وزنه‌بردار محجبه مصری:

خدا یاور مردم مظلوم غزه است

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان از روز ۲۴ آبان در شهر گوادالاخارا مکزیک آغاز خواهد شد و تا سوم آذرماه ادامه دارد. برای حضور در این رقابت‌ها، فدراسیون ۱۰ پولادمرد جوان را به مکزیک اعزام کرده است. تیم‌های ایران، مکزیک و آمریکا با ترکیب کامل در این دوره از مسابقات حضور دارند.
تیم دختران ایران به‌خاطر نرسیدن ورزشکاران به حد نصاب لازم به پیکارهای قهرمانی جهان اعزام نشد.
نخستین تمرین ورزشکاران ایران نیز عصر روز گذشته در سالن محل برگزاری مسابقات برگزار شد؛ سالنی که با وجود ورزشکاران ۴۸ کشور جهان به جایی برای حضور فرهنگ‌های مختلف تبدیل شده و ورزشکاران و قهرمانان کشورهای شرکت‌کننده به نوعی سفیر فرهنگی آن کشور در مکزیک به شمار می‌روند.
در نخستین تمرین، ورزشکارانی از آمریکا، برزیل، گرجستان، اوکراین و مصر حضور داشتند و آنچه بیش از همه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد حضور فاطمه صادق قهرمان مصری بود که با حجاب اسلامی به تمرین پرداخت.
فاطمه صادق که عنوان قهرمانی قاره آفریقا را در کارنامه دارد به مکزیک آمده تا خود را به‌عنوان یکی از نخبگان مسلمان این رشته معرفی کند.
صادق، در حاشیه تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری این کشور گفت: «حجابم را دوست دارم و باورم بر این است که مانع پیشرفتم نخواهد شد. حجاب یک پوشش محبوب برای من به‌عنوان زن مسلمان به‌شمار می‌رود.»
وی در ادامه با یادآوری این مطلب که حجاب در ورزش پذیرفته شده است، گفت: «ورزشکاران دیگر کشورها با پوشش متفاوت در تمرین و مسابقه حضور دارند و من نیز با حجاب اسلامی هستم. بعید می‌دانم این کار برای آنها تعجب‌آور باشد.»
قهرمان جوانان قاره آفریقا با بیان اینکه کشور مصر ورزشکاران بزرگی دارد یادآور شد: «سارا سمیر از چهره‌های سرشناس ورزش زنان مصر است که با حجاب اسلامی در میادین حضور دارد و به مدال المپیک نیز رسیده است.»
قهرمان مصری‌ها در ادامه با اشاره به نتایج احتمالی خود در گوادالاخارا افزود: «نتیجه‌گیری از چندین عامل پیروی می‌کند. نمی‌توانم پیش‌بینی دقیقی از روز مسابقه داشته باشم اما شرایط اینجا بسیار سخت است.»
او ادامه داد: «هم بعد مسافت خستگی زیادی را برای ورزشکاران ایجاد کرد و هم غذاهای مکزیک آن‌گونه که باید، نیست و حتی نمی‌توانیم از آن بخوریم.»
فاطمه صادق با محکوم کردن جنایات رژیم صیونیستی در غزه عنوان کرد: «همیشه باور دارم خدا یاور مظلومان است و پروردگار به مردم فلسطین کمک خواهد کرد.»
جستجو
آرشیو تاریخی