صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

برنامه‌ریزی جدید فدراسیون بسکتبال برای سرمربی تیم ملی بانوان

کاپوچیانی قراردادش را تمدید می‌کند؟

پریسا غفاری
  روزنامه نگار

النی کاپوچیانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران نیمه آذرماه به تهران می‌آید تا پای میز مذاکره با مسئولین فدراسیون بنشیند. هر چند قرارداد این مربی شهریورماه به پایان رسید ولی به دلیل نتایج قابل قبولش در رقابت‌های دویژن B کاپ آسیا و صعود به فینال بازی‌ها عاملی شد تا فدراسیون جواد داوری به دنبال این باشد تا ضمن تمدید قرارداد، مسئولیت‌های جدیدی به او در بخش رده‌‌های پایه بدهد.
فتانه ملک نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان نیز معتقد است: «از کار این مربی راضی هستیم ولی با توجه به مشغله‌ای که در یونان دارد و هدایت تیم قهرمان پاناتینایکوس در زمره کارهای اوست، بعد از اتمام بازی‌های ملی به کشورش بازگشت. باید ببینیم او می‌تواند زمان بیشتری در ایران بماند چرا که جواد داوری رئیس فدراسیون به دنبال این است که مسئولیت‌های جدیدی به النی بدهد. باید بیاید مذاکره کنیم و برنامه جدیدی برای او تعریف کنیم و سپس ببینیم موافقت می‌کند یا خیر؟»
او در ادامه تأکید می‌کند: «این مربی باید در سوپرلیگ بانوان حضور پیدا کند. عملکرد آنها را در لیگ ببیند و بتواند اردوهای مقطعی تشکیل دهد تا تیمی همیشه آماده در اختیارش باشد. بانوان با آمدن او در مسیر خوبی افتاده‌اند و می‌توانند در آینده نه چندان دور روزهای خوبی را در بسکتبال رقم بزنند. ضمن اینکه بازیکنان تیم ملی توانستند در این مسابقات انگیزه‌ای دوچندان پیدا کنند و از لحاظ روحی تقویت
شوند.»
با تمام این گفته‌های نایب رئیس فدراسیون بسکتبال به نظر می‌آید همگی از این سرمربی یونانی راضی هستند و اولین حضور سرمربی خارجی در همه زمینه‌ها برای فدراسیون موفقیت‌آمیز بوده است. البته خود النی کاپوچیانی هم در مصاحبه‌ای که با یکی از روزنامه‌های یونانی کرده بود به این مسأله اذعان داشته که ایرانی‌ها توانایی‌های زیادی دارند که تنها باید خود را جدی بگیرند و بتوانند خود را در آن رشد
دهند.
شاید تنها مشکل سرمربی زنان ایران این است که او برای تقویت و بازدهی کارش باید کادری همسو با تفکراتش را به ایران بیاورد چرا که در طول مسابقات دویژن B آسیا مشخص بود کادر ایرانی نتوانستند او را در بخش فنی همراهی کنند. تصمیم‌هایی که شاید اگر کادری قوی‌تر در کنار او بود، فینال را هم به نفع این مربی به اتمام می‌رساند. البته این سرمربی شایسته، کمک مربی خود را به لطف بعضی دوستان به همراه نبرد تا تنها فردی که کار در خارج از ایران و دانشگاه‌های آمریکایی را تجربه کرده بود و حتی مدتی سرمربی تیم ملی ایران بود، در کنارش نداشته باشد. فردی که 14 سال در بسکتبال ایران بوده و از چند و چون بازیکنان ایرانی با خبر بود  و می‌توانست بهترین یار او در مسابقات ملی باشد را به دلیل حب و بغض نبرد.
حالا باید دید برنامه کاری النی کاپوچیانی و فدراسیون به کجا می‌رسد و آیا باز هم می‌توان تیم ملی زنان را همچون روزهای درخشان تایلند مشاهده کرد؟!

جستجو
آرشیو تاریخی