صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

خبر

استارت یزدانی با برد در تور جهانی
یاسمن یزدانی با پیروزی وارد رقابت‌های تور جهانی تنیس چین شد. او که برای حضور در رقابت‌های تنیس سطح سه آسیا راهی شنزن چین شده بود، در اولین دیدار خود به مصاف تنیسور میزبان رفت و در پایان با نتایج 6 - یک و 6- 3 مقابل حریف خود از چین به پیروزی رسید. مسابقه بعدی او با تنیسور کشور میزبان است. این رقابت‌ها از 26 آبان‌ تا 13 آذر ماه با حضور تنیسورهایی از کشورهای چین، سوئد، آمریکا، تایلند، کانادا و هنگ‌کنگ در چین برگزار می‌شود.
 
 
وزنه‌برداران ۸۹ کیلوگرم هم مدال نگرفتند
وزنه‌برداران ایرانی در دسته ۸۹ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان به مدال نرسیدند. در این دسته امیرمحمد سلیمانی و حمیدرضا زارعی در گروه B وزنه زدند. سلیمانی با 152 کیلوگرم در یک‌ضرب، 172 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 324 کیلوگرم در این گروه دوم شد و در مجموع در رده دهم جهان ایستاد. همچنین زارعی با رکورد 148 کیلوگرم در یک‌ضرب، 175 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 323 کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت و در مجموع به مقام یازدهم بسنده کرد.

 
امروز؛ شروع مرحله دوم لیگ هندبال آیندگان
 رقابت‌های مرحله دوم لیگ هندبال آیندگان پسر امروز شروع می‌شود.
8 تیم صعود‌ کننده به مرحله دوم لیگ هندبال آیندگان نوجوانان پسر امروز به میزبانی دو شهر سرخس و بوشهر در دو گروه چهار تیمی با هم رقابت می‌کنند تا تکلیف 4 تیم صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود. فرازبام خائیز دهدشت، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، هیأت هندبال سرخس و سنگ آهن بافق در سرخس و فولاد مبارکه سپاهان، پارس بوشهر، مقاومت سپاه سیدالشهدا(ع) تهران و پارس پویان بهبهان در بوشهر مسابقات یک‌چهارم نهایی خود را برگزار می‌کنند.
 

فدراسیون ووشو: ارغوان جلالی را ما معرفی نکردیم
فدراسیون ووشو در خصوص حضور یک داور زن به عنوان نماینده ایران بدون پوشش اسلامی در مسابقات جهانی توضیحاتی ارائه کرد. بعد از حضور بدون حجاب ارغوان جلالی به عنوان داور در مسابقات قهرمانی جهان فدراسیون ووشو اعلام کرد که نقشی در معرفی جلالی به فدراسیون جهانی نداشته است. در بیانیه فدراسیون ووشو آمده است: «ارغوان جلالی داوری است که با نام ایران در پیکارهای ووشوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ تگزاس معرفی شده است. او بیش از ۲ سال است که به کشور آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا ساکن است و‌ فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران نقشی در معرفی او به عنوان داور برای پیکارهای قهرمانی جهان نداشته است. این داور بیش از ۲ سال با فدراسیون آمریکا در رویدادهای مختلف همکاری داشته‌ است. در این مسابقات هم با هماهنگی فدراسیون ووشوی آمریکا و کمیته برگزاری، بدون کسب تأییدیه لازم از سوی فدراسیون ووشوی ایران در این رویداد حضور یافته است.» این داور ایرانی در حالی به مسابقات قهرمانی جهانی اعزام شده که تیم ملی ووشو نتوانست ویزای سفر به آمریکا برای حضور در قهرمانی جهان را به دست بیاورد.

جستجو
آرشیو تاریخی