صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

تقدیر از مدال‌آوران کشتی با حضور سردار سلامی

همراه با قهرمانان

محسن وظیفه
  روزنامه نگار
 
مراسم تقدیر از تیم‌های ملی کشتی با حضور سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، ملی‌پوشان کشتی و پیشکسوتان این رشته در سالن همایش‌های فدراسیون کشتی برگزار شد. در این مراسم علاوه بر ملی‌پوشان کشتی و کادر فنی تیم‌های ملی، تعدادی از پیشکسوتان کشتی و ورزش ایران همچون منصور برزگر، رحیم علی‌آبادی، ابراهیم جوادی، علی‌اکبر حیدری، سلمان حسام، صادق گودرزی، حسن روشن، تیمور غیاثی، حسین فرکی. عباس حاج کناری و بهروز یاری ‌حضور داشتند.
 
خوش و بش سردار سلامی با پیشکسوتان ورزش
مراسم تقدیر از قهرمانان تقریباً با یک ساعت تأخیر شروع شد. دلیل تأخیر هم خوش و بش گرم سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران با پیشکسوتان حاضر در این مراسم بود. پیشکسوتانی که فقط از کشتی نبودند و ستاره‌های قدیمی فوتبال و دوومیدانی هم در این مراسم حضور داشتند. سردار سلامی به همراه علیرضا دبیر و کیومرث هاشمی وزیر ورزش وارد این مراسم شد. سلامی در ابتدای ورود به این مراسم با ملی‌پوشان کشتی، کادرهای فنی سلام و علیک کرد و بعد هم در ادامه به سراغ پیشکسوتان رفت و یک به یک با همه آنها خوش و بش کرد.
 
دعوت از پیشکسوتان برای اهدای جوایز
سردار سلامی از مجری برنامه خواست که از تمام پیشکسوتان حاضر در مراسم بخواهد که در مراسم اهدای جوایز حضور داشته باشند. ابتدا قرار بود فقط سه نفر در مراسم توزیع جوایز حضور داشته باشند؛ سردار سلامی، کیومرث هاشمی و علیرضا دبیر اما با خواست سردار سلامی اولین نفر منصور برزگر بود که به روی سن آمد ولی در ادامه تمام بزرگان ورزش از ابراهیم جوادی تا حسن روشن و تیمور غیاثی هم به روی سن آمدند. سردار سلامی هنگام آمدن پیشکسوتان به روی سن به آنها گفت: «روزی افتخار من این بود که شما را از نزدیک ببینم و حالا از دیدن شما بسیار خوشحالم.»
 
گفت‌و‌گوی نابغه با سردار
بعد از سخنرانی سردار سلامی، کیومرث هاشمی و همچنین علیرضا دبیر نوبت به اهدای جوایز قهرمانان رسید. بعد از دعوت از حسن رنگرز و پژمان درستکار که سرمربیان تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد بودند، حسن یزدانی اولین نفری بود که به روی سن رفت. سردار سلامی که در سخنرانی خود اشاره‌ای هم به کشتی حسن یزدانی با دیوید تیلور داشت، برخورد گرمی با حسن یزدانی داشت و به طور ویژه از او تجلیل کرد.
 
 
پژمان درستکار بدون عصا
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که هر دو پای خود را به تیغ جراحی سپرده بود، در این مراسم برای دریافت جوایزش بدون عصا به روی سن رفت تا به همه بگوید که خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می‌کردند بهبود یافته و می‌تواند از یک ماه تا 40 روز آینده کاملاً خوب شود. این در حالی است که علیرضا دبیر هنوز بعد از 5 ماه دست به عصا حرکت
می‌کند.
 
 تقدیر از جراح کشتی
پیش از شروع مراسم اهدای جوایز کشتی‌گیران، علیرضا دبیر با اهدای جایزه ویژه از سهراب کیهانی تجلیل کرد.
کیهانی که سابقه فعالیت در بسکتبال را دارد و هم‌اکنون هم نایب رئیس بسکتبال است همزمان به‌عنوان عضو هیأت رئیسه کشتی مسئولیت دارد. جراحی پژمان درستکار، علیرضا دبیر، محمدرضا شاکری و حسن یزدانی همه زیر نظر سهراب کیهانی انجام شده. به همین دلیل دبیر با اهدای جایزه ویژه از او تقدیر کرد.


علیرضا دبیر:
مثل بازنده‌ها با ما برخورد کردند

رئیس فدراسیون کشتی از رفتارهایی که بعد از قهرمانی جهان با تیم‌های ملی کشتی شد، انتقاد کرد. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مراسم تقدیر از قهرمانان تیم ملی کشتی گفت: «تیم‌های نهم و یازدهم دنیا را تحویل گرفتم اما در نوجوانان و جوانان قهرمان دنیا شدیم و در بزرگسالان در هر دو تیم نایب قهرمان جهان شدیم و ایران تنها کشوری بود که در هر دو رشته آزاد و فرنگی دوم شد اما با ما طوری برخورد کردند که انگار شکست خوردیم. من به این برخوردها می‌خندیدم. البته من می‌گفتم خدا را شکر که توقعات بالا رفته است. روزی نهم و یازدهم جهان می‌شدیم می‌گفتند جوانگرایی می‌کنیم. خود من به شخصه می‌گویم باید هر دو تیم ما قهرمان جهان می‌شدند؛ چون زیاده‌خواه هستم. در بازی‌های آسیایی هم به جای ۵ طلا باید ۸ طلا می‌گرفتیم.» دبیر با اشاره به حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: «آقای کیومرث هاشمی از روزی که آمده برای کشتی سنگ تمام گذاشته اما خود ما هم سعی می‌کنیم به لحاظ شغلی و تجلیل به کشتی‌گیرانمان رسیدگی کنیم. بچه‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ما که مدال آوردند امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند و جا دارد از همراه اول که حامی کشتی ایران است قدردانی کنم.»

ZOOM
کیومرث هاشمی: کشتی توجه ویژه می‌خواهد
در ورزش باید تعارف را کنار بگذاریم
وزیر ورزش و جوانان بر حمایت ویژه وزارت ورزش و مجموعه دولت از کشتی به عنوان پرافتخارترین رشته ورزشی ایران تأکید کرد. کیومرث هاشمی در مراسم تقدیر از ملی‌پوشان کشتی گفت: «بیش از ۶۰ درصد مدال‌های المپیک ما که اهمیت بالایی دارد، توسط کشتی بدست آمده است. نزدیک نیمی از مدال‌های ما در بازی‌های آسیایی توسط کشتی بدست آمده و در رقابت‌های قهرمانی جهان هم مدال‌های زیادی کسب شده بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشیم.»
هاشمی همچنین ادامه داد: «از روزی که دبیر آمده اتفاقات خوبی در زیرساخت‌ها و روند این رشته به وجود آمده. ما نیز باید نگاه وسیع‌تری نسبت به رشته‌های مدال‌آور داشته باشیم. نمی‌خواهم بگویم چه کاری برای حمایت از قهرمانان می‌خواهیم انجام دهیم اما رئیس‌جمهور با کلیات اختصاص مسکن به قهرمانان ورزش موافق است تا دغدغه مدال‌آوران ما در جهانی، المپیک و بازی‌های آسیایی رفع شود.»
هاشمی همچنین با بیان اینکه ورزش نیاز به حکمرانی عالمانه دارد؛ گفت: «کشتی رشته اول ماست و نیاز به توجه ویژه دارد. ما باید در ۹ مؤلفه که نیازمند حمایت است، کمک کنیم. اول بحث حمایت مالی است که باید از طرق مختلف مد نظر قرار گیرد. البته حرکات خوبی انجام شده اما کافی نیست. دولت باید توجه خود به رشته کشتی را بیشتر کند. حکمرانی عالمانه مدنظر مقام معظم رهبری ‌طلب می‌کند تمام هم و غم خودمان را روی توسعه رشته‌های مختلف بر اساس پتانسیل آنها در استان‌های مختلف بگذاریم. مثلاً در انزلی و قائمشهر که مهد فوتبال است ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نداریم اما در کاشان که فوتبال نداریم ورزشگاه ساخته شده است. باید تعارف‌ها را کنار بگذاریم تا سرمایه‌هایمان هدر نرود. قطعاً دولت همه حمایت‌های لازم را از قهرمانان خواهد داشت. وظیفه ما در وزارت ورزش با همراهی کمیته المپیک حمایت از ورزشکاران است. اگر می‌خواهیم قهرمانان بیشتری در کشتی داشته باشیم چاره‌ای جز توسعه این رشته در سراسر کشور نداریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی