه 45 پاسخ داد و حسینی را با شوتی محکم به واکنشی جدی وا‌داشت.
اما شاید بهترین موقعیتی که نصیب استقلال شد را بتوان به دقیقه 2‌+45 منتسب دانست که امید حامدی‌فر در شرایطی ایده‌آل قرار گرفت اما شوت او نیز از ضرب و دقت کافی برخوردار نبود تا استقلال به گل خود دست یابد و دست‌کم برنده راهی رختکن شود.
در آغاز نیمه دوم نیز فعل و انفعالاتی در جریان بازی رخ نداد و دو تیم بار دیگر پشت دروازه یکدیگر محبوس شدند. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 62 آرمین سهرابیان بعد از بلوکه شدن توپ توسط مدافعان ذوب‌آهن با شوتی زمینی و مرگبار دروازه ذوب‌آهن را گشود تا استقلال مزد حملات بیشتر خود را بگیرد و از حریف پیش بیفتد.
گلی که استقلال وارد دروازه ذوب‌آهن کرد، شاگردان ربیعی را با انگیزه بیشتری به سمت دروازه آبی‌ها سوق داد. در این میان سرمربی ذوب‌آهن نیز با تغییراتی که در وضعیت تیمش ایجاد کرد، کوشید کفه ترازو را به سمت و سوی خود سنگین کند تا اینکه در دقیقه 77 ذوبی‌ها نیز با یک شوت سهمگین دروازه استقلال را گشودند و موفق شدند گل خورده را پاسخ دهند. ابتدا گل به نام علیاری که زننده شوت بود، نوشته شد اما تصاویر این بازی نشان داد توپ با کمک مهدی‌پور وارد دروازه استقلال شده تا یک گل به خودی به نام بازیکن استقلال ثبت شود. بعد از اینکه دروازه استقلال باز شد، نکونام نیز از حردانی و رمضانی در ترکیب خود بهره گرفت و دقایقی بعد سعید مهری را وارد ترکیب تیمش کرد تا شاید گل پیروزی را وارد دروازه ذوب‌آهن کند.
دقیقه 87 ضربه سر لطیفی با شدت بسیاری به سمت دروازه استقلال روانه شد اما سیدحسین حسینی در حالتی نامتعادل موفق شد این ضربه را که به شوت می‌مانست، دفع کند تا استقلال بازی برده را با شکست عوض نکند و تساوی پا بر جا بماند.
این واکنش موجب شد استقلال قدری به خود بیاید و با استحکام بیشتری مقابل ذوب‌آهن قرار بگیرد. تغییر وضعیت استقلال دست‌کم باعث شد آبی‌ها در این میدان به یک امتیاز برسند و شکست نخورند. هرچند ‌استقلال در دقایقی مستحق برد هم بود اما در نهایت یک امتیاز از اصفهان به خانه برد تا در مجموع دو بازی که در این شهر مقابل سپاهان و ذوب‌آهن برگزار کرده، 5 امتیاز از کف بدهد.

جستجو
آرشیو تاریخی