صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

پاریسی‌ها به‌دنبال راه مادرید

پی‌اس‌جی برنابئوی «خود» را می‌خواهد

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
به گزارش اکیپ، تیم پاریسی قصد دارد یک بازسازی اساسی در پارک دو پرنس انجام دهد و مانند برنابئوی جدید این ورزشگاه را به سقف متحرک مجهز کند. پس از جام جهانی قطر 2022 که با قهرمانی تیم ملی آرژانتین به کاپیتانی لیونل مسی به پایان رسید، پاری‌سن‌‌ژرمن تحولات جدیدی را برای باشگاهش کلید زد. تحولات در باشگاه از جنبه‌های مختلفی بود؛ افتتاح یک مرکز تمرینی جدید در پواسی، بستن تیمی با ترکیب جدید که دیگر به ستاره‌های دنیا وابسته نباشد و اجازه ورود اسپانسرهای جدید در باشگاه و در نهایت خرید پارک دو پرنس برای تبدیل آن به یکی از بهترین استادیوم‌های اروپا.
مکانی که پی‌اس‌جی در حال حاضر در آن بازی می‌کند ظرفیت 47000 تماشاگر را برای دیدن بازی‌ها از نزدیک دارد. در طول فصل گذشته، شورای شهر، مالک پارک د لس پرنسیپس، درهای هر گونه مذاکره را بست و اطمینان داد که این مجموعه برای فروش نیست و نخواهد بود. تنش بین الخلیفی رئیس باشگاه پایتخت و آن هیدالگو شهردار پاریس، در سال 2022 به اوج خود رسید و مذاکرات بین دو طرف را به هم زد، اما حالا منابع نزدیک خبر از به توافق رسیدن دو طرف برای انتقال مالکیت در پایان سال 2023 می‌دهد.
 طبق گزارش لکیپ فرانسه، پی‌اس‌جی همچنان ایده بازسازی پارک دو پرنس را در سر دارد و به این راحتی از فکر آن بیرون نخواهد آمد. طبق پیش‌بینی‌ها در صورتی که بازسازی روی ورزشگاه صورت بگیرد، ظرفیت آن براحتی تا 60000 تماشاگر خواهد رسید که باعث افزایش قابل توجه درآمد خواهد شد. همان‌طور که روزنامه فرانسوی تأکید می‌کند، پاریس در نظر دارد از ایده زمین و سقف متحرکی که در برنابئوی جدید استفاده شده الهام بگیرد. خانه جدید رئال مادرید در ماه‌های پایانی بازسازی به سر می‌برد و با پیشرفته‌ترین امکانات به سقف و زمین بازی متحرک مجهز شده که پیشرفته‌ترین ورزشگاه در اروپا به حساب می‌آید.
در حال حاضر، تمام فکر و ذکر پاری‌سن‌ژرمن غرق در مناقصه خرید استاد دو فرانس است. در تاریخ 3 ژانویه، صدرنشین فعلی لیگ1 باید پرونده‌ای برای ورود به مرحله دوم این مناقصه ارائه کند. این راه حلی که قطر پیشنهاد می‌کند، می‌تواند به‌عنوان یک اقدام فشار برای تلاش از سرگیری مذاکرات با شورای شهر پاریس تلقی شود، زیرا ورزشگاه بزرگ تیم فرانسوی همچنان در مالکیت کامل باشگاه نیست و همین موضوع باعث انتقاد قابل توجهی از سوی هواداران پاریسی شده است.
ایده ناصر الخلیفی همیشه این بوده که هر طور شده بتوانند مالکیت پارک دو پرنس را به دست آورند و هیچ وقت به فکر خرید یا ساخت ورزشگاه دیگری در پاریس نبوده است. قطری هرگز نمی‌خواهد تسلیم آن هیدالگو، شهردار پاریس شود، او اخیراً به‌صورت عمومی هر گونه تصمیم برای فروش ورزشگاه را رد کرده بود. پاری‌سن‌ژرمن معتقد است که برای تیمی که می‌خواهد هر فصل در لیگ قهرمانان اروپا تا مراحل بالاتر برود، نیاز به بازسازی فوری محل برگزاری دارد، اما برای انجام این کار باید مقامات عمومـــی پاریس را متقاعد کند؛ چیزی که در حال حاضر دشوار است.

جستجو
آرشیو تاریخی