صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

سپاهان یک – پرسپولیس صفر

پرسپولیس بحران را در آغوش گرفت

یکشنبه 21/8/1402، هفته دهم از بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ساعت: 16:30، تماشاگر: حدود 50 هزار نفر
سپاهان یک
گل: رضا اسدی (68)
پرسپولیس صفر
داور: موعود بنیادی‌فر
کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، فرهاد مروجی
اخطار: میلاد سرلک (پرسپولیس) رضا اسدی، محمد قربانی و رامین رضاییان (سپاهان)
اخراج: شهاب زاهدی (6+90) پرسپولیس
سپاهان: پیام نیازمند، رضا اسدی، هادی محمدی، محمد کریمی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد و احسان پهلوان (شهریار مغانلو- 46)
سرمربی: ژوزه مورایس
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی (میلاد سورگی- 89)، میلاد سرلک (مسعود ریگی- 89)، مهدی ترابی(امید عالیشاه- 76)، سعید صادقی(وحدت هنانوف- 85)، شهاب زاهدی و محمد عمری
سرمربی: یحیی گل محمدی
پرسپولیس در شرایطی مقابل سپاهان قرار گرفت که تصور می‌شد میزبان این مسابقه به خاطر برد 9 بر صفر در لیگ قهرمانان آسیا شرایط روانی بسیار برتری دارد و در مقابل تماشاگران خودی می‌تواند پرسپولیس را وادار به تسلیم کند اما ترکیب و نقشه‌های دو تیم به گونه‌ای بود که انگار دو تیم بیشتر روی کنترل حریف تمرکز کرده‌اند و نیمه نخست بازی پایین‌تر از حد انتظار بود.
پرسپولیس دوباره به سیستم 1-1-4-4 برگشت و شهاب زاهدی با بازگشت به ارنج ابتدایی جلوتر از محمد عمری به کار گرفته شد ضمن اینکه با حضور سروش رفیعی کنار میلاد سرلک ترکیب یحیی محتاط نبود. در نقطه مقابل سپاهان با سیستم 1-3-2-4 به این میدان آمد و خبری از آل‌کثیر و مغانلو در ترکیب ابتدایی نبود تا اسدی در دام مدافعان پرسپولیس گرفتار شود.
اولین موقعیت بازی در دقیقه 8 روی دروازه پرسپولیس اتفاق افتاد و ضربه رامین رضاییان با تکل گولسیانی تبدیل به کرنر شد آن هم در شرایطی که پرسپولیسی‌ها به خاطر هند بازیکن سپاهان اعتراض داشتند.
بعد از این صحنه بازی برای مدتی طولانی منفعلانه دنبال شد تا اینکه دقیقه 22 حرکت و پاس بلند سروش رفیعی موقعیتی برای شهاب زاهدی ساخت که ضربه او طوری نبود که نیازمند را به سختی وا دارد.
بعد از این هم سپاهان دو موقعیت نصف و نیمه داشت. یک بار در دقیقه 35 ارسال زکی‌پور با ضربه سر رامین رضاییان دروازه سرخ‌ها را تهدید کرد و یک بار هم شوت قربانی را بیرو به راحتی گرفت تا نیمه نخست بدون اتفاق خاصی به پایان برسد.
نیمه دوم با یک تغییر تهاجمی از سوی مورایس همراه شد و او با حضور شهریار مغانلو فشار روی خط دروازه پرسپولیس را بیشتر کرد.
چهار دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که سپاهان اولین موقعیت گل خود را ایجاد کرد و شوت زکی‌پور تا آستانه باز کردن دروازه پرسپولیس رفت اما بیرانوند با واکنشی استثنایی اجازه گل شدن توپ را نداد.
دقیقه 57 پاس عمقی از بین دو مدافع میانی پرسپولیس باعث شد مغانلو در حالتی درازکش قصد باز کردن دروازه بیرانوند را داشته باشد اما گلر سرخ‌ها با خروج خود این توپ را هم دفع کرد. فشار سپاهان ادامه یافت و با سانتر زکی‌پور و قیچی بغل احمدزاده این تیم تا آستانه گل رفت اما پرسپولیس توانست این فشار را مدیریت کند.
بعد از ده دقیقه انفعال بالاخره سپاهان با ضربه ایستگاهی به خواسته‌اش رسید و ایستگاهی تماشایی اسدی طاق دروازه پرسپولیس را فرو ریخت.
در ادامه پرسپولیس شکل تهاجمی‌تری به خود گرفت و تغییرات متوالی یحیی هم از راه رسید اما فقط در وقت‌های تلف شده بود که سپاهان عقب نشست. در این اوقات یک بار سانتر عالیشاه و ضربه سر گولسیانی سرخ‌ها را تا آستانه گل مساوی پیش برد. در لحظات باقیمانده هم ارسال‌های متوالی روی دروازه سپاهان می‌توانست نتیجه را برگرداند اما مقاومت سپاهان و بی‌دقتی پرسپولیسی‌ها باعث شد تا اولین شکست سرخ‌ها در این فصل و اولین باخت‌شان در نقش جهان جدید رقم بخورد و اوضاع برای یحیی و تیمش بحرانی شود.

ZOOM
مورایس: گل اسدی غیرقابل باور بود
ژوزه مورایس بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس گفت: همه لذت بردیم و هواداران پرسپولیس در امنیت کامل ورزشگاه را ترک کردند و فقط یکسری بطری پرتاب شد هنگام کرنر زدن که امیدوارم دیگر شاهد این مسائل نباشیم. نباید بی‌احترامی به تیم مقابل شود و در کل لذت بردیم.
سرمربی سپاهان افزود: با کسر 4 ا امتیاز از ما بازی برای هر دو تیم حساس‌تر شده بود. بازی مهمی برای هر دو تیم بود چون از پرسپولیس هم یک امتیاز کم شده بود و فقط از ما دو تیم فقط امتیاز کم کرده بودند. ظاهراً  تیم‌های دیگر همه چیزشان درست بوده است.
مورایس گفت: بازی پایاپایی بود. پرسپولیس تیم خیلی خوبی است و مهره‌های خوبی دارد. در حفظ توپ خیلی خوب عمل کردند و بازیکنان تیم هم کیفیت خوبی دارند. هر تیمی گل می‌زند لیاقتش را دارد و یک گل عالی و غیرقابل باور از سوی اسدی زده شد. من عادت دارم در تمرینات کسی کار خوبی می‌کند می‌گویم عالی. البته ما موقعیت‌های دیگری هم داشتیم ولی بازی نزدیکی بود زیرا دو تیم باکیفیت و خوب هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی