صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و سه - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

توصیه نکونام به بازیکنان استقلال

به لیست ورود و خروج توجه نکنید

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
تمرینات استقلال در تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر به طور جدی پیگیری شده و بازیکنان زیر نظر اعضای کادرفنی به مرور تاکتیک‌ها پرداخته‌اند تا ضمن حفظ آمادگی با تمرکز کافی به لیگ بازگردند.
در هفته‌های اخیر اما خبرهای متعددی درباره جدایی برخی بازیکنان از استقلال منتشر شده است. برای مثال موضوع انتقال امیرعلی صادقی از استقلال به تیم سوچی روسیه یا احتمال جدایی برخی از چهره‌های این تیم در نیم‌فصل نیز خبرساز شده است. به موازات آن درباره جذب برخی بازیکنان نیز به کرات خبرهایی در رسانه‌ها به چشم خورده است که شاخص‌ترین آنها امید نورافکن است؛ بازیکنی که هنوز نامش در فهرست نهایی سپاهان قرار نگرفته و اختلاف‌هایی هم با این باشگاه دارد که ممکن است درنهایت این وضعیت منجر به جدایی نامبرده شود.
علاوه بر نورافکن اخیراً درباره مذاکرات استقلال با بازیکنان خارجی که پیش‌تر مد نظر بودند نیز خبرهایی منتشر شده است که البته مجموع این اخبار بیش از آنکه به حقیقت نزدیک باشد، نشان‌دهنده احساس نیاز در برخی پست‌ها است.
***
تقویت تیم قطعاً در نیم‌فصل در دستور کار سرمربی استقلال قرار خواهد گرفت و بالطبع یکی، دو بازیکن خارج می‌شوند و یکی، دو بازیکن در فهرست قرار خواهند گرفت اما این سلسله اقدامات با ظرافت خاصی قرار است انجام شود تا به استقلال لطمه‌ای وارد نشود. طبیعی است که هر تیمی در نیم‌فصل به دنبال تقویت خود باشد و استقلال هم همین رویه را پی خواهد گرفت اما در برهه کنونی مطرح شدن موضوع جدایی‌ها از لحاظ روحی و روانی در بازیکنان اثرات مخربی خواهد گذاشت. ضمن اینکه ممکن است با ادامه روند مثبت استقلال در لیگ و تأثیرگذاری بیشتر برخی بازیکنان به طور کلی نکونام از تقویت تیم منصرف شود. تصور کنید بازیکنانی که زمزمه جدایی‌شان شنیده می‌شود بتوانند در ادامه لیگ عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارند. آیا سرمربی استقلال به دنبال خارج کردن نام آنها از لیست خواهد بود؟ قطعاً چنین تصمیمی از سوی سرمربی استقلال رخ نخواهد داد و نکونام نیز به خوبی می‌داند زمان باقیمانده تا شروع نقل و انتقالات نیم‌فصل ممکن است منجر به احیا و یا ارتقای وضعیت فنی برخی بازیکنان شود.
***
سرمربی استقلال در صحبت‌هایی که اخیراً با بازیکنان و حتی اعضای کادر فنی خود داشته به این موضوع مهم اشاره کرده است. نکونام به همه یاد‌آور شده که سرنوشت در دست خودتان است و می‌توانید با نمایش مطلوبی همه چیز را تغییر دهید. ضمن اینکه سرمربی استقلال از بازیکنان خواسته هرگز به مسائل نقل و انتقالاتی که اخیراً داغ شده و در رسانه‌های متعدد به چشم می‌خورد، توجهی نکنند. سرمربی استقلال درواقع از بازیکنانش خواسته چشم‌ها را به روی اخبار و شایعات ببندند و با تمام قدرت به تمرین بپردازند و در بازی‌های باقیمانده با انرژی بسیاری گام به میدان بگذارند تا استقلال وضعیت خود را در صدر جدول حفظ کند.
***
توصیه‌های اخیر سرمربی استقلال از جهاتی هم بسیار پراهمیت است. اگر ماجرای کسر امتیاز جدی شود که با توجه به خبرهایی که از فدراسیون فوتبال می‌رسد، هیچ بعید نیست از استقلال امتیاز کسر شود، تیمی را می‌طلبد که از تصمیمات گرفته شده مأیوس نشده و با همه وجود در ادامه لیگ شرکت کند. اگر وضعیتی که بعد از کسر امتیاز در سپاهان به وجود آمد را بررسی کنیم به این باور می‌رسیم که نماینده فوتبال اصفهان به خوبی توانست بعد از کسر 4 امتیاز خودش را جمع و جور کند و به لیگ بازگردد و چنانچه استقلال نیز با حکم کسر امتیاز مواجه شود، تنها روحیه مضاعف است که به این تیم کمک قابل توجهی خواهد کرد و به استقلال امید خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی