صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

تدریس قاسمی در دوره مربیگری پاریس
سنگین وزن سابق کشتی آزاد ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و نقره جهان برای تدریس در دوره مربیگری اتحادیه جهانی کشتی امروز (دوشنبه) عازم پاریس می‌شود. کمیل قاسمی سنگین وزن سابق کشتی آزاد ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و نقره جهان که در حال حاضر هدایت تیم کامبوج را برعهده دارد و به‌عنوان مدرس اتحادیه جهانی کشتی فعالیت می‌کند، امروز (دوشنبه) برای تدریس دوره مربیگری اتحادیه جهانی کشتی عازم پایتخت فرانسه می‌شود. دوره پیشرفته مربیگری اتحادیه جهانی کشتی به مدت 10 روز در پاریس برگزار می‌شود و قاسمی نیز به‌عنوان مدرس اتحادیه جهانی کشتی در این دوره حضور دارد. کمیل قاسمی تاکنون در چندین دوره مربیگری اتحادیه جهانی کشتی به‌عنوان مدرس حاضر شده است.

 
برگزاری انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ رباتیک در شهر آفتاب
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب از برگزاری دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی در قالب ۱۸ لیگ در محل نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد. عباس تقدسی‌نژاد درباره آخرین وضعیت توسعه این سایت نمایشگاهی گفت: «به موازات پیشرفت پروژه‌های تعریف شده برای محدوده کنونی نمایشگاه شهر آفتاب، درباره جزئیات طرح توسعه فاز جنوبی در حال بحث و تبادل‌نظر در شورای راهبردی و کمیته‌های تخصصی هستیم و جمع‌بندی نهایی برای پهنه جنوبی به شورای شهر ارسال می‌شود.»
تقدسی‌نژاد درباره وضعیت برگزاری نمایشگاه‌ها در سایت تخصصی شهر آفتاب نیز ادامه‌ می‌دهد: «روند برگزاری رویدادها در نمایشگاه شهر آفتاب، رو به رشد بوده و با وجود برگزاری ۲۰ نمایشگاه تخصصی در سال گذشته، تاکنون برگزاری ۴۰ نمایشگاه در سال‌ جاری و ۷۰ نمایشگاه در سال آینده نهایی شده است. دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی در قالب ۱۸ لیگ تخصصی از سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ تا جمعه ۳ آذرماه برگزار می‌شود. به جهت اینکه رویداد مذکور، انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل است، برای شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان اهمیت مضاعفی دارد. ۳۶ کشور صاحب دانش و فناوری، عضو فدراسیون جهانی فیرا بوده و ایران نیز از قدرت‌های حوزه رباتیک و هوش مصنوعی محسوب می‌شود.»
 

سهمیه قطعی ایران در المپیک دورقمی شد
اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری با تأیید اختصاص یک سهمیه به نام ایران در جاده استقامت موافقت کرد که با این حساب، تعداد سهمیه‌های قطعی کشورمان تا این لحظه در المپیک پاریس به عدد ۱۰ رسید. پیش از این ۷ سهمیه در کشتی (‌۴ سهمیه فرنگی در اوزان ۶۰، ۶۷ و ۹۷ و ۱۳۰) و (۳ سهمیه آزاد در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵) به همراه ۲ سهمیه در تیراندازی توسط هانیه رستمیان و شرمینه چهل‌امیرانی برای ورزش کشورمان کسب شده بود. این در شرایطی است که هنوز ورزشکاران کشورمان فرصت کسب سهمیه‌های بیشتری را دارند که از آن جمله می‌توان به ۵ سهمیه دیگر توسط کشتی‌گیران آزادکار و فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا (قرقیزستان) و رقابت‌های جهانی ترکیه اشاره کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی