صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مجازی گردی

واکنش معنادار آنتونلا به شایعه جدایی از مسی
پس از اتفاقات مراسم توپ طلا که لیونل مسی برای هشتمین بار توانست این عنوان را از آن خود کند، شایعاتی مبنی بر سرد شدن رابطه سوپراستار دنیای فوتبال با همسرش به گوش رسید. مسی و همسرش که از ۹ سالگی یکدیگر را می‌شناسند و با هم ارتباط دارند، نمونه‌ای از یک زوج موفق و عاشق در بین اهالی ورزش و حتی سلبریتی‌ها هستند. حالا یک روانشناس حوزه زبان بدن، مدعی شده که رابطه مسی و همسرش سرد شده است و آنها در آستانه جدایی قرار دارند! پس از این شایعه آنتونلا با انتشار یک استوری از تصویر مسی در تمرین تیم ملی آرژانتین به این ماجرا واکنش نشان داد.

تاریخ سازی کردیم
تیم ملی پرتغال در چهارچوب مسابقات انتخابی جام ملت‌های اروپای 2024 روبه‌روی تیم ملی ایسلند قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 0-2 از سد این تیم عبور کند. نام رونالدو در این بازی در بین گلزنان دیده نمی‌شد اما او پاس گل دوم تیمش را ارسال کرد تا همچنان نقشی را در کسب پیروزی برای پرتغال ایفا کرده باشد و نشان دهد که در 38 سالگی همچنان می‌تواند به این تیم به خوبی کمک کند. این پیروزی اهمیت و ارزش بسیار زیادی برای تیم ملی پرتغال داشت، چرا که آنها به لطف حضور ستاره‌های بزرگی مانند رونالدو، برونو فرناندز، ژوائو فلیکس و برناردو سیلوا توانستند با 10 پیروزی از 10 بازی و کسب 30 امتیاز راهی این رقابت‌ها شوند. رونالدو که به نظر می‌رسید بسیار از این پیروزی خوشحال است، پس از پایان این دیدار با انتشار تصاویری از خودش در کنار دیگر بازیکنان تیم ملی پرتغال در اینستاگرامش نوشت: «رکورد تاریخی. 100 درصد پیروزی! تبریک به پرتغال.» شاگردان روبرتو مارتینز در طول این 10 بازی موفق شدند 36 بار دروازه حریفان را باز کنند و تنها دو گل دریافت کردند تا نشان دهند که با نهایت قدرت و به عنوان یکی از مدعیان قدم به مسابقات یورو 2024 خواهند گذاشت.

شبیه مستر بین شدی!
بنجامین پاوار حدود دو هفته پیش از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و طبق گفته‌ها 5 تا 6 هفته دیگر می‌تواند شرایط بازی کردن را پیدا کند. پاوار در حال سپری کردن دوران نقاهتش است و امروز تصویر جدیدی از خود در اینستاگرام منتشر کرد که کامنت طنز مارکوس تورام، هم‌تیمی‌اش در اینتر و فرانسه را به همراه داشت. تورام در کامنت خود ظاهر پاوار را به مستر بین، شخصیت معروف و دوست داشتنی تلویزیون انگلستان تشبیه کرد.

توهین نژادپرستی به خاطر ترجمه اشتباه
صفحه رسمی گالاتاسرای در اینستاگرام، عکسی از دریس مرتنز که کلاه و اسنود به سر داشت را منتشر کرد و از کاربران خواست این بازیکن را تشخیص دهند. در توضیح این عکس، جمله‌ای به زبان ترکی استانبولی که به معنای حدس بزنید من چه کسی هستم نوشته شده و در کنار آن از ایموجی نینجا که لقب مرتنز است، استفاده شده بود؛ با این حال وقتی کاربران انگلیسی زبان جمله نوشته شده را ترجمه کردند، به یک کلمه توهین‌آمیز برخوردند.
موتور ترجمه اینستاگرام به اشتباه ایموجی نینجا را ترجمه و کلمه توهین‌آمیز ni**a را جایگزین آن کرده بود! در ایالت‌های آمریکا، دو فرد سیاه‌پوست برای نشان دادن صمیمیت بین یکدیگر از کلمهni**a استفاده می‌کنند. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که یک فرد سفید پوست به هیچ وجه نمی‌تواند این کلمه را عنوان کند چرا که توهین تلقی می‌شود. دقایقی بعد از انتشار این تصاویر، اینستاگرام گالاتاسرای توضیح آن را اصلاح و ایموجی نینجا را حذف کرد، با این حال کاربران زیادی در جریان این اتفاق عجیب قرار گرفته و خواستار پاک شدن آن و برخورد با گرداننده صفحه اینستاگرام گالاتاسرای شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی