صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۲۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

مهدی طارمی هر 147 دقیقه یک گل

بمب ساعتی

پایان همکاری نزدیک است

امیر اسدی
خبرنگار

چه کسی فکرش را می‌کرد مهدی طارمی با آن گلزنی‌های پرشمار در پورتو، روی نیمکت بنشیند و بازی سایر بازیکنان را تماشا کند. اینکه طارمی ذخیره باشد و اوانیلسون و چیکو کونسیسائو در ترکیب اصلی قرار بگیرند، اتفاقی عجیب است که شاید فقط در پورتو رخ بدهد. این مسأله قطعاً مداوم نخواهد ماند و طارمی خیلی زود جایگاه خود را پس می‌گیرد و به درخشش گذشته ادامه می‌دهد. اینجای کار جالب است که دو هفته قبل اجازه ندادند مهدی پنالتی بزند و این هفته هم او را روی نیمکت نشاندند. اتفاقاتی که می‌تواند نوری باشد در تاریکی. شبیه یک هشدار یا آلارم برای پایان همکاری. ژانویه نزدیک است و با این شرایط احتمال پایان همکاری میان طارمی و پورتو وجود دارد. باشگاه پرتغالی نمی‌خواهد طارمی را رایگان از دست بدهد و مهدی هم علاقه‌مند است تا فوتبال خود را در باشگاه جدیدی ادامه بدهد. پایان همکاری نزدیک است، آن هم برای طارمی که در سال‌های فوتبال خود هرگز روی نیمکت ننشسته و اغلب ستاره تیمش بوده است. او در دوران فوتبال خود روی هم 223 گل در رقابت‌های مختلف به ثمر رسانده و شاید هر تیمی آرزوی جذب او را داشته باشد. پس در نقل و انتقالات زمستانی می‌توانیم منتظر اخباری جدید و جذاب درباره حضور طارمی در باشگاهی بزرگ باشیم. بمب ساعتی در پورتو کار گذاشته شده و احتمالاً در زمستان می‌ترکد.

ستاره بوشهری پورتو در تمام رقابت‌هایی که به میدان رفته، 223 گل به ثمر رسانده.

طارمی این فصل 11 بار در ترکیب پورتو قرار گرفته. 10 بار به عنوان بازیکن ثابت و یک بار هم ذخیره. او در آخرین بازی پورتو مقابل ویتوریو گیمارش روی نیمکت نشست و از دقیقه 55 وارد زمین شد.

ستاره بوشهری پورتو این فصل در لیگ پرتغال 2 گل به ثمر رسانده. اولی مقابل استرلا آمادورا و دومی ویزلا.

طارمی در لیگ قهرمانان اروپا 4 بار به میدان رفته و 1 گل زده. آن یک گل هم وارد دروازه شاختار دونتسک اوکراین شده.

مهدی طارمی سال 2016 اولین بازی ملی خود را انجام داد. او از آن زمان تا امروز 67 بازی برای تیم ملی انجام داده و 34 گل زده.

میانگین نمره کارشناسان به مهدی در این فصل لیگ پرتغال 1/7 بوده. این نمره به مراتب پایین‌تر از نمراتی است که او طی فصول اخیر دریافت کرده. فصل 2020-2019 که طارمی در ریو آوه عضویت داشت نمره 3/7 را در طول یک فصل گرفت، فصل 2021-2020 و در پورتو نمره 73/7 را به خود اختصاص داد، فصل 2022-2021 نمره 73/7 گرفت و فصل 2023-2022 از کارشناسان نمره 78/7 را دریافت کرد.

بهترین نمره‌ای که طارمی در این فصل دریافت کرده، نمره 9 بوده که مقابل آنتورپ به او اختصاص داده شد. طارمی در این بازی 2 پاس گل داد. او مقابل شاختار دونتسک و استرلا آمادورا هم 4/8 گرفت.

ضعیف‌ترین نمره‌ای که طارمی این فصل گرفته مربوط به بازی با استوریل است. کارشناسان برای ستاره تیم ملی ایران نمره ضعیف 9/5 را در نظر گرفتند.

اولین گل رسمی مهدی طارمی در رده بزرگسالان برای شاهین بوشهر در لیگ برتر به ثمر رسید.

مهدی طارمی از ابتدای دوران فوتبال خود، در رده باشگاهی و ملی 32866 دقیقه در زمین حضور داشته.

با توجه به 32866 دقیقه بازی و 223 گل زده، طارمی به طور میانگین هر 147 دقیقه یک گل وارد دروازه رقبا کرده است.

مهدی طارمی 83 گل برای پورتو در رقابت‌های مختلف به ثمر رسانده. 60 گل در لیگ، 10 گل در مسابقات اروپایی و 13 گل در جام حذفی و تاکادالیگای پرتغال.

جستجو
آرشیو تاریخی