صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۰۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

یحیی خطاب به یکی از مدیران پرسپولیس:

فقط به بازی با النصر فکر می‌کنم!

محمد قراگزلو
روزنامه نگار

با اینکه هنوز اتفاق ویژه‌ای برای پایان دادن به بحران در پرسپولیس رخ نداده اما تیم کار خود را انجام می‌دهد و همه از آنچه باعث شد پرسپولیس و بازیکنانش این بار از جهت منفی در کانون توجه باشند فاصله بگیرند.
بازیکنان پرسپولیس با انتشار نامه علیه درویش بحران را به سمت دیگری کشاندند و عملاً یک جنگ داخلی در پرسپولیس شروع شد که هنوز رسماً به آن پایان داده نشده اما طرفین با سکوت و مدیریت رفتار خود به نوعی وارد یک آتش‌بس موقت شده‌اند تا تیم پرسپولیس متضرر نشود.
مساوی در تاجیکستان، دو تساوی مقابل صنعت و ملوان و سپس شکست در اصفهان باعث شد هم صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا از گروه مرگ دشوارتر شود هم اینکه با فاصله گرفتن از صدر جدول لیگ برتر نگرانی‌هایی در خصوص دور ماندن از کورس قهرمانی پیش بیاید.
با این وجود طی سه چهار روز گذشته اوضاع پرسپولیس آرام بوده و است و این آرامش را هیچ‌کس از بیرون به تیم تزریق نکرده. شاید برخی بحث پادرمیانی علی پروین را مطرح کنند اما از همان روز نخست یحیی گل‌محمدی خودش را کنار کشیده و دیگر دوست ندارد به خاطر اعتراض برای دفاع از حق بازیکنان اعتبارش خدشه‌دار شود. بازیکنان نیز راه خود را رفتند و به جای مثلاً انتشار یک پست اینستاگرامی مشترک نامه تندی منتشر کردند که اوضاع را بدتر کرد.
اما بازخوردهای این نامه در نهایت منجر به تغییر در رأس باشگاه پرسپولیس نشد و از سوی رضا درویش موضع تندی هم ندیدیم تا تیم وارد چالش تازه‌ای نشود. در این میان موضع یحیی گل‌محمدی جالب بود و می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. گل‌محمدی سه روز قبل در دیدار با یکی از مدیران پرسپولیس در محل تمرین تیمش گفت: «به من گفتید کاری به کار باشگاه و مشکلاتی که وجود دارد نداشته باشم. من هم فعلاً روی کار فنی خودم تمرکز کرده‌ام و تمام حواسم به بازی بعدی است.»
گل‌محمدی از فردای انتشار نامه کارش را با جدیت شروع کرده و همین که تن به مصاحبه نداد نشان از موضع متفاوت او نسبت به گذشته داشت. یحیی با علم به اینکه اگر دوباره مصاحبه کند و غر بزند همه او را متهم می‌کنند و دوباره یک مربی غرغرو و اهل قهر شناخته می‌شود به شکلی هوشمندانه خودش را کنار کشید در حالی که او در تمام این چهار سال برای احقاق حق بازیکنان جنگیده و طبیعی است که با توجه به توقعی که بعد از دوران موفق برانکو ایجاد شد دوست داشت همه چیز برای موفقیت‌های بعدی فراهم باشد.
یحیی مربی ارزانی نیست و طبیعتاً دستمزد او و آپشن‌هایش نیز رقم سنگینی می‌شود اما در تمام مصاحبه‌های قبلی و آنچه به غر زدن‌های او معروف شد هیچ چیز را برای خودش نخواست یا حداقل اینکه هیچ‌وقت خودش در اولویت نبود.
گل‌محمدی از فردای انتشار نامه حاشیه‌ساز کارش را جدی گرفت و به بازیکنان هم گفت فقط به بازی با النصر فکر کنید و تمرکزتان را از مسائل جانبی بردارید. او حتی به کمبودهای تیمش و اینکه تیم ملی همیشه کار او را سخت می‌کند نیز اشاره‌ای نداشته و با این داستان کنار آمده است تا شانس صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان را زنده کند.
بدون شک یحیی به کارنامه خودش هم فکر می‌کند و اصلاً دوست ندارد بعد از یک صعود به فینال و یک بار حضور در یک چهارم نهایی این بار در مرحله گروهی از مسابقات لیگ قهرمانان فاصله بگیرد. او با اهمیت بازی بزرگ با النصر که موفقیت در آن می‌تواند پرسپولیس را به جاده موفقیت در لیگ قهرمانان و حتی لیگ برتر برگرداند سکوت کرده و از بازیکنان هم خواسته سکوت کنند و فقط به فوتبال فکر کنند. بازیکنان پرسپولیس هم آنقدر بالغ شده‌اند که حرف سرمربی تیم‌شان را که سال‌ها برای همین پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده زمین نیندازند. داستان ممنوع‌المصاحبه‌ شدن هم یک خبر ساختگی است. هیچ کس از باشگاه و کادر فنی به بازیکنان و اعضای باشگاه و کادر فنی دستوری مبنی بر ممنوع‌المصاحبه بودن نداده و تنها همه سکوت کرده‌اند تا جریان بازی با النصر به بهترین شکل ممکن پیش برود. سکوتی که تا اینجای کار جواب داده و حداقل اینکه بحران تشدید نشده تا تیم کار خودش را در محیط آرام‌تری پیش ببرد و فقط به خود فوتبال فکر کند.

جستجو
آرشیو تاریخی