صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دلیل ماندن رحمتی مشخص شد

فروش تیم یا استعفا

اکبر منتشلو
روزنامه نگار
برعکس موفقیت‌های سال‌های اخیر که نساجی مازندران را به آسیا هم رساند، در این فصل از رقابت‌ها نساجی مازندران اوضاع خوبی ندارد. این تیم با هدایت مهدی رحمتی روزهای تلخی را سپری می‌کند و ناکامی‌های مداوم این تیم نه تنها این تیم را خیلی زود از آسیا حذف کرد، بلکه حالا حتی با وجود فرصت زیاد تا پایان لیگ برتر، هواداران مازنی نساجی نگران سقوط تیم‌شان هستند، چرا که در طول 10 هفته گذشته و حتی بازی‌های آسیایی نساجی با هدایت رحمتی نتوانسته حداقل امید را به هوادارانش بدهد.
انگار حالا دیگر نساجی به باختن عادت کرده و با وجود خلاص شدن از استرس و فشار بازی‌های آسیایی، این تیم بازهم در لیگ برتر به ناکامی‌هایش ادامه می‌دهد. نساجی با رهبری رحمتی در چهار بازی آسیایی به میدان رفته و تنها یک پیروزی کسب کرده و سه بازی دیگر را با شکست سپری کرده است. با 10 امتیازی شدن دو تیم الهلال و نوبهار نمنگان، دیگر امیدی برای ادامه حضور نساجی در رقابت‌ها وجود ندارد چرا که بر فرض اگر هم در دو بازی آتی هر شش امتیاز را نساجی کسب کند، باز هم نمی‌تواند امیدی به صعود داشته باشد.
نساجی در این بازی‌ها چهار گل زده دارد و هشت بار دروازه‌اش باز شده که آمار بسیار ضعیفی برای این تیم به شمار می‌رود. از طرف دیگر نساجی رحمتی در 9 بازی لیگ برتر هم به میدان رفته و فقط یک برد کسب کرده و سه بار هم بازیش با تساوی به پایان رسیده و در نهایت با کسب 6 امتیاز از 9 بازی در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. این آمار هم برای تیمی که پیش از این توانسته بود نه تنها سهمیه آسیا را کسب کند، بلکه در لیگ برتر هم جایگاه مناسبی داشته باشد، اصلاً آمار خوبی نیست و این تیم را در آستانه تغییرات اساسی قرار داده است. در روزهایی که نساجی در لیگ قهرمانان آسیا در خانه‌اش نیز می‌باخت، حسابی مورد اعتراض هوادارانش قرار گرفت و شعارهایی را علیه سرمربی سردادند.
از طرف دیگر حالا در لیگ برتر هم همین اتفاق تکرار می‌شود و مسئولان این تیم مازندرانی کاملاً تحت فشار هواداران نساجی هستند. در خیلی از بازی‌ها با ناکامی نساجی احساس می‌شد مسئولان نساجی خیلی زودتر از اینها دست به تغییرات روی نیمکت بزنند تا شاید بتوانند از ناکامی‌های بیشتر این تیم جلوگیری کنند، اما بر عکس همه فشارها و درخواست هواداران نساجی برای ایجاد تغییرات در این تیم، مسئولان نساجی تا به امروز مقاومت کرده و رحمتی همچنان روی نیمکت نساجی است تا جایی که حتی بعد از قطعی شدن از دست دادن آسیا، باز هم رحمتی روی نیمکت نساجی بود و بازی نساجی مقابل ذوب آهن را نیز هدایت کرد، اما نتیجه این بازی هم چیزی غیر از شکست برای نساجی نبود.
حالا با این اوصاف این سؤال پیش می‌آید که چرا مسئولان نساجی این همه پای مربی ناکام خودشان ایستاده‌اند و حتی درخواست‌های مکرر هواداران نساجی و شعار علیه رحمتی و حتی مسئولان نساجی، هنوز روی نیمکت این تیم تغییراتی به وجود نیامده است. به نظر می‌رسد آنچه که در این تیم در حال رخ دادن است، اصلاً به نفع این تیم مازنی نخواهد بود چرا که دو دلیل بیشتر برای این موضوع وجود ندارد، یا مسئولان نساجی واقعاً به فکر فروش نساجی هستند و به همین دلیل در چنین شرایطی، هزینه برای تیم و آوردن مربی جدید عاقلانه نیست و همین موضوع باعث شده رحمتی همچنان روی نیمکت باشد یا اینکه مسئولان نساجی قرارداد سنگینی با رحمتی دارند و برای تغییرات روی نیمکت نساجی، منتظر استعفای سرمربی هستند تا مجبور نباشند مطالبات قرارداد رحمتی را با اخراج او به طور کامل پرداخت کنند.
در هر دو صورت به نظر می‌رسد نمی‌توان قاطعانه درباره زمان تغییرات روی نیمکت نساجی اظهارنظر کرد چرا که فروش این تیم به راحتی صورت نخواهد گرفت و زمانبر خواهد بود و از طرف دیگر با وجود اتفاقات روزهای گذشته، رحمتی هم نشان داده به این راحتی نیمکت تیمش را رها نخواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی