صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۲۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۶

ماجرای پر ابهام وزن 86 کیلوگرم برای المپیک

کامران نه؛ نابغه می‌آید


محسن وظیفه
روزنامه نگار


مصاحبه علیرضا دبیر درباره حسن یزدانی همچنان او را در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داده است. عده‌ای اعتقاد دارند که حسن یزدانی تا المپیک با قدرت برمی‌گردد و عده‌ای هم‌نظر با رئیس فدراسیون کشتی هستند و حتی کمی هم پای خود را فراتر گذاشتند و در برخی از رسانه‌ها نظرسنجی گذاشتند که درباره جانشین او صحبت کنند.
حسن یزدانی کتف خود را جراحی کرده که طبق اظهار نظر پزشکان جراحی او کاملاً موفقیت‌آمیز بوده و با نظر پزشک معالج یزدانی تا 4 ماه دیگر می‌تواند تمریناتش را شروع کند و مشکلی هم برای حضور در المپیک ندارد مگر اینکه اتفاق خاص جدیدی در روزهای آینده پیش بیاید. در چنین وضعیتی اما عده‌ای اصرار دارند که باید فرد دیگری به جای حسن یزدانی انتخاب شود اما مگر حسن یزدانی جایگزین دارد؟
قطعاً جواب این سؤال که چه کسی می‌تواند جانشین حسن یزدانی باشد، هیچ‌کس است اما با این‌حال عده‌ای به سراغ کامران قاسمپور رفتند و اعتقاد دارند که کامران می‌تواند جانشین مناسبی برای حسن یزدانی باشد اما واقعاً چنین چیزی ممکن است؟ اصلاً کامران قاسمپور الان چه شرایطی را دارد و از بند مصدومیت رها شده تا بتواند در این وزن بدرخشد؟
شاید اگر دو سال پیش چنین تصمیمی اتخاذ می‌شد کامران با 90 کیلوگرم وزن می‌توانست شانسش را برای رسیدن به 86 کیلوگرم امتحان کند اما حالا با 94 کیلوگرم چطور می‌خواهد برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در وزن 86 کیلوگرم تلاش کند؟ کامران همان موقع هم که در وزن 86 کیلوگرم بود برای انتخابی تیم ملی وزن کم می‌کرد و نمی‌توانست به خوبی سر وزن برسد و خیلی‌ها اعتقاد دارند که به همین دلیل هم همیشه مقابل حسن یزدانی کم می‌آورد.
حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم فقط یک حریف دارد که دیوید تیلور است؛ تا فینال بعید است کسی مزاحم یزدانی شود اما وقتی به فینال برسد او دهمین مدال خود را تضمین می‌کند و این به نظر نهایت کاری است که نفر جایگزین او در المپیک می‌تواند انجام
بدهد. علاوه بر اینها کامران همین الان هم با مشکل مصدومیت روبه‌رو است و شانس حضور در بازی‌های آسیایی را به دلیل پارگی کشاله از دست داده؛ حالا هم مشخص نیست که چه وضعی دارد و اصلاً امکان حضور در ترکیب تیم ملی را دارد یا نه؟ در چنین وضعیتی چرا برخی در بوق و کرنا کردند که حسن نباشد و کامران بیاید؟ این ماجرا چه سودی برای کشتی دارد جز اینکه روحیه یزدانی را خراب می‌کند و کامران را هم دچار سردرگمی می‌کند؟ کامران باید این روزها تمام توانش را به کار بگیرد که در وزن 97 کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب کند اما اینکه رسانه‌ها هر روز درباره حضور او در 86 کیلوگرم می‌نویسند فقط تمرکز حسن یزدانی را به هم می‌ریزد وگرنه او شرایط حضور در این وزن را ندارد. اگر حسن یزدانی نتواند در المپیک بدرخشد، حتماً کامران هم نمی‌تواند در وزن 86 کیلوگرم
بدرخشد.

جستجو
آرشیو تاریخی