این بازی زیبا را از دست ندهید

دوباره پـــــــپ دوباره کلوپ

سید علی بلندنظر
روزنامه نگار
از بخت بد یورگن کلوپ، لیورپول در نخستین بازی لیگ برتر بعد از بازی‌های ملی در ورزشگاه اتحاد به مصاف منچسترسیتی می‌رود در حالی که تیم برنده سه‌گانه پپ گواردیولا با یک امتیاز اختلاف نسبت به قرمزهای مرسی ساید در صدر است. سیتی قبل از بازی‌های ملی در یک بازی هیجان‌انگیز 4 بر 4 مقابل چلسی متوقف شد و می‌تواند صدر جدول را به لیورپول، آرسنال و تاتنهام واگذار کند اما زدن چهار گل در استمفوردبریج به معنای آن است که تیم پپ در پنج بازی آخر خود حداقل سه گل زده است. از طرف دیگر هیچ تیمی در لیگ برتر در سال 2023 دست پر از اتحاد بیرون نرفته و سیتی هر 15 بازی خانگی‌اش را در این استادیوم برده ضمن اینکه آمار پیروزی‌های متوالی‌اش در رقابت‌های مختلف به 23 بازی می‌رسد. اگر سیتی، لیورپول را شکست دهد با رکورد 24 پیروزی متوالی خانگی ساندرلند در سال‌های 1892-1890 که در تاریخ انگلیس بی‌سابقه است، برابر می‌شود و این به لیورپول متحول شده انگیزه مضاعفی برای اصلاح اشتباهات اخیرش می‌دهد. لیورپول که عنوان رقیب اصلی سیتی را در فصل قبل به آرسنال واگذار کرد، یک بار دیگر جدی‌ترین رقیب این تیم شده-هرچند فقط با یک گل زده بیشتر نسبت به توپچی‌ها در رده دوم است- و جایگاه فعلی خود را مدیون محمد صلاح و دیوگو ژوتا هستند. اگر دو گل مهاجم مصری و یکی از بال پرتغالی به همراه چند واکنش عالی از آلیسون بکر نبود، نمی‌توانستند برنتفورد را در آنفیلد ببرند و پاسخ لازم به تساوی ناامیدکننده با لوتون تاون و باخت تحقیرآمیز به تولوز را بدهند.
تیم کلوپ که از پنج بازی خارج از خانه تنها یک پیروزی به دست آورده، شش ماه است که در سفرهای خود کلین‌شیت نکرده است. این آسیب‌پذیری دفاعی در دو سفر اخیر به اتحاد هم بلای جان قرمزها شده، یکی باخت 3 بر 2 جام اتحادیه در دسامبر گذشته و دیگری شکست 4 بر یک آوریل در لیگ برتر. آخرین بار هشت سال قبل در هشتمین بازی لیورپول با مربیگری کلوپ توانستند با سه امتیاز از ورزشگاه مخوف سیتی خارج شوند.

مهم‌ترین خبر این بازی رسیدن ارلینگ هالند است که آخرین بازی نروژ در مقدماتی یورو 2024 مقابل اسکاتلند را از دست داد، ناراحتی مچ او که در برد مقابل بورنموث به وجود آمد، در جریان بازی‌های ملی عود کرد. ادرسون هم وضعیت مبهمی دارد و شرایط ناتان آکه و سرخیو گومس هم باید قبل از بازی بررسی شود اما کوین دبروین، متئو دبروین، جان استونز و ماتئوس نونیز از بیرون بازی را تماشا می‌کنند. خولین آلوارس گزینه خوبی برای جانشینی هالند است اما این آرژانتینی سفری طولانی از آمریکای جنوبی داشته و شرایط بدنی‌اش سخت است. لیورپول هم باید در مورد چند بازیکن در ساعات آخر تصمیم بگیرد؛ رایان گراونبرخ، جو گومز، کورتیس جونز و ابراهیما کوناته. اما کلوپ مطمئن است که تیاگو آلکانتارا، استفان بایستیچ و آندرو رابرتسون را در اختیار ندارد ضمن اینکه لوییس دیاس، داروین نونیس و الکسیس مک آلیستر هم از آمریکای جنوبی برگشته‌اند و شاید ژوتا و کودی خاکپو، صلاح را در حمله یاری کنند که مقابل برنتفورد آمار گل‌هایش در انگلیس را به 200 رساند و با یک گل دیگر تعداد گل‌هایش در لیگ برتر 150 می‌شود.

ترکیب احتمالی

منچسترسیتی: ادرسون؛ واکر، آکانجی، دیاز، گواردیول؛ سیلوا، رودری، فودن؛ دوکو، هالند، گریلیش
لیورپول: آلیسون؛ الکساندر آرنولد، ماتیپ، فان دایک، سیمیکاس؛ ژوبوژلای، مک آلیستر، گراونبرخ؛ صلاح، ژوتا، خاکپو

جستجو
آرشیو تاریخی