صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

سناریوی جدید برای تیم ملی کشتی‌فرنگی بعد از حکم اتحادیه جهانی

امین به جای علی

محسن وظیفه
روزنامه نگار
اتحادیه جهانی کشتی حکم خود را درباره ماجرای پرتاب بطری آب معدنی به روی تشک کشتی در مسابقه وزن 65 کیلوگرم محمد‌رضا‌ گرایی با حریف ژاپنی صادر کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که محمد‌علی‌ گرایی اقدام به پرتاب این بطری کرده بود و به همین دلیل هم یک سال از حضور در میادین بین‌المللی محروم شد. از مدتی پیش گمانه‌زنی‌های زیادی در این‌باره شده بود اما در نهایت اتحادیه جهانی این حکم را صادر کرد تا محکومیت سنگینی برای محمدعلی ‌گرایی و فدراسیون کشتی به وجود بیاید.
با حکم اتحادیه جهانی محمد‌علی‌گرایی به عنوان کسی که بطری را به روی تشک پرتاب کرد، با یک سال محرومیت و هزار فرانک جریمه نقدی روبه‌رو شد. فدراسیون کشتی هم 5 هزار فرانک جریمه شده که باید این جریمه‌ها و محرومیت یکساله هم طی شود. این اتفاق در حالی رخ داد که محمدعلی‌گرایی همچنان چهره اول تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های المپیک بود. محمدعلی دارنده سه مدال برنز جهان است و می‌توانست در المپیک هم یکی از گزینه‌های مهم تیم ملی کشتی فرنگی باشد اما حالا با این محرومیت او المپیک را از دست داد و کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی باید به دنبال گزینه جدیدی در این وزن باشد.
تیم ملی کشتی فرنگی هنوز نتوانسته سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کند و شاید الان مهمترین سؤال این باشد که چه کسی قرار است برای تیم ملی کشتی فرنگی در این وزن کسب سهمیه کند. وزن 77 کیلوگرم یکی از مهمترین اوزان در کشتی فرنگی دنیا است؛ کلی ستاره نامدار در این وزن حضور دارند و کسب مدال به این سادگی در این وزن ممکن نیست. حالا هم این سؤال وجود دارد که چه کسی قرار است به جای محمدعلی در این وزن به میدان برود و برای گرفتن سهمیه تلاش کند؟ امین کاویانی‌نژاد تنها و شاید هم بهترین گزینه تیم ملی کشتی فرنگی برای جایگزینی محمدعلی‌گرایی باشد. امین کاویانی‌نژاد برای اولین‌بار در سال 2019 توسط محمد بنا در وزن 72 کیلوگرم به تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد و در قهرمانی جهان هم به میدان رفت اما نتوانست به مدال دست پیدا کند. بعد از آن‌هم فرصتی نداشت تا اینکه برای بازی‌های آسیایی هانگژو انتخاب شد و تا فینال پیش رفت. در فینال هم مقابل آکژول مخموداف قرقیزستانی که بهترین نفر این وزن در دنیا است، یک بر یک شکست خورد. آن نمایش و تصمیم کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی برای دعوت از امین کاویانی‌نژاد به اردوی مازندران مشخص کرد که کادرفنی روی امین برای مسابقات گزینشی المپیک نظر دارد. تمام نفراتی که به اردوی مازندران دعوت شدند، نشان دهنده گزینه‌های کادرفنی برای ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی هستند اما ماجرای امین کاویانی‌نژاد از همه متفاوت‌تر است و احتمالاً کادرفنی در چرخه هم امتیازاتی را برای او در نظر می‌گیرد. امین ابتدا به گزینشی المپیک در آسیا می‌رود و احتمالاً همان‌جا سهمیه المپیک را می‌گیرد و بعد هم راهی المپیک
می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی