صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

هالند ترمیناتور در برابر پالمر بی‌ادعا و تأثیرگذار

نمایش جنون‌آمیز استمفوردبریج


فرخ حسابی
روزنامه نگار
موریسیو پوچتینو در کنفرانس خبری بعد از تساوی 4 بر 4 چلسی و منچسترسیتی گفت: «من واقعاً خسته‌ام» و حق داشت. هنوز خاطره برد هیجان‌انگیز تیمش برابر تاتنهام زنده بود که مربی آرژانتینی در یک بازی نود و چند دقیقه زجرآور دیگر مقابل سیتی قرار گرفت و این بار به لطف پنالتی وقت‌های تلف شده کول پالمر برابر تیم سابقش، چلسی به سیتی نباخت.

ماشین گلزنی
ارلینگ هالند از زمان انتقال از بوروسیادورتموند به منچسترسیتی در 36 بازی دو گل یا بیشتر زده است و این در پنج لیگ ممتاز اروپا رکورد محسوب می‌شود. این آدم ماشین گلزنی است و مثل ترمیناتور هیچ توقفی ندارد. مهم نیست این نروژی چقدر در بازیسازی تیم مشارکت دارد.
مهم این است که در استمفوردبریج لحظه‌ای تیاگو سیلوا و مدافعان چلسی را راحت نگذاشت. سیتی فوق‌العاده بازی نکرد اما به خاطر شماره 9 فوق‌العاده‌اش که دو گل اول را زد و روی گل چهارم نقش داشت، یک امتیاز گرفت.

 نبود استونز
وقتی پپ گواردیولا گفت سیتی بعد از مصدومیت جان استونز به دردسر می‌افتد، خیلی‌ها تعجب کردند. او در یکی از گران‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال کار می‌کند و مشهور است به خریدن مدافعان 50 میلیون پوندی؛ همین تابستان یوشکو گواردیول را به نزدیک به دو برابر این قیمت خرید. اما جای خالی استونز در این بازی کاملاً به چشم آمد. گواردیول هنوز نتوانسته در سیتی ستاره شود اما مشکل تیم این بود که برخی ستاره‌های قابل اتکای تیم مثل ادرسون و روبن دیاز مرتکب اشتباه شدند. اولی روی گل نیکلاس جکسون تقصیر داشت و دومی پنالتی منجر به گل تساوی چلسی را داد. شاید گواردیولا حق داشت و برنده سه‌گانه به دردسر افتاده.

 رهبر جوان
از تمام خریدهای چلسی در زمان تاد بولی هیچ کس به اندازه کول پالمر مورد بی‌توجهی قرار نگرفته، بازیکنی که با 5/42 میلیون پوند از سیتی خریداری شد و به عنوان یک خرید گزاف با بی‌اعتنایی مواجه شد اما او منتقدان را سر جای خود نشانده و یکشنبه شب بهترین بازی‌اش را انجام داد. او می‌خواست خودش را به تیم سابقش ثابت کند و انرژی‌اش هرگز افت نکرد تا جایی که در بهترین حرکات چلسی نقش داشت. قبل از اینکه گل تساوی چلسی را بزند موقعیت‌هایی داشت اما روبن دیاز نمی‌خواست او دست خالی به خانه برود و به چلسی پنالتی را هدیه کرد. این تیم جوان به پیشرو نیاز دارد و پالمر می‌تواند یکی از آنها باشد. سیتی شاید اشتباه بزرگی کرد که برای حفظ او بیشتر نجنگید.

کالویل و استرلینگ
مصدومیت لوی کالویل که هفته قبل مقابل تاتنهام خیلی بد بود و بین دو نیمه تعویض شد، هم برای خودش بد است و هم گرت ساوت گیت. او فرصت چندانی برای محکم کردن جایگاهش در تیم ملی انگلیس برای یورو 2024 ندارد و ماه نوامبر برایش خوب نبود. مربی سه‌شیر هم شاید با بازی درخشانی که رحیم استرلینگ مقابل سیتی انجام داد، از اینکه او را برای بازی‌های هفته آینده مقابل مقدونیه شمالی و مالت دعوت نکرده، پشیمان شده باشد. درست است که این دو بازی اهمیتی ندارد و صعود انگلیس به تورنمنت آلمان قطعی شده است اما ساوت گیت می‌تواند در این بازی‌ها ترکیب اصلی خودش را پیدا کند. اگر کالویل بهتر نشود و استرلینگ به درخشش ادامه دهد، ساوت گیت باید تجدید نظر کند.

نمایش جیمز
این فصل قرار بود فصل ریس جیمز باشد. در تابستان بعد از جدایی سزار آسپیلیکوئتا، کاپیتان تیم شد چون با توجه به سیاست جوانگرایی در نقل و انتقالات باشگاه او یکی از باتجربه‌های تیم به حساب می‌آمد. اما با داستانی مشابه بیشتر فصل حاضر را درگیر مصدومیت بوده و در مجموع 9 بازی را از دست داده است. اما به نظر می‌رسید مقابل سیتی به دنبال جبران زمان از دست رفته بود و نیمه اول را با یک پاس گل عالی و دقیق به استرلینگ به پایان رساند. او در کار دفاعی هم خوب بود، ژرمی دوکو در این فصل گریه مدافعان رقیب را درآورده اما مقابل جیمز روز خیلی سختی داشت. هیچ بازیکنی در زمین به اندازه بازیکن تیم ملی انگلیس تکل موفق نداشت و در بیشتر دوئل‌ها برنده بود. حیف شد که بعد از یک ساعت تعویض شد اما در بلندمدت برای حفظ شرایط بدنی‌اش خوب است. اگر او به آمادگی کامل برسد، چلسی قطعاً تیم بهتری می‌شود.

 داور بیچاره
آنتونی تیلور بیچاره نمی‌تواند نفس بکشد. این داور قدیمی در چند هفته اخیر زیر ذره‌بین بوده، اول با انتقادهای مربی ولورهمپتون، گری اونیل به خاطر پنالتی جنجال‌برانگیز برابر نیوکاسل مواجه شد و بعد هم خیلی‌ها خواستار رفتن او به چمپیونشیپ شدند. رئیس کمیته داوران لیگ برتر، هاوارد وب و تیلور انتظار نداشتند این بازی کاملاً آسان باشد اما در نیم ساعت اول بازی خیلی از هواداران فریاد می‌زدند: «تو به درد داوری نمی‌خوری» و توهین‌های دیگری هم کردند که غیرقابل ذکر است. اول خطای مارک کوکوریا روی هالند در محوطه جریمه و بعد نادیده گرفتن خطای دوکو. این تنها مواردی نبود که تیلور با مخالفت بسیاری مواجه شد و این اتفاقی است که اخیراً زیاد رخ می‌دهد.

ارلینگ هالند ماشین گلزنی است و مثل ترمیناتور هیچ توقفی ندارد. مهم نیست این نروژی چقدر در بازیسازی تیم مشارکت دارد.
از تمام خریدهای چلسی در زمان تاد بولی هیچ کس به اندازه کول پالمر مورد بی‌توجهی قرار نگرفته، بازیکنی که منتقدان را سر جای خود نشانده و یکشنبه شب بهترین بازی‌اش را انجام داد

جستجو
آرشیو تاریخی