ثابت کنید اتفاقی نبود

امیر اسدی
روزنامه نگار
تیم نوجوانان ایران در گام نخست از مرحله گروهی جام جهانی در اندونزی کاری کرد کارستان. شکست برزیل نشانه‌ای بود برای اینکه بدانیم تیمی سختکوش با بازیکنانی مستعد داریم که می‌توانیم برای آینده روی آنها حساب کنیم. برزیل همیشه در رده‌های پایه نشان داده که تیم بزرگ و پرافتخاری است. ستاره‌هایی نظیر نیمار، کوتینیو، وینیسیوس جونیور همگی در جام جهانی نوجوانان اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده و به فوتبال جهان معرفی شدند. همین تیم نوجوانان برزیل که با نتیجه 3 بر 2 مغلوب ایران شد نیز قطعاً در تیم ملی برزیل در سال‌های بعد نمایندگانی خواهد داشت.
بعد از پیروزی ارزشمند در نخستین بازی، ایران امروز مقابل انگلیس قرار می‌گیرد. تیمی که برخی بازیکنانش در لیگ برتر شاغل هستند و هر از چندگاهی در این سطح به میدان می‌روند. حسین عبدی در مصاحبه‌ای تأکید کرده که فیلم بازی انگلیس مقابل کالدونیا را چندین بار تماشا کرده و حریف کاملاً آنالیز شده. بر کسی پوشیده نیست که نوجوانان امروز دیدار سختی را پیش رو دارند. بازی مقابل ستاره‌های لیگ برتری انگلیس قطعاً کار مشکلی است اما شاگردان عبدی می‌توانند اثبات کنند که پیروزی برابر برزیل اتفاقی نبوده و با حساب و کتاب به دست آمده است.
این بازی محکی جدی برای نوجوانانی است که چشم و چراغ فوتبال ایران در سال‌های آینده هستند. از آرشا شکوری درون دروازه بگیرید تا به کسری طاهری در خط حمله برسید. استعدادهایی که امروز باید مقابل ستاره‌هایی باتجربه‌ و بین‌المللی بایستند و نتیجه‌ای همچون بازی نخست کسب کنند. همچنین با کسب نتیجه‌ای خوب مقابل انگلیس، ایران می‌تواند به دور دوم مسابقات صعود کند و همین یعنی افتخاری بزرگ. کار نوجوانان ایران به قدری ارزشمند بود که علی پروین، اسطوره فوتبال ایران هم قول داده اگر به فینال برسند، برای تماشای بازی به اندونزی سفر خواهد کرد. معنی حرف پروین این است که همه روی نوجوانان حساب می‌کنند و انتظار دارند شکست برزیل اتفاقی نبوده باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی