صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۲۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

با درخواست صریح بازیکنان برای استعفای درویش

دیوار اعتماد و احترام با هم فرو ریخت

محمد قراگزلو
روزنامه نگار

نامه بازیکنان پرسپولیس خطاب به هواداران، رضا درویش را هدف گرفته بود. در این نامه غیر از طرح مواردی از قبیل اینکه جریمه ده درصدی غیرقانونی است، باشگاه در فراهم کردن امکاناتی مثل پرواز چارتر مناسب، وعده غذایی، زمین تمرین جایگزین و ... مشکل دارد و البته بی‌احترامی باشگاه در قبال دستاوردهای فصل گذشته تیم در سایر موارد مستقیماً درویش را هدف گرفته است.
بازیکنان در این نامه درویش را متهم کردند که دوست نداشته تیم فصل قبل قهرمان شود چرا که هم چند بار گفته «کاش قهرمان نمی‌شدیم» هم اینکه پارسال بعد از باخت به سپاهان تیم اگر جریمه نکرد چون می‌دانست خبری از قهرمانی نیست و آپشن‌ها فعل نمی‌شود.
اما در این نامه موارد دیگری نیز علیه درویش دیده می‌شود. موضوعی که بازیکنان در نامه خود در چند بند به آن اشاره کرده‌اند ناکارآمدی مدیریت در تأمین منابع مالی برای رفع و رجوع مشکلات مالی است. آنها صراحتاً از اینکه بعد از یک سوم فصل هنوز از فضاهای تبلیغاتی موجود مثل پشت پیراهن برای درآمدزایی استفاده نمی‌شود گله دارند و این را نشانه ناکارآمدی و ضعف مدیریت باشگاه می‌دانند. آنها همچنین پرداخت نکردن پاداش پیروزی را دلیلی دیگری بر ناکارآمدی مدیریت باشگاه می‌دانند و به صورت غیرمستقیم می‌گویند اینکه باشگاه گفته پرداخت این پاداش‌ها غیرقانونی است، بهانه‌ای برای فرار از پرداخت پاداش‌هاست چرا که بقیه باشگاه‌ها برای برد به بازیکنان و مربیان‌شان پاداش می‌پردازند.
بازیکنان پرسپولیس همچنین جریمه اعمال شده و اقدام فوری باشگاه برای اتخاذ این تصمیم را زائیده یک جریان می‌دانند. جریانی که از خارج از باشگاه نشأت می‌گیرد چرا که هیأت مدیره یا حداقل برخی از اعضای آن این جریمه را گردن نگرفته‌اند و با آن مخالفت کرده‌اند. این یعنی که درویش از شخص یا اشخاصی خط گرفته یا شاید تحت تأثیر برخی صفحات هواداری مشخص خیلی فوری تصمیم به جریمه کل تیم گرفته است.
مهم‌ترین بخش نامه اما مربوط به قسمت پایانی است که بازیکنان صراحتاً از درویش خواسته‌اند اگر نمی‌تواند کار کند باید صندلی مدیریت باشگاه را رها کند. در ‌بندی از این نامه، بازیکنان با حمله مستقیم، مدیرعامل باشگاه‌شان را به دروغگویی در قبال پرداخت آپشن‌ها و مطالبات‌شان متهم کرده‌اند. بدتر از این اما مربوط به بند پایانی است که آنها صراحتاً از درویش خواسته‌اند اگر نمی‌تواند از مدیریت باشگاه کنار برود و جای خود را به فرد دیگری بدهد که مشکلات و نقایص مورد اشاره را نداشته باشد.
با در نظر گرفتن محتوای این نامه آنچه که نباید در پرسپولیس اتفاق می‌افتاد، رخ داد. فضای بین تیم و باشگاه تیره شد و دیوار اعتماد بین اعضای تیم اگر از قبل ترک خورده و حفره‌هایی داشت حالا به کلی فرو ریخت. این اتفاق در شرایطی رخ داد که تاکنون سابقه نداشته بازیکنان تیم علیه مدیریت باشگاه چنین موضعی بگیرند و صراحتاً خواستار کنار رفتن او باشند. آنها البته این خواسته را با طرح کردن مسائلی مطرح کردند که عملا ًچهره مدیریت را نزد هواداران خراب کرد و با چهره مخدوش درویش حالا نه او می‌تواند به راحتی به کارش ادامه دهد نه هواداران به این مدیر در رأس باشگاه اعتماد خواهند کرد.
با آنچه بین بازیکنان پرسپولیس و مدیریت باشگاه رخ داد همه به این نکته پی بردند که فقط یحیی گل‌محمدی با درویش مشکل ندارد و قبل از این هم یحیی نقش لیدر بازیکنان را ایفا می‌کرد اما هر چه که باشد تبعات این نامه و خواسته‌هایی که بازیکنان مطرح کرده‌اند عملاً باعث شد تا دیوار اعتماد و احترام بین تیم و مدیریت باشگاه کاملاً فرو بریزد و حالا پیامدهای این ویرانی می‌تواند اوضاع را بهم بریزد.
حالا شرایط به گونه‌ای است که مدیریت هرگز حاضر نمی‌شود در تمرین تیم حاضر شده و با بازیکنان رودررو شود. بازیکنان هم علاقه‌ای به دیدن درویش و جلسه با او ندارند و این فاصله زیادی که بین آنها ایجاد شده در آستانه بازی با النصر می‌تواند در نهایت به ضرر تیم پرسپولیس تمام شود. در واقع دیوار اعتماد و احترام بین تیم و باشگاه فرو ریخته و دیگر این رابطه قابل ترمیم نیست و یعنی تغییری باید صورت بگیرد که می‌تواند اوضاع را طور دیگری پیش ببرد.

جستجو
آرشیو تاریخی