صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۲۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

نعیم‌آبادی: درویش باید مقابل یحیی عقب‌نشینی کند

فقط با معجزه می‌توانیم النصر را شکست دهیم

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

سعید نعیم‌آبادی پیشکسوت پرسپولیس معتقد است چند بازیکن مصدوم و کنار رفتن ‌پور علی گنجی به دلیل آسیب‌دیدگی شدید و روی فرم نبودن بازیکنانی مانند ترابی که هنور آمادگی بالای مدنظر را پیدا نکرده‌اند در کنار سایر موارد به پرسپولیس لطمه زده است. به بهانه حاشیه‌های فراوانی که در چند روز اخیر پرسپولیس با آنها مواجه بود با مدافع راست اسبق پرسپولیس گفت‌و‌گویی داشتیم.
 چرا پرسپولیس در 4 بازی متوالی به برد نرسیده و نتایج قابل قبولی کسب نکرده است؟
چند مسأله مهم در این بین وجود دارد که روی تیم تأثیر منفی گذاشته است مثلاً پرسپولیس چند بازیکن مصدوم داشت که در رأس آنها ‌پور علی گنجی قرار داشت که بیرون ماندنش به تیم لطمه زد، جدا از اینکه بازیکنی مانند ترابی با وجود اینکه از مصدومیت رهایی یافت و برگشت، قادر نبود آن کیفیت خوب همیشگی خودش را ارائه دهد و به نوعی سر حال نبوده است. به همه این مشکلات زمانی که ما مصدومیت امیری را که مدت‌ها بود حضور نداشت و دوباره مصدوم شد را در نظر می‌گیریم، به این نتیجه می‌رسیم که تیم کاملی در اختیار سر‌مربی قرار نداشته است.
 در بازی مقابل سپاهان چرا پرسپولیس نتوانست موقعیت‌های خوبی را بسازد و بازی‌ای که انتظارش می‌رفت را به نمایش بگذارد؟!
به نظرم یکی از بزرگترین عواملی که منجر به این شد که پرسپولیس نتیجه نگیرد و مقابل سپاهان بازی خوبی را به نمایس بگذارد حضور 7 بازیکن سابق پرسپولیس در تیم سپاهان بود که همگی در ترکیب سپاهان خیلی خوب کار کردند و دیدید که در رأس آنها رضا اسدی قرار داشت که موفق شد گل خیلی خوبی به بیرانوند بزند؛ همان بازیکنی که یحیی بلد نبود از او بازی بگیرد اما در طرف مقابل مورایس خیلی خوب از او بازی گرفت و موجب برد تیمش در دیدار شش امتیازی شد.
 چرا جریمه‌ای که درویش برای تیمش در نظر گرفت خیلی داستان و حرف و حدیث همراه داشت؟!
نقطه مقابل پاداش به نوعی جریمه است اما این به آن معنی نیست که با اولین باخت تیم در لیگ برتر تیم‌تان را جریمه کنید و به نوعی روحیه کادر و بازیکنان تیم‌تان را پایین بیاورید و در کنار این مسأله خودتان زمینه‌ساز درست کردن حاشیه‌های زیادی در تیم‌تان شوید که هنوز هم دامن تیم را گرفته و به شکل کامل از آن خارج نشده‌اید.
 اما به نظر مشکل اصلی پرسپولیس، مشکل یحیی با مدیر‌عامل تیم است که قبل از شروع فصل تاکنون به نوعی به شکل پنهان و آشکار وجود داشته است؟!
واقعاً این مسأله خیلی بد است که در تیم اول ایران که بیشترین قهرمانی‌ها در چند سال اخیر را داشته مدیرش با سرمربی‌ مشکل داشته باشد و در این بین به هر حال شاید بهتر باشد اگر مشکل دو شخص اول فنی و اجرایی پرسپولیس حل نشود، وزارت ورزش بهترین تصمیم را بگیرد. در باشگاه‌های پرهوادار هم این طرفدار تیم است که در خصوص مربی و مدیریت حرف اول و آخر را می‌زند، به همین دلیل اگر هوادار یحیی را می‌خواهد، وزارت ورزش باید درویش را که کارمند است تغییر دهد و اگر هواداران یحیی را نمی‌خواهند وزارت در صورت ادامه‌دار شدن این جنگ داخلی قطعاً به جای یحیی باید مربی دیگری را جذب کند. در کنار این دو موضوع یک اصل دیگر هم وجود دارد که طرفین می‌توانند با هم کنار بیایند تا با اتحاد و همدلی شرایط پرسپولیس خیلی خوب پیش برود.
 اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی که بازیکنان با سرمربی تیم همراه هستند مدیریت باید با سرمربی تیم همراه شود؟!
به نظر می‌رسد درویش مجبور است عقب‌نشینی کند چون قادر به برکناری یحیی نیست و در پرسپولیس و استقلال هم همانطور که گفتم تماشاگر تصمیم می‌گیرد و وزارت ورزش هم طبق خواسته هوادار و مردم بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ خواهد کرد.
 در خصوص بازی بسیار مهم و تأثیر‌گذار پرسپولیس مقابل النصر چقدر به نتیجه‌گیری پرسپولیس امیدوارید؟
درست است که النصر صعودش قطعی شده است و شاید این تصور به وجود آید که این تیم از روی شکم سیری مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد اما با وجود این من فکر می‌کنم گذشتن از سد تیم النصر دشوار است، مگر اینکه معجزه‌ای شود و ما بتوانیم از سد این تیم پر ستاره در عربستان بگذریم تا شانس صعودمان را افزایش دهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی