صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه - ۲۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنجاه - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

درخشان: خواهشاً سر پرسپولیس منت نگذارند

بازیکن حق ندارد علیه مدیرعامل بیانیه بدهد

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
حمید درخشان سرمربی اسبق پرسپولیس به از پیش باخته دانستن بازیکنان پرسپولیس مقابل النصر به شدت انتقاد می‌کند و معتقد است همانطور که کمتر کسی فکر می‌کرد نوبهار تیم الهلال را متوقف سازد حتماً پرسپولیس هم که تیم بزرگ و با تجربه‌ای در آسیا محسوب می‌شود با همه مشکلاتش قادر است که از سد النصر بگذرد.

 چرا اختلافات بین کادر فنی پرسپولیس به اتفاق بازیکنان با مدیریت باشگاه پرسپولیس بالا گرفت؟
این موضوع را باید از دو مبحث مورد بحث قرار دارد اول اینکه اختلاف باید درون خانواده حل می‌شد و یا اینکه کادر فنی می‌رفت با مدیریت تیم مشکلات را حل و فصل می‌کرد اما در هر صورت به نظرم بازیکن تیم حق ندارد تحت هیچ شرایطی بیاید و علیه مدیر عامل بیانیه بدهد. بازیکن اگر مشکل دارد قادر است مشکلش را به مدیر تیم انتقال دهد تا از طریق انتقال به مدیرعامل تیم مشکلات حل شود نه اینکه بازیکن بیاید و به خودش اجازه هر کاری دهد.
 اما بازیکنان هم معتقدند که مدیرعامل نباید با اولین باخت آنها را جریمه می‌کرد!
ما کار مدیرعامل را تأیید نمی‌کنیم اما اگر بازیکن بیاید در خصوص هر مسأله‌ای حتی تعویض مدیرعامل اظهارنظر کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و من اصلاً این کار را تأیید نمی‌کنم.
 اما به نظر بعضی از اعضای هیأت مدیره خیلی موافق این جریمه نبودند!
به نظرم هیأت مدیره باید بیاید و حرف بزند و در این قبیل مسائل کوتاهی نکند و در هر مسأله‌ای با مدیرعامل تیمشان همگام باشند و در چالش‌هایی که پیش می‌آید خودشان را کنار نکشند.
 در رابطه با نام‌هایی که برای هیأت مدیره پرسپولیس مطرح شده‌اند چه نظری دارید؟
همه عزیزان قابل احترام هستند اما به نظرم نام کسانی که مطرح شده قابل احترام است اما این عزیزانی که نامشان مطرح شده همه افراد امتحان پس داده هستند و اگر این افراد خوب بودند چرا آنها را برداشتند و اگر می‌خواهند دوباره آنها را بیاورند با چه ملاک و معیاری قرار است صندلی مدیریت باشگاه را در اختیار بگیرند.
 بازیکنان تیم پرسپولیس گفته‌اند که به قراردادهای بالاتر و چند برابری تیم‌های دیگر به خاطر پرسپولیس جواب رد داده‌اند و حالا روا نیست که مدیریت با آنها برخورد بدی داشته باشد!
در اینجا لازم می‌دانم که بگویم ما دنبال تسویه حساب نیستیم و برای ما پرسپولیس از هر چیز دیگری مهم‌تر است به همین دلیل هیچکس حق ندارد سر پرسپولیس منت بگذارد چون جایگاه پرسپولیس از مدیرعامل یا سرمربی و بازیکنان پرسپولیس بالاتر است. الان هم اگر بازیکنی گفته قرارداد کمتر گرفته در مقابل اعتبارشان چند برابر شده به شکلی که اگر در تیم‌های دیگر صد بازی انجام می‌دادند در آنها به اندازه حضور در پرسپولیس دیده نمی‌شدند در حالی که در پرسپولیس با کمترین بازی چند پیشنهاد خارجی دریافت کرده‌اند و برای تیم ملی هم حتی روی آنها حساب شده بنا براین منت قراردادشان را برای پرسپولیس نگذارند.
 با بیشتر پیشکسوتان که صحبت می‌کنیم از باخت پرسپولیس مقابل النصر حرف می‌زنند!
مگر قرار است پیشکسوتان با النصر بازی کنند؟! پرسپولیس به عنوان قهرمان ایران در لیگ قهرمانان بازی می‌کند و جمعی از بهترین‌ها در تیم حضور دارند. من اعتقاد دارم که نباید تیم خودمان را دست‌کم بگیریم. مگر الدحیل را در قطر شکست ندادیم؟ به نظرم ما می‌توانیم با همبستگی، اتحاد و همدلی تیم النصر را شکست دهیم و اصلاً درست نیست که تیم خودمان و قهرمان سه‌گانه ایران را از پیش باخته بدانیم. اصلاً مگر همین تیم نوبهار ازبکستان با الهلال با آن همه بازیکن بزرگ مساوی نکرد پس چرا ما نتوانیم النصر را شکست دهیم. النصر بازیکنان خوبی دارد اما رونالدوی 39 ساله اینقدر ترس ندارد.
 در لیگ برتر پرسپولیس می‌تواند فاصله 5 امتیازی‌اش با استقلال را جبران کند؟
حتماً این فاصله جبران شدنی است چه بسا که قبلاً ما موفق شدیم 8 امتیاز فاصله را جبران کنیم پس حتماً اگر خودباوری داشته باشیم قادریم باز هم فاصله را جبران کرده و در صدر قرار بگیریم.
 اما کمبودهایی مانند نداشتن دفاع چپ کلاسیک و مهاجم گلزن شاید یکی از موانع برای موفقیت پرسپولیس باشد؟
چرا پرسپولیس را ضعیف تصور می‌کنیم. به نظرم با همین مدافع کلاسیک چپ نداشتن و کمبود مهاجم هم پرسپولیس می‌تواند بر بام فوتبال ایران قرار بگیرد چون بارها شده که همین کمبودها را داشته و قهرمان هم شده است.
 بحث دیگری هم وجود دارد که بازیکنان پرسپولیس توان بدنی خیلی خوبی ندارند و با حداکثر توان تا دقیقه آخر نمی‌جنگند.
به نظرم اشکال اصلی کار این است که ما می‌گوییم زورمان نمی‌رسد که این تصور درستی نیست. ما باید برویم تمام تلاشمان را انجام دهیم که در این صورت هم حتماً موفق خواهیم بود.
 شما از موفقیت پرسپولیس مقابل النصر حرف زدید. با این وضعیت واقعاً می‌توان موفق شد؟
به نظرم برای موفقیت یحیی باید مشکلش را با درویش فراموش کند و بچسبد به تیمش و با پرسپولیس کار کند و تمام فکر و ذهنش به پرسپولیس معطوف باشد تا این خودباوری به تیمش انتقال پیدا کند که پرسپولیس برنده است.

جستجو
آرشیو تاریخی