نمایندگان ژاپن و کره جنوبی به فینال آسیا رسیدند

خاتون بم با یک امتیاز از آسیا کنار رفت

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

جدال دو تیم خاتون بم و نسف قارشی ازبکستان با تساوی 2-2 به پایان رسید. شاگردان مرضیه جعفری در آخرین مسابقه مرحله گروهی چهارمین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا با قضاوت رحمانوا دلشدا به میدان رفت و بعد از دو باخت 3- صفر و 2-1 مقابل تیم‌های سیدنی استرالیا و هیوندای کره جنوبی برابر نسف قارشی ازبکستان قرار گرفت. در این دیدار نماینده ایران دو بازیکن خود به نام‌های زهرا قنبری و سرشین کمانگر را به همراه نداشت تا نسبت به مسابقه قبلی، بهناز طاهرخانی و مونا حمودی وارد ترکیب خاتون ایران شوند.
با سوت آغاز بازی خیلی زود شاگردان مرضیه جعفری این فرصت را داشتند تا در دقیقه اول به گل برسند اما فرصت‌سوزی نگین زندی در مقابل دروازه حریف باعث شد تا موقعیت تک‌به‌تک به گل تبدیل نشود. در ادامه نمایش تهاجمی خاتون، در دقیقه 5 فرصت خوبی نصیب شاگردان جعفری شد اما این‌بار هم ضربه گرائیلی در اختیار دروازه‌بان نسف‌قارشی قرار گرفت تا بازی بدون گل مساوی دنبال شود. ازبک‌ها رفته‌رفته از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال آن بودند تا با محوریت لیودمیلا کاراچیک موقعیت گلزنی ایجاد کنند که 2 موقعیت پیاپی ایجاد شده از سوی او جایی در چهارچوب دروازه خاتون نداشت. گلزودا امیروا در دقیقه 27 توانست با استفاده از اشتباه خط دفاعی خاتون گل اول مسابقه را به سود نسف‌قارشی به‌ثمر برساند. بعد از ثبت گل اول ازبک‌ها، نمایش تهاجمی شاگردان ولادیسلاو خان ادامه پیدا کرد اما درخشش چشمگیر زهرا خواجوی و 2 مهار زیبای او مانع گلزنی دوباره امیروا شد تا بازی در نیمه نخست با برتری یک‌گله نسف‌قارشی به پایان برسد.
شاگردان مرضیه جعفری در نیمه دوم بازی را به مانند نیمه نخست تهاجمی آغاز کردند اما در خلق موقعیت گلزنی ناکام بودند و رفته‌رفته بازی به تعادل کشیده شد. بعد از خلق چندین موقعیت نصف و نیمه، ارسال دیدنی فاطمه گرائیلی با ضربه تمام‌کننده مونا حمودی همراه شد تا در دقیقه 62 گل تساوی به سود خاتون ایران به‌ثبت برسد. لیودمیلا کاراچیک روی یک کار تیمی زیبا در دقیقه 71 موفق به گلزنی شد؛ او روی پاس پشت پای زیبای گلزودا امیروا موفق شد دروازه خاتون را باز کند تا بار دیگر نسف‌قارشی از حریف خود پیش بیفتد. در دقایق پایانی مسابقه سارا دیدار در دقیقه (4+90) توانست با شوت پرقدرت خود بازی را به تساوی بکشاند.
خاتون ایران بعد از کسب اولین امتیاز خود در این دوره با کسب یک امتیاز به کارش پایان داد و تیم‌های اوراواردز ژاپن و اینچئون هیوندای کره‌جنوبی توانستند با کسب 3 پیروزی پیاپی در قامت صدرنشینان گروه اول و دوم به فینال برسانند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی