خبر

کیانی: توانایی کسب مدل المپیک را دارم

ناهید کیانی، عضو تیم ملی تکواندو بانوان گفت: «با دو مدال طلایی که در دو تورنمنت پاکستان و جام ریاست فدراسیون جهانی کسب کردم تقریباً به انتهای مسیر سخت کسب سهمیه المپیک رسیده‌ام.»
وی ادامه داد: «طی روزهای گذشته در دو تورنمنت ۲۰ امتیازی شرکت کردم که در هر دو تورنمنت موفق به کسب مدال طلا شدم. این دو مدال باعث شد تا ۴۰ امتیاز به داشته‌های خودم در رنکینگ المپیکی اضافه کرده و بیش از ۹۰ درصد از راه کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس را طی کنم.»
وی افزود: «با این شرایط فکر می‌کنم سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ را کسب کرده باشم و تنها منتظر اعلام رسمی از سوی فدراسیون جهانی هستیم. از این موضوع نیز خیلی خوشحال هستم و خدا را از بابت این لطف و نگاه ویژه شکر می‌کنم.»
ستاره این روزهای تکواندو ایران ادامه داد: «از این پس باید برای موفقیت و کسب مدال در المپیک برنامه‌ریزی و تلاش کنم. فکر می‌کنم توانایی این را دارم که در پاریس مبارزات خوبی به نمایش گذاشته و مدال خوشرنگی کسب کنم. در این راه نیازمند دعای خیر مردم هستم تا همانند گذشته بدرقه راه من باشد و از این آزمون سخت سربلند خارج شوم.»
کیانی در پایان با اشاره به کسب عنوان فنی‌ترین تکواندوکار جام ریاست فدراسیون جهانی گفت: «این اتفاق بزرگی برای من بود که در بخش بانوان موفق به کسب عنوان فنی‌ترین تکواندوکار شدم. در مسابقات قهرمانی آسیا نیز این عنوان را کسب کرده بودم. برای دومین بار فنی‌ترین تکواندوکار انتخاب شدم که برای من باعث افتخار و خوشحالی است.»


از سرگیری همکاری فدراسیون بسکتبال با سرمربی یونانی بانوان

«النی کاپوجیانی» اوایل سال جاری در پاسخ به پیشنهاد و مذاکرات صورت گرفته از سوی فدراسیون بسکتبال ایران، به تهران سفر کرد و هدایت تیم ملی بانوان کشورمان را بر عهده گرفت.
این مربی اهل یونان که هدایت تیم پاناتینایکوس را در کارنامه دارد، بعد از همراهی دختران ملی‌پوش ایران در دو رویداد رسمی به کشورش بازگشت و تا به امروز حضور دوباره‌ای کنار آنها نداشته است. خبرگزاری مهر با اعلام این خبر نوشت: «فدراسیون بسکتبال اما با در نظر گرفتن آغاز لیگ برتر بانوان از این مربی دعوت کرده تا طی سفر به ایران، این رقابت‌ها را زیر نظر داشته باشد و اینگونه همکاری با بسکتبال بانوان را از سر بگیرد. البته که تیم ملی بسکتبال بانوان رویدادی در پیش ندارد اما در پیش بودن مسابقات زیر ۱۸ سال کاپ آسیا و همچنین رقابت‌های سه به سه برای دعوت دوباره از «النی کاپوجیانی» مزید بر علت بوده است.»
جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال در این خصوص گفت: «قرارداد «النی کاپوجیانی» در مرحله نخست همکاری و بعد از حضور در دو رویداد موردنظر با فدراسیون بسکتبال به پایان رسید و این مربی فعلاً با ما قرارداد رسمی ندارد اما این به منزله عدم ادامه همکاری نیست.» رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: «از این مربی دعوت کردیم تا سفری به ایران داشته باشد تا هم لیگ بانوان را زیر نظر بگیرد و هم اینکه در مورد رقابت‌های پیش رو و برنامه‌های پیشنهادی‌اش صحبت شود. تیم ملی بزرگسالان رویداد مصوبی ندارد اما قرار نیست از علم و دانش و توانایی این مربی فقط در کنار این تیم بهره‌مند شویم.»

جستجو
آرشیو تاریخی