حضوری از جنس آگاهی

همزمان با ادامه حملات وحشیانه رژیم  صهیونیستی به نوار غزه، جمع زیادی از مردم کشورمان در سراسر ایران، عصر شنبه در حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل تجمع کردند که در تهران این تجمع در میدان انقلاب رخ داد.
در این تجمع بزرگ همانطور که قابل پیش‌بینی و انتظار بود، جامعه ورزش کشور نیز مثل همیشه حضوری پرشور و گسترده داشت و بسیاری از مسئولان ورزش و همچنین شمار زیادی از ورزشکاران در این تجمع حضور پیدا کردند تا انزجار خود را نسبت به آنچه که این روزها در غزه می‌گذرد و ناشی از حملات وحشیانه و افسارگسیخته رژیم صهیونیستی است نشان دهند. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان کشور، سردمدار این حضور ورزشی‌ها بود و در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که یکی از خصلت‌های ورزشکاران و جامعه ورزش ایران حمایت از مظلوم است و چه موضوعی مهمتر از مظلومیت مردم فلسطین در این روزها. وزیر ورزش و جوانان از ابتدای حضور خود در این سمت،‌ علاوه بر پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه مدت در عرصه ورزش و جوانان، نگاه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت تحت امر خود داشته است.
پس از حضور پرشور و گسترده جامعه ورزش در تجمع سراسری مردم ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه، قهرمانان، مدیران، داوران، مربیان و پیشکسوتان کشور، خواهان ایجاد کارزاری در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی شدند. این در حالی است که مجامع صاحب قدرت در عرصه بین‌المللی ورزشی همچنان چشم و گوش خود را به وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی بسته‌اند و به شکل عجیبی از محروم کردن اسرائیل از رقابت‌های ورزشی امتناع می‌کنند. این در حالی است که آنها در مورد تنش بین روسیه و اوکراین خیلی سریع واکنش نشان داده و دست به محرومیت عجولانه ورزشکاران روس از حضور در بسیاری از رقابت‌ها زدند.
جامعه ورزش ایران اما آگاهانه واکنش خود را به جنایات رژیم صهیونیستی نشان داده و قهرمانان المپیک،‌ پارالمپیک و جهانی و آسیایی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت نسل‌کشی و کودک‌کشی در غزه خواستار تعلیق و اخراج رژیم صهیونیستی از مجامع جهانی ورزشی شده بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی