صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۰۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

دلیل اعتراض نکردن به بدقولی‌های مالی باشگاه

به خاطر نکونام سکوت کردیم

رضا حمیدی
روزنامه نگار
باشگاه استقلال همچنان موفق به پرداخت حقوق باقی مانده بازیکنان از فصل گذشته نشده و همچنان این ماجرا بازیکنان را آزار می‌دهد. پیش از اینکه استقلال وارد لیگ برتر شود، به بازیکنان گفته شده بود که در لابه‌لای پرداختی‌های فصل جدید، مبالغی هم از فصل گذشته به حساب‌ها واریز خواهد شد تا بدهی‌های باقی مانده فصل پیش آرام آرام تسویه شود اما تا به امروز هیچ اقدامی در راستای پرداخت بدهی‌های فصل قبل نشده است. حتی اوضاع مالی باشگاه استقلال به نقطه‌ای رسیده که جذب برخی بازیکنان به دلیل مقرون به صرفه شناخته نشدن، منتفی شده است. از سویی باشگاه استقلال اقداماتی را هم در راستای کاهش قراردادها انجام داده تا علاوه بر اینکه سقف بودجه به تعادل برسد، مبالغی هم صرفه‌جویی شود.
***
باشگاه استقلال در این ایام پرداختی‌هایی به بازیکنان و اعضای کادرفنی داشته که متعلق به فصل جدید بوده اما همین پرداخت‌ها نیز باشگاه استقلال را در برنامه مالی جلو نینداخته و باشگاه باید تا نیم‌فصل 20 درصد دیگر از حقوق بازیکنان و اعضای کادر فنی را بپردازد تا از برنامه این فصل عقب نماند. مسأله بازیکنان اما در حال حاضر بدقولی باشگاه در تسویه حساب حقوق فصل گذشته است که بسیاری اعتقاد دارند هر چه دیرتر پرداخت شود، ارزش مالی کمتری در قیاس با سال گذشته دارد و آنها را دچار ضرر و زیان‌های مالی بسیار خواهد کرد. در حالت طبیعی بازیکنان استقلال می‌توانستند با ثبت شکایت باشگاه را به دردسر بیندازند اما تا کنون هیچ یک از بازیکنان داخلی راضی به این کار نشده‌اند درحالی که اگر طرف حساب باشگاه استقلال بازیکنان خارجی بود، دردسر بزرگی گریبان این باشگاه را می‌گرفت.
***
همین حالا آمانوف به دلیل بدقولی مدیران باشگاه استقلال بابت دریافت نکردن حقوق فصل پیش خود از باشگاه شکایت کرده است. ساپینتو نیز به همین سبب استقلال را به دردسر مالی انداخته و در رأس همه اینها سیلوای برزیلی را می‌بینیم که یک پرونده 900 هزار دلاری را به باشگاه تحمیل خواهد کرد. رفتار بازیکنان و مربیان خارجی در مواجهه با بدهکاری باشگاه همواره قاطعانه و بدون رودربایستی بوده اما بازیکنان ایرانی تحمل بیشتری دارند و به دلیل اینکه در کشورمان زندگی می‌کنند همواره در تلاشند رفتاری انجام دهند که در تقابل با مدیران و هواداران قرار نگیرند.
***
اما آنچه سبب شده بازیکنان تا به امروز سکوت دامنه‌داری در مواجهه با بدهی سنگین باشگاه داشته باشند و از اعتراض و شکایت صرفنظر کنند و واکنش‌های آنها محدود به مصاحبه‌هایی در این راستا باشد، شخص نکونام است. سرمربی استقلال درواقع در این ماجرا دست باشگاه را گرفته و خواسته یا ناخواسته به سود باشگاه کار کرده است. نکونام تا کنون بابت حقوق خود حتی یک مصاحبه هم علیه باشگاه انجام نداده درحالی که باشگاه استقلال نتوانسته طبق برنامه با این مربی و حتی برخی دستیارانش پیش برود. از سوی دیگر نکونام برای رساندن تعادل مالی در باشگاه و رعایت سقف قرارداد پیشقدم بود و مبالغی از قراردادش را کم کرد و گفته می‌شود اگر باشگاه استقلال دوباره نیاز به کاهش قراردادها داشته باشد، او باز هم راضی به کاهش بخشی از دستمزد خود خواهد شد.
 همه اینها به کنار؛ نتایج استقلال و به موازات آن رفتار صادقانه‌ای که همواره سرمربی استقلال با بازیکنان داشته موجب شده آتش اعتراض از زیر خاکستر استقلال سر برون نیاورد و به نوعی بازیکنان به خاطر آقای سرمربی در سکوت به سر ببرند و از اقدامات تند علیه باشگاه خودداری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی