صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

قرعه ایران سخت‌تر از برزیل و انگلیس بود

آندو: نوجوان‌ها را دیدید؟ فوتبال ایران دریای استعداد است

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
نتایج تیم نوجوانان ایران در جام جهانی فوتبال چشم‌ها را به سمت و سوی خود خیره کرده است. گرچه تیم نوجوانان ایران نتوانست انگلیس را هم شکست بدهد و حتی از دستیابی به تساوی نیز محروم ماند اما نمایش نوجوان‌های ایرانی مقابل یکی از قدرت‌های فوتبال جهان در این رده بار دیگر تحسین کارشناسان فوتبال را به دنبال داشت. آندرانیک تیموریان نیز یکی از همین‌‎هاست که نمایش نوجوان‌های فوتبال ایران را مورد تمجید قرار می‌دهد. آندو بر این باور است که حفظ بازیکنان این رده به آینده فوتبال ایران کمک خواهد کرد.
 
 بازی تیم نوجوانان مقابل برزیل را دیدید؟
بله، بازگشت فوق‌العاده‌ای بود. واقعاً کیف کردم. باور کنید بردن برزیل کار خیلی سختی بود که این نوجوان‌ها انجام دادند. برزیل در هر رده‌ای واقعاً مدعی است و بازیکنان درجه یکی دارد. وقتی ما بازی باخته را مقابل برزیل با برد عوض می‌کنیم این نشان می‌دهد نسل بسیار خوبی در این رده شکل گرفته است.
  اما در بازی با انگلیس برد از چنگ نوجوان‌ها رفت. می‌شد آن بازی را هم برد.
اسیر کم تجربگی و خستگی شدیم. بازیکنان نوجوان در فوتبال انگلیس بیشتر از بازیکنان ما درگیر مسابقات بین‌المللی هستند. آنها مدام به تورنمنت‌های متعدد می‌روند و از این نظر کمبودی احساس نمی‌کنند. از طرفی تعداد آکادمی‌های انگلیس خیلی زیاد است و فوتبال به نوعی جزو زندگی روزمره مردم محسوب می‌شود و هر جا سر می‌چرخانی یک زمین فوتبال می‌بینی که از هر سنی در حال بازی هستند. نگاه آنها به فوتبال با ما متفاوت است اما با وجود این بچه‌ها تا آستانه پیروزی پیش رفته بودند و اگر اسیر خستگی و کم تجربگی نمی‌شدند آن بازی را هم برده بودیم و یا دست کم مساوی می‌کردیم. یک نکته دیگر هم هست.
 چه نکته‌ای؟
برنامه بازی‌ ایران خیلی سخت‌تر از برزیل و انگلیس بود. انگلیس در بازی اول با کالدونیای جدید بازی کرد و برزیل هم در بازی دوم. ایران اما در بازی اول با برزیل بازی کرده و بازی دوم با انگلیس. قرعه سخت‌تر از این نمی‌شد. اگر این وسط با کشور کالدونیای جدید بازی می‌کردیم قطعاً اوضاع طور دیگری پیش می‌رفت و شاید شانس بیشتری برای دستیابی به رتبه اول داشتیم. البته ما الان هم شانس بالایی برای صعود داریم و امیدوارم با گروه صعود کنیم.
 برخی اعتقاد دارند که با حفظ این تیم می‌شود آینده تیم ملی را هم ساخت. آیا چنین استدلالی را قبول دارید؟
به هر حال برخی از این بازیکنان می‌توانند در آینده برای تیم ملی بزرگسالان هم بازی کنند اما اینکه تصور کنیم همه این نسل بتوانند در تیم ملی ایران به بازیکنانی درخشان تبدیل شوند قابل پیش‌بینی نیست. اتفاقات متعددی سرنوشت یک فوتبالیست را تغییر می‌دهد و این طور نیست که با قطعیت بگوییم این بازیکنان آینده فوتبال ما خواهند بود. چیزی که به فوتبال کمک می‌کند این است که بتوانیم نسل‌ها را پشت هم بسازیم تا آینده فوتبال ما همیشه تأمین باشد. خوشبختانه با بردی که به دست آمد به همه ثابت شد که فوتبال ایران دریای استعداد است و این حرف را که برخی می‌گفتند شاید در آینده فوتبالیست خوب نداشته باشیم، من قبول ندارم چون استعدادهای بسیاری در ایران وجود دارند که باید به آنها مسیر داد تا راه را پیدا کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی