صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۴

سپاهان و تکرار تجربه تلخ گذشته

مورایس مقابل ستـــــاره‌ها

اکبر منتشلو
روزنامه نگار

بازی با پرسپولیس برای سپاهان عالی سپری شد، نه تنها سپاهان توانست سه امتیاز بازی را با تک گل اسدی تصاحب کند، بلکه با این برد نشان داد که همچنان مدعی است و شکست دادن دو مدعی در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر اتفاقی نیست. هرچند استقلال در صدر جدول است و پرسپولیس همچنان می‌تواند روزهای بهتری داشته باشد، اما سپاهان را باید همچنان مدعی اصلی دانست چرا که این تیم در این فصل برای رویارویی با حریفان چیزی کم ندارد و نشان داده اگر بتواند حواشی را کنترل کند، قطعاً در ادامه راه از مدعیان پیشی خواهد گرفت.
دو اتفاق سپاهان را از صدر جدول دور کرد، اولین حاشیه که حتی مسئولان این تیم را هم شوکه کرد، کسر امتیاز از این تیم بود که توانست حسابی وضعیت این تیم را به هم بریزد و این تیم امتیازاتی را از دست داد. بعد از این قضیه که تیم توانست تا حدودی خود را جمع و جور کند، وارد شدن سرمربی به حواشی جدایی‌اش، سپاهان را غافلگیر کرد به طوری که این تیم در دو هفته متوالی و در برابر تیم‌های نه چندان قدرتمند چهار امتیاز از دست داد.
ابتدا سپاهان در مصاف با نساجی مازندران دو امتیاز از دست داد و در رویارویی با تیمی مثل ملوان هم شکست را پذیرفت و سه امتیاز با ارزش را از دست داد تا نشان دهد این تیم با همه ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که دارد، چقدر در برابر حواشی خارج از زمین آسیب‌پذیر است. در هر صورت سپاهان برای دومین بار به مسیر برگشته و حالا در رویارویی با حریفان حتی در برابر پرسپولیس، همان سپاهان اول فصل شده و امتیازات را درو می‌کند. اما انگار مورایس و سپاهان خیلی زود امتیازات از دست رفته در گذشته را فراموش کرده‌اند و قرار است تجربه تلخ سپاهان در از دست دادن 5 امتیاز در دو هفته متوالی، دوباره تکرار شود. اما این بار شاید متفاوت و خطرناک‌تر از گذشته باشد. در حالی که لیست تیم ملی برای برگزاری دو بازی اعلام شده است، مورایس با انتقاد از این لیست و دعوت 7 بازیکن از سپاهان، واکنش نشان داده و معترض شده است. این در حالی است که اغلب بازیکنان فوتبال، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار بگیرند و بتوانند در تیم ملی به میدان بروند. با اعتراض مورایس بخش رسانه‌ای تیم ملی اعلام کرده است: «مورایس در نشست مطبوعاتی با اشاره به رتبه سپاهان در جدول لیگ اعلام کرده‌اند دعوت از هفت بازیکن سپاهان به تیم ملی باعث به هم خوردن نظم تمرینات سپاهان خواهد شد. این در حالیست که از یک سو وفق مقررات فیفا بحث دعوت و حضور بازیکنان در اردو و مسابقات تیم ملی از مستند قانونی برخوردار است و از سوی دیگر تشخیص اولویت در مبحث منافع ملی در فوتبال به عهده فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی در اتخاذ تصمیم است.
 جهت مزید اطلاع، سه بازیکن دعوت شده از تیم سپاهان از جوان‌های خوب و آینده‌دار فوتبال ایران هستند و دعوت از آنها تکریم جوانگرایی باشگاه سپاهان و شخص آقای مورایس بوده است. همچنین سایر بازیکنان دعوت شده، آقایان پیام نیازمند، رامین رضاییان، محمد دانشگر و رضا اسدی پای ثابت اردوهای ملی بوده‌اند و دعوت از آنها براساس عملکردشان بوده است.
ضمن اینکه از سپاهان شهریار مغانلو هم مدنظر کادر فنی بود که با هماهنگی پزشک تیم ملی و صلاحدید این بازیکن و بهبودی هر چه بیشتر در این مقطع از ‌وی دعوت نشد. با این حال ضمن محترم شمردن دغدغه سرمربی سپاهان، کادر فنی تیم ملی حاضر است از دعوت بازیکنان سپاهان در این اردو چشم‌پوشی کند و در صورت پذیرفتن این مسئولیت از سوی ایشان، تمامی این چهره‌های شایسته جهت حضور در تمرینات به باشگاه سپاهان ملحق شوند.»
با این وضعیت حالا مورایس دقیقاً روبه‌روی بازیکنان اصلی و مطرح تیمش قرار گرفته است، اگر این اتفاق رخ دهد قطعاً برای تیم ملی آسیبی در پی نخواهد داشت و این بازیکنان می‌توانند در آینده در خدمت تیم ملی باشند، اما اینکه مورایس این‌گونه بازیکنانش را از تیم ملی جدا کند، قطعاً واکنش بازیکنان را در پی خواهد داشت و البته به طور حتم در بازی آنها در مسابقات آینده تأثیرگذار خواهد بود، موضوعی که شاید بتوان از الان زمزمه‌های آن را شنید.
شاید مورایس با نگاهی به وضعیت آینده سپاهان بهتر بود از وارد شدن به این موضوع خودداری می‌کرد، چرا که سپاهان در ادامه راه لیگ برتر، باید به مصاف استقلال خوزستان قعرنشین برود و حداقل به ظاهر کار سختی مقابل این تیم نخواهد داشت و از طرف دیگر در لیگ قهرمانان آسیا هم با نیروی هوایی عراق در اصفهان دیدار خواهد کرد که این بازی هم نباید برای سپاهان خیلی دردسرساز باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی