خبر

9 آذر مرحله نهایی لیگ کشتی فرنگی
مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی از نهم آذرماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.
4 تیم گروه ملی فولاد ایران، دانشگاه آزاد اسلامی قم، نفت و گاز زاگرس و رعد پدافند ارتش به نیمه نهایی رسیدند که ماه آینده برای فینالیست شدن روی تشک می‌روند.


کرامنیک، جدی‌ترین گزینه برای هدایت شطرنج‌بازان
جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی شطرنج ایران مشخص شد. ملی‌پوشان شطرنج ایران قهرمان رقابت‌های تیمی بازی‌های آسیایی هانگژو شدند و اولین طلای تاریخ شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی را به دست آوردند. در همین راستا مسئولان فدراسیون شطرنج برای تقویت تیم ملی به‌دنبال جذب یک مربی سرشناس خارجی هستند.
گفته می‌شود فدراسیون‌نشین‌ها با گزینه‌های مختلفی رایزنی کرده‌اند تا برای سال 2024 سکان هدایت تیم ملی شطرنج را برعهده بگیرند. ولادیمیر کرامنیک، استاد بزرگ شطرنج اهل روسیه و قهرمان سابق شطرنج جهان از سال 2000 تا سال 2007 جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایران است که بزودی تکلیف وی مشخص خواهد شد. او ششمین شطرنج‌باز برتر تاریخ است.


دومین برد گلبال در قهرمانی آسیا
تیم ملی گلبال ایران در دومین دیدار آسیایی خود به مصاف تیم مغولستان رفت و این تیم را شکست داد. در روز دوم این بازی‌ها که به میزبانی چین و در شهر هانگژو در حال برگزاری است، تیم ملی گلبال مردان ایران، مغولستان را با نتیجه ۱۱ بر یک شکست داد.
در این دیدار حسن جعفری، مهدی عباسی و نعمت‌الله سرافراز گل‌های ایران را به ثمر رساندند. ملی‌پوشان ایران روز گذشته نیز تیم قزاقستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داده بودند.
ملی‌پوشان کشورمان صبح امروز به مصاف تیم کره جنوبی می‌روند. رقابت‌های گلبال قهرمانی آسیا از امتیاز کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک پاریس برخوردار
است.


اهدای شال پهلوانی به هاشمی
در اولین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی و هنر مرشدی، شال پهلوانی به کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان اهدا شد.
بعد از سخنرانی وزیر ورزش و جوانان در این همایش، شال پهلوانی توسط باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به کیومرث هاشمی اهدا شد و در ادامه از کتاب سند راهبردی این همایش رونمایی شد. همچنین بیانیه این فدراسیون در حمایت از مردم مظلوم غزه در این نشست قرائت و متن آن به امضای وزیر ورزش و جوانان رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی