صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و پنج - ۰۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و پنج - ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

واکنش سرمربی طبیعت بعد از تحمیل اولین باخت به فولاد سیرجان

وادی: شاید این برد اتفاقی بود

 

مهری رنجبر
   روزنامه نگار

‌طبیعت تازه وارد، اولین باخت فولاد سیرجان را رقم زد، با نتیجه ۳-۲ در بازی خانگی هفته هفتم لیگ برتر والیبال. فولاد سیرجان صدرنشین، هرچند یک امتیاز از اسلامشهر سوغات برد، اما شاگردان ‌ابراهیم وادی با این برد، باخت هفته ششم را جبران کردند. هر چند ابراهیم وادی سرمربی طبیعت، از تیمش توقع بیشتری داشت.
‌از نتیجه اولین باختی که برای فولاد سیرجان رقم زدید. راضی هستید؟
دیروز وضعیت تیم از هفته ششم مقابل گیتی پسند بهتر بود. من توقع بازی بهتری را داشتم. البته پنجشنبه صبح وزیر به اینجا آمده بود و به خاطر اینکه سرمان شلوغ بود، فرصت نداشتیم قبل از بازی با فولاد بچه‌ها را ریکاوری ذهنی کنیم. هرچند برنده بازی شدیم اما هنوز هم معتقدم می‌توانستیم بهتر کار کنیم.
‌چطور؟
خیلی از مواقع بچه‌ها استرس پیدا کردند و آن طور که باید بازی نکردند. البته که فولاد سیرجان هم بازیکنان بزرگی دارد. شاید هم این برد اتفاقی بود، اما ما زحمت کشیدیم و باید نتیجه می‌گرفتیم.
‌با چه ترفندی فولاد را بردید؟
با سرویس خوب و هدفمند که به تبع آن دفاع خوب هم به وجود می‌آید. البته دریافت‌هایی که به پاسور رسید.
‌بچه‌ها هم برای شکست فولاد سیرجان انگیزه داشتند.
به نظرم انگیزه قسمت کوچکی از کار بود. به هر حال انگیزه برای شکست رقیب استرس زیادی به بازیکنان می‌دهد. بویژه که دو، سه بازیکن تیم ما فصل قبل در هراز آمل بازیکن بهروز عطایی بودند و می‌خواستند خودی به مربی سابق‌شان نشان دهند. مسأله استرس و کنترل آنها کار سختی است. مثلاً بازیکن داریم که فصل قبل در گیتی‌پسند اصفهان توپ می‌زد و هفته قبل انگیزه‌اش برای عملکرد خوب، جواب عکس داد و خوب کار نکرد. در حالی که در بازی با فولاد سیرجان خیلی بهتر بود.
‌‌پس پنجشنبه بازی سختی داشتید.
دقیقاً بازی سنگین و خیلی خوبی بود. فولاد از نظر کادر فنی و بازیکن خیلی قوی است. اما ما از فرصت میزبانی نهایت استفاده را بردیم. به هر حال ما به سالن آشنا هستیم، در آنجا نه فقط تمرین می‌کنیم که می‌خوابیم، وزنه می‌زنیم، بهتر بگویم زندگی می‌کنیم. ما نه تنها فولاد که پیکان و نیان‌الکترونیک را هم بردیم. البته هواداران خوبی هم داریم. هوادارانی که همه والیبالیست‌ هستند و در اسلامشهر آموزش می‌بینند. درست است در این بازی بار فنی بالا نبود، اما از فرصت‌ها استفاده بهتری بردیم.
‌به هرحال این برد انگیزه بازیکنان شما را برای نتیجه بهتر در ادامه لیگ کمک می‌کند.
ما در هفته اول و بازی با مس رفسنجان در امتیاز‌های بالا ۲۰-۲۲ باختیم، البته داور دوم هم ضعیف بود. من باخت را به گردن دا‌ور نمی‌اندازم اما در این بازی لطمه سختی خوردیم. هنوز ریکاوری نکرده بودیم که هفته دوم مقابل ایفاسرام اردکان قرار گرفتیم و این بازی هم از دست‌مان در رفت و باختیم. اما در مشهد مقابل تیم نیان‌الکترونیک که پتانسیل بالایی نداشت، برنده شدیم و تیم به خودباوری رسید. در بازی با شهداب یزد هم داوری ضعیف بود اما با شکست پیکان بازیکنانم به خودباوری بالایی رسیدند. ما در بازی با گیتی‌پسند خودمان ضعیف بودیم و باختیم. ما برای بازی با فولاد سیرجان بازیکنان را از نظر ذهنی ریکاوری کردیم. در واقع با کار روی روحیه و ذهنیت بچه‌ها می‌توان باعث شد تا یک تیم زود کوتاه نیاید و هرچه استرس کمتر باشد، شرایط بهتر می‌شود و نتیجه بهتر.
‌انگار ضعف داوری در این فصل خیلی مربیان را شاکی کرده، درست است؟
اگر قرار باشد داور رأی خط نگه‌دار را برای رد شدن توپ از خط رد کند و وقتی رد نشده را تأیید، اشتباه است. این رأی به والیبال و تیم‌ها لطمه می‌زند. در این شرایط بهترین راه استفاده از ویدیو چک است. ما هم ویدیو چک استفاده می‌کنیم و حتی برای بازی‌هایی که میهمان هستیم نیز همراه خودمان می‌بریم.
وقتی کشورهای ضعیف‌تر از ایران از ویدیو چک استفاده می‌کنند، چرا تیم‌های ما نداشته باشند؟ با استفاده از ویدیو چک هم بازیکن خیالش راحت است و هم داور مسلط‌تر کار می‌کند. نمونه‌اش بازی ما با فولاد سیرجان است، خبری از اشتباه داوری نبود. همه رأی ویدیو چک را می‌پذیرند، حتی اگر اشتباه باشد. ویدیو چک بهترین راه تقویت داور است و دا‌ور هم متزلزل نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی