صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۲۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خبر

پرسپولیس علیه نورافکن:
حرکت او شنیع بود

امید نورافکن از چند سال قبل با هواداران پرسپولیس وارد چالش شده و حتی در روزی که برای سپاهان بازی نمی‌کرد نیز این چالش را به سبک خود ادامه داد.
نورافکن قبل از بازی با انتشار یک استوری برد سه بر دو تیمش در این مسابقه بزرگ را پیش‌بینی کرد اما عمداً نام پرسپولیس را پیروزی نوشت تا اینطوری روی اعصاب هواداران تیم رقیب برود.   نورافکن که سابقه استقلالی دارد و در بازی فینال جام حذفی بین استقلال و پرسپولیس هم در ورزشگاه بود و بشدت مورد توجه هواداران دوآتشه پرسپولیس قرار گرفت در حاشیه بازی عصر یکشنبه هم با هواداران پرسپولیس درگیری داشته است. طبق ویدئویی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده نورافکن از تونل ورزشگاه و خروجی اشتباهی لحظه‌ای خارج می‌شود و بعد از فحاشی هواداران پرسپولیس با حرکت دست به آنها توهین می‌کند. همین حرکت باعث می‌شود موجی از بطری و اشیای یکدیگر سمت او روانه شود و اینجاست که مأمور انتظامی سریع او را به داخل تونل می‌برد.  بعد از انتشار این ویدئو و هجمه هواداران پرسپولیس در فضای مجازی به نورافکن باشگاه پرسپولیس هم وارد عمل شد و از این بازیکن به کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال  شکایت کرد. از دیگر اتفاقات تأسف‌برانگیز در جریان این مسابقه، اقدام امید نورافکن بازیکن سپاهان، در انجام حرکت شنیع و دور از عفت عمومی نسبت به هواداران پرسپولیس و در واقع باشگاه پرسپولیس بود.
 

شکایت پرسپولیس  از سپاهان:
بطری‌های شیشه‌ای چطور وارد ورزشگاه شد؟

هر چند درگیری‌های هواداران دو تیم سپاهان و پرسپولیس در نقش جهان کمتر از بازی‌های قبلی این دو تیم بود اما فحاشی‌های زیادی به پرسپولیسی‌ها صورت گرفت تا باشگاه پرسپولیس دیروز رسماً از سپاهان شکایت کند.
باشگاه پرسپولیس با اشاره به بازی عصر یکشنبه در اصفهان نوشت: «اعضای تیم فوتبال پرسپولیس از جمله مدیر تیم با وجود آن که هنوز هم اعتقاد دارند؛ اشتباه داور در اعلام خطا، در نهایت منجر به گل حریف شد، در پایان این مسابقه و در اظهارنظرهای خود به تیم فوتبال سپاهان تبریک هم گفتند. با وجود این موارد، متأسفانه این مسابقه از قبل شروع تا پایان آن جلوه‌های ناشایستی هم داشت که با توجه به شدت آنها قابل چشم‌پوشی نبود.
از جمله این موارد باید به مشکلات و حمله‌های پیش آمده علیه هواداران و تماشاگران پرسپولیس از بیرون ورزشگاه تا روی سکوها اشاره کرد. البته به نسبت فجایعی که در سال‌های گذشته روی داد، شرایط بهتر شد ولی هنوز احساس امنیت وجود ندارد.
هواداران پرسپولیس در بیرون ورزشگاه با مزاحمت‌هایی روبه‌رو بودند که تهدید‌آمیز بود و احساس امنیت را سلب می‌کرد. همچنین در داخل ورزشگاه شاهد پرتاب اجسام سخت و خطرناک از جمله بطری‌های شیشه‌ای به سمت آنها بودیم که جای سؤال دارد اصلاً چگونه وارد فضا و کاسه ورزشگاه شده‌اند. این موارد جدای از توهین‌ و فحاشی زائدالوصف نسبت به بعضی اعضای تیم فوتبال پرسپولیس از جانب تماشاگران مقابل بود.» باشگاه پرسپولیس اعلام کرد به خاطر این اتفاقات از کانون هواداران سپاهان نزد کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون شکایت کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی