صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

معطلی سه ساعته خبرنگاران در ورزشگاه شهید کاظمی

واکنش یحیی و بازیکنان به جریمه؛ سکوت و اعتصاب!

محمد قراگزلو
روزنامه نگار

ساعت 9 و نیم صبح مدیر رسانه‌ای تیم پرسپولیس در گروه خبرنگاران حوزه پرسپولیس اعلام کرد درهای تمرین به روی اصحاب رسانه باز است و خبرنگاران می‌توانند از ساعت 11 و نیم صبح در مجموعه ورزشی شهیاد کاظمی حاضر باشند. در سه سال اخیر در‌های تمرین معمولاً به روی اصحاب رسانه و هواداران بسته بوده و بعد از دوران کرونا هم تمرین بدون حضور آنها برگزار شده تا تیم از حواشی دور باشد. در عین حال هر بار یحیی گل‌محمدی قصد مصاحبه داشته باشد همان روز اصحاب رسانه را به ورزشگاه آزادی فرا می‌خوانند تا اینطوری صحبت‌های گل‌محمدی که معمولاً واکنشی است پوشش داده شود.
دیروز هم به نظر می‌رسید گل محمدی قصد مصاحبه و واکنش به جریمه 10 درصدی باشگاه که حواشی زیادی برای تیمش به وجود آورده بود را دارد و حتی صحبت از استعفای احتمالی او در واکنش به این ماجرا به گوش می‌رسید. با این حال در شرایطی که حوالی ساعت 11 و 30 دقیقه تعداد زیادی خبرنگار در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر بودند یحیی گل‌محمدی و سیدجلال حسینی از رختکن مربیان خارج شده و با طی کردن عرض زمین به آن سوی ورزشگاه و رختکن بازیکنان رفتند. دقایقی بعد نیز افشین پیروانی به آن رختکن رفت اما بعد از چند دقیقه در حالی که کنزهای تمرینی روی زمین هموار چمن این ورزشگاه چیده شده بود، خبری از شروع تمرین نشد. از همان دقایق بوی اعتصاب و تمرین نکردن بازیکنان به مشام می‌رسید و احتمالش بسیار پررنگ بود کما اینکه مشخص بود تصمیم فوری و عجیبی که باشگاه تنها بعد از قبول اولین باخت در لیگ برتر اتخاذ کرده شرایط را بدتر خواهد کرد. بعد از دقایقی افشین پیروانی از آن رختکن بیرون آمد و نزد خبرنگاران حاضر شد اما بدون اینکه درباره آنچه آن سو رخ می‌دهد صحبت کند مشغول گپ خودمانی و خاطره بازی با خبرنگاران شد. پیروانی از ترس جریمه دوباره کمیته اخلاق و کمیته انضباطی حاضر به مصاحبه نشد و تأکید کرد حرف‌هایش درباره مسائل دیگر نیز در قالب مصاحبه منتشر نشود.
این وضعیت حدود یک ساعت و نیم طول کشید تا اینکه خاطره‌های پیروانی هم تمام شد اما یحیی و بازیکنان بیرون نیامدند. در شرایطی که اصحاب رسانه قصد ترک مجموعه را داشتند مدیر رسانه‌ای تیم پرسپولیس اعلام کرد یک مقدار دیگر هم صبر کنید چرا که احتمالاً تا دقایقی بعد گل‌محمدی و بازیکنان در زمین چمن حاضر می‌شوند اما هر خبرنگاری می‌خواهد، می تواند برود و هر خبرنگاری هم که دوست دارد، می‌تواند بماند چرا که شاید گل محمدی بیاید و مصاحبه کند. با این حال حدود نیم ساعت دیگر نیز با این شرایط گذشت و در حالی که بین خبرنگاران بحث درگرفته بود که ورزشگاه را ترک کنند یا نه، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس دوباره از آن سو خبر آورد که جلسه یحیی گل‌محمدی و بازیکنان طول کشیده و مشخص نیست آنها بیایند یا نه. او همچنین اعلام کرد بعید است مصاحبه‌ای صورت بگیرد و در چنین شرایطی در حالی که ساعت از 14 و 15 هم گذشته بود خبرنگاران تصمیم گرفتند محل را ترک کنند.
این مسأله در حالی مطرح شد که دقایقی قبل تدارکاتچی‌های پرسپولیس به روی زمین چمن آمدند و تمام موانع و کنزهای تمرینی که از سه ساعت قبل چیده شده بود را جمع کردند تا مشخص شود تمرین برگزار نمی‌شود و اعتصاب بازیکنان حالت رسمی پیدا کرده است. دقایقی بعد نیز یحیی گل محمدی مجموعه را ترک کرد هر چند گفته شد بازیکنان در آن سو وزنه زده‌اند که کمی بعید به نظر می‌رسد.
به هر صورت همان گونه که پیش‌بینی می‌شد جریمه ده درصدی اعضای تیم که ناشی از یک تصمیم شتابزده و عجیب بود تیم پرسپولیس را وارد فاز تازه‌ای از حواشی بعد از شکست مقابل سپاهان کرد تا اوضاع تیم قبل از سفر به عربستان و بازی سرنوشت‌ساز مقابل النصر بهم بریزد.

جستجو
آرشیو تاریخی