صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

فصلی نو با مربیان کارکشته در لیگی پر چالش

ایراندوست در آغاز راه برابر ملوان!

پریسا غفاری
روزنامه نگار

شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از فردا با جدال حساسیت‌برانگیز ملوان انزلی و شهرداری سیرجان استارت می‌خورد. در فصل جدید 10 تیم خاتون بم، شهرداری سیرجان، سپاهان اصفهان، پیکان تهران، هیأت فوتبال البرز، پالایش گاز ایلام، ملوان بندر انزلی، کانی کردستان، فرا ایساتیس کران فارس و آوا حضور دارند که در طول 18 هفته (به صورت رفت‌ و برگشت) رقابت می‌کنند. هر چند با وجود فراخوان‌های سازمان لیگ برای اعطای امتیاز رایگان تیمداری در لیگ برتر فوتبال زنان به باشگاه‌هایی که در لیگ برتر فوتبال مردان تیمداری می‌کنند اما استقبال چشمگیری از سوی باشگاه‌ها رخ نداد و همچنان خبری از تیمداری باشگاه‌های سرشناسی چون استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان در فوتبال باشگاهی زنان ایران نیست. تنها سپاهان در کنار ملوان بندر انزلی و پیکان تهران تن به این قانون دادند.
 
 خاتونی که نیاز به معرفی ندارد
خاتون بم نیازی به معرفی ندارد و همه فوتبالدوستان این تیم را می‌شناسند. تیمی که با هدایت مرضیه جعفری تاکنون توانسته 9 جام قهرمانی را بالای سر ببرد و حضور بازیکنان مقتدر و شاخص عاملی است که این تیم همچنان مسیر موفقیت را برود. البته ستاره‌های این تیم فارغ از رقابت در میدان ملی در تیم خود رفاقتی با هم دارند که عامل موفقیت این تیم است. البته مرضیه جعفری می‌داند این بار کارش سخت‌تر و تعداد تیم‌های مدعی بیشتر شده است.
 شهرداری سیرجان با ایراندوست جان می‌گیرد
تیم فوتبال شهرداری سیرجان فصل گذشته درگیر حاشیه‌هایی شد که مریم جهان ‌نجاتی سرمربی وقت تیم بالاجبار از باشگاه رفت و تیم در ادامه کار هم نتوانست بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد. حالا مدیریت باشگاه تصمیم گرفت با آوردن مریم ایراندوست، سرمربی سابق تیم ملی و سپاهان قدرتی تازه به این تیم بدهد و با جذب بازیکنان مورد نظر این سرمربی سیرجانی‌ها را به سمت قهرمانی هدایت کند. هر چند که زوج حمله این تیم چتر نور و شبنم بهشت به خاطر جهان نجاتی باشگاه را ترک کردند و به ملوان رفته‌اند. حالا باید دید ایراندوست و شاگردانش می‌توانند تیم را به قهرمانی برسانند؟
 اردلان ستاره‌های سپاهان را بیشتر کرد
سپاهان نایب قهرمان فصل گذشته این بار با تغییرات بسیار گام به فصل جدید گذاشت. او مربی‌ای که برای اولین بار تیم اصفهانی را صاحب مدال کرده بود را کنار گذاشت و با نیلوفر اردلان سرمربی مطرح فوتسال قرارداد بست. فاطمه اردستانی در کنار افسانه اقبال، ثنا صادقی، سارا ظهرابی‌نیا، ملیکا محمدی، مینا نافعی و مرضیه نیکخواه به همراه هاجر دباغی از آنها جدا شد. تا 9 بازیکن را دیگر در کنار خود نداشته باشند. اما به جای آن اردلان در زمینه تمدید قرارداد مهره‌های کلیدی فصل گذشته تیم‌شان عملکرد قابل ‌قبولی داشتند؛ به‌طوری‌که در خط دروازه، همکاری با زهره کودایی یک فصل دیگر تمدید شد و در کنار او، فاطمه عادلی، مینا داوودی، الهام فرهمند، میترا نظری و فاطمه براتی به همراه مهشاد امیری، هانیه علیمردانی، کوثر کمالی، نازنین مردانی و زهرا پورحیدر در جمع طلایی‌پوشان ماندنی شدند. مرضیه فیضی، هافبک فصل گذشته تومیریس توران قزاقستان هم راهی دیار زاینده‌رود شد. مرضیه فیضی، زهرا غریب‌زاده، هادیه کر و معصومه همتی از جمله دیگر خریدهای سپاهان برای فصل جدید بود.
  ملوان انزلی و جذب ستاره یاغی
 انتقال افسانه چتر نور وینگر زنجانی و یاغی شهرداری سیرجان به ملوان، بزرگترین جابه‌جایی سال است، در حالی که با توجه به رقم بالای قرارداد چتر نور، پیش‌بینی می‌شد تنها سپاهان توان پرداخت مبلغ قرارداد او را داشته باشد. با این حال به نظر می‌رسد در انزلی، باشگاه محبوب گیلان برای جذب این دو مهره دست به جیب شده و خساست را کنار گذاشته تا چهره‌ای متفاوت از تیمی که همواره در میانه جدول قرار داشته ببیند. فراموش نکنیم که ملوان مهره‌هایی نیز مانند مریم رهیده با تبحر در تغذیه گلزنان تیم، کوثر عنبری به عنوان یک مدافع تمام‌عیار و البته بازیکنان جوان و خوش‌آتیه‌ای چون نسترن محمدخانی را در اختیار دارد و این تنها بخشی از توان کنونی قوی سپید است. محدثه ذلفی به عنوان یک جوان باارزش به ملوان پیوسته و شیوا فاضلی با کوله‌باری از تجربه به این تیم ملحق شده.
 پالایش گاز ایلام؛ تیمی کاملاً بومی
سیاست اصلی باشگاه پالایش گاز ایلام بومی‌گرایی است. موضوعی که فقط در حد حرف نیست و به معنای واقعی کلمه برای آن تلاش شده است. بازیکنانی مثل روژین تمریان، فاطمه یوسفی، سمیه فیضی، عاطفه ‌ایمانی و طاهره آزادی قرارداد بستند. همچنین فاطمه عزیزی دروازه‌بان آنهاست که به خانه خود بازگشت. بیان محمودی سرمربی پالایش گاز پس از تمدید قراردادش هم گفت: «امسال شاکله‌ای کاملاً بومی داریم و حتی یک بازیکن غیر ایلامی در تیم ما نیست.»
 پیکان می‌خواهد مدعی باشد
سارا قمی یکی از بازیکنان خوب فوتبال ایران در فصل جدید برای پیکان توپ می‌زند. این در حالی است که او فصل گذشته در نقش بازیکن - مربی بود و امسال تحت مربیگری هانیه رحمتی به میدان می‌رود. این تیم با توجه به بودجه نه چندان خوب، تیم خوبی است که می‌تواند مدعی باشد.
چهار تیم دیگر هم این روزها سخت تمرین می‌کنند تا بتوانند سری میان سرها در بیاورند. هر چند کم مهره هستند ولی مترصدند تا رقیب سرسختی برابر مدعیان باشند.
 اوج هیجان، هفته اول در سیرجان
تیم خاتون بم که در فصل گذشته رقابت‌ها به عنوان قهرمانی رسید و عنوان پرافتخارترین تیم ایران را در اختیار دارد، هفته نخست باید در کردستان به مصاف تیم کانی برود. جذاب‌ترین جدال هفته نخست باید در سیرجان برگزار شود؛ جایی‌ که تیم شهرداری سیرجان باید به مصاف ملوان بندر انزلی برود که رویارویی مریم ایراندوست سرمربی جدید سیرجانی‌ها با ملوان که تیم اسبق او محسوب می‌شود، در نوع خود جالب‌ توجه و جذاب است. دیدار مهمی که حتی مریم منظمی نایب رئیس فدراسیون و گلاره ناظمی مسئول سازمان لیگ فوتبال را به سیرجان کشانده است.
جمعه 26 آبان‌ماه
پالایش گاز ایلام - پیکان تهران
سپاهان - هیأت فوتبال البرز
شهرداری سیرجان - ملوان بندر انزلی
آوا تهران - فرا ایساتیس کران فارس
شنبه 27 آبان‌ماه
کانی کردستان - خاتون بم

جستجو
آرشیو تاریخی