صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

وداع ایستاده با جام جهانی

ضربه چیپ به آرزوها

تیم نوجوانان ایران در ضربات پنالتی مغلوب مراکش شد تا نتواند به جمع هشت تیم پایانی جام جهانی برسد. این بازی حساس در پایان وقت قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید، ولی بازیکنان مراکش در ضربات پنالتی بی‌اشتباه بودند و به برتری 4 بر یک رسیدند. حسرت این حذف برای شاگردان حسین عبدی از آن جهت بیشتر است که آنها تا آخرین ثانیه‌ها پیش بودند و با دقت و تمرکز بیشتر می‌توانستند از این برتری محافظت کنند. با این حال تیم نوجوانان در این مسابقات عملکرد قابل ‌قبولی داشت و بعد از صعود از یکی از سخت‌ترین گروه‌های مسابقات حتی می‌توانست به یک چهارم نهایی هم برسد.
بازی در نیمه اول کم‌حادثه بود و بدون گل به پایان رسید. البته تیم نوجوانان ایران شروع بهتری داشت و چیزی نمانده بود که در دقیقه هفتم به گل برسد. درویش‌عالی موفق شد کرنر نیما اندرز را در تیر اول قطع کند، ولی مدافع مراکش توپ را از روی خط برگرداند.
درویش‌عالی در دقیقه پانزدهم پشت ضربه ایستگاهی ایستاد، ولی ضربه‌اش از کنار دروازه بیرون رفت. در دقیقه بیست و دوم یک بار دیگر سانتر اندرز خطرساز شد و ابوالفضل مرادی بالاتر از دروازه‌بان حریف ضربه سر خوبی زد، ولی نوفل الحناشی برای دومین بار توپ را از روی خط برگرداند.
بعد از این صحنه بازی متعادل شد و توپ بیشتر در مرکز زمین جریان داشت. مصدومیت دو بازیکن هم ریتم بازی را گرفت تا در پایان این نیمه یازده دقیقه وقت اضافه اعلام شود.
در اولین دقیقه وقت اضافه مراکش به اولین موقعیتش رسید، ولی آرشا شکوری مشکلی برای گرفتن ضربه سر مهاجم این تیم نداشت.
 
اوج‌گیری مراکش
مراکش در نیمه دوم شروع بهتری داشت و توانست کنترل بازی را در دست بگیرد. در دقیقه 52 آرشا شکوری با خروج بموقع از محوطه جریمه اجازه نداد ایمن العنیر در موقعیت تک به تک صاحب توپ شود و خطر را دفع کرد. کسری طاهری لحظاتی بعد از ورود به زمین فراری به محوطه جریمه داشت، ولی ضربه‌اش را طه بنغوزیل، دروازه‌بان مراکش مهار کرد.
محمد حمونی، گوش چپ سریع مراکش در این دقایق چند فرار سریع داشت، ولی دروازه نوجوانان خوشبختانه باز نشد. او بعد از حرکت به سمت مرکز، شوت کات‌داری زد که شکوری با نوک انگشتانش به کرنر فرستاد.
لحظاتی بعد شکوری توانست شوت محکم عبدالحمید معلی را دفع کند و در ادامه بازیکنان مراکش در شلوغی محوطه جریمه نتوانستند از ریباند استفاده کنند.
مراکش در این لحظات حملات خطرناکی داشت و شوت محکم انس العلوی در دقیقه 68 به مدافعان ایران خورد و به کرنر رفت. آرشا شکوری یک دقیقه بعد شوت حریف را دفع کرد تا دروازه ایران بسته بماند.
 
گل غیرمنتظره
تیم نوجوانان ایران در دقیقه 73 برخلاف جریان بازی به گل رسید. بعد از چند حمله متوالی مراکش، نوجوانان توانستند حمله کم‌نقصی طراحی کنند و به گل برسند. یعقوب براجعه در سمت راست نیما اندرز را راه انداخت و اسماعیل قلی‌زاده سانتر خوب مدافع راست نوجوانان را با ضربه سری دقیق به گوشه دروازه فرستاد.
مراکش بعد از این گل برای فرار از حذف جلو کشید. موقعیت جدی این تیم ضربه کاشته راه دوری بود که بعد از دفع شکوری به تیر افقی خورد و به زمین برگشت.
وقتی بازی وارد دقایق تلف‌شده شد، به نظر می‌رسید که نوجوانان بتوانند از برتری‌شان محافظت کنند. شاگردان عبدی در دقیقه 93 حتی می‌توانستند به گل دوم برسند، ولی اندرز که از سمت راست فرار خوبی کرده بود، ضربه‌اش را با بی‌دقتی به بیرون زد.
یک دقیقه بعد مراکش توانست به گل تساوی برسد. سانتر بلند از سمت راست را مهاجم مراکش بالاتر از مدافعان ایران زد تا عزوزی تازه‌وارد بدون مزاحم توپ را به تور دروازه برساند. لحظاتی بعد از این گل بازی به ضربات پنالتی رفت.
 
درخشش دروازه‌بان مراکش
شکوری در مسابقات قهرمانی آسیا در مهار پنالتی‌ها موفق بود و پیش‌بینی می‌شد که در این لحظات بتواند سرنوشت بازی را رقم بزند، ولی تمام ضربات حریف گل شد و این دروازه‌بان مراکش بود که توانست دو ضربه را مهار کند. بعد از درویش‌عالی که ضربه‌اش را گل کرد، حسام نفری و کسری طاهری بازیکنانی بودند که پنالتی‌های‌شان را از دست دادند تا مراکش در پنالتی‌ها به برتری 4 بر یک برسد.

ZOOM

نوجوانان ایران: آرشا شکوری، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی (89- علیرضا همایی‌فرد)، ابوالفضل زمانی (89- علی حسنی)، امیرمحمد رزاق‌نیا ، یعقوب براجعه، ماهان صادقی (66- محمد عسگری)، اسماعیل قلی‌زاده، ابوالفضل موردی (46- کسری طاهری)
سرمربی: حسین عبدی
نوجوانان مراکش: طه بنغوزیل ، عبدالحمید آیت بودلال ، نوفل الحناشی (40- ایمن العنیر)، حمزه کوتون، فواد الزهوانی، محمد کاتیبا (90- نسیم عزاوزی)، ایوب شیخون (79- عمران نزیه)، سیف‌الدین شلغمو، محمد الحمونی، عبدالحمید معلی (90- آدم بوفندر) و انس العلوی (79- زکریا وزان)
سرمربی: سعید شیبا

جستجو
آرشیو تاریخی