صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

تیتر ایران ورزشی را به همه بازیکنان تیم نشان دادم

عبدی: مقابل انگلیس مثل بازی با برزیل هستیم

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

حسین عبدی زمانی که برای پرسپولیس بازی می‌کرد به دلیل دوندگی زیاد و تکل‌ها و جنگندگی فراوانی که داشت شرایط سختی را برای نفوذ تیم‌های حریف خصوصاً در میانه میدان فراهم می‌ساخت از این رو لقب حسین عبدی پله را به خود اختصاص داد. به همین دلیل روزنامه ایران ورزشی به پاس قدردانی از عبدی برای دو سال زحمت زیاد برای تیم نوجوانان و کامبک زدن مقابل برزیل قهرمان جهان بعد از نتیجه‌ای که تیم ملی نوجوانان کشورمان کسب کرد بار دیگر تیتر یک خودش را به عبدی اختصاص داد؛ موضوعی که موجب شد تا سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان و بازیکنانش از حمایت رسانه‌ها خصوصاً ایران ورزشی در اندونزی روحیه زیادی بگیرند و برای بازی بسیار سخت مقابل انگلیس بسیار بهتر و با روحیه‌تر از قبل تلاش کنند و برای صعود از گروهشان تلاش مضاعفی به خرج دهند.

 بزرگی کردید و در حالی که کمتر کسی فکر می‌کرد در حالی که برزیل با دو گل از تیم ما پیش بود این تیم را شکست دهید!
این بازیکنان لایق بهترین‌ها هستند و دست ار تلاش برنداشتند و به بردی با ارزش دست یافتند اما در این بین خوشحالی مردم کشورمان یک چیز دیگر و با ارزش‌ترین نکته است. امیدوارم که توانسته باشیم وطیفه‌مان را خوب انجام بدهیم و گام اول را درست برداشته باشیم و در ادامه مسابقات هم با شرایط بهتری بازی کنیم و به جلو برویم.
 تیتر ایران ورزشی هم شد حسین عبدی پله.
واقعاً تیتر خیلی جالبی زدید و من از روزنامه خوبتان کمال تشکر را دارم که به من و بازیکنانمان این‌گونه بها داد. برای همین هم حتماً تیتر یک خوب خوبتان را به بازیکنان تیمم نشان خواهم داد که بدانند چقدر نزد مردم ایران و رسانه‌ها کارشان ارزشمند بوده است.
 برنامه‌تان در نیمه اول و نیمه دوم چگونه بود که بازی و نتیجه را برگردانید ومقابل برزیل بزرگ کامبک زدید؟
برنامه‌ای که داشتیم به این نکته باز می‌گشت که بتوانیم بازی و نتیجه را در نیمه اول حفط کنیم چون بازی‌های دوستانه کمی داشتیم مضاف بر اینکه در نیمه اول تا حدودی نام تیم برزیل بازیکنان ما را گرفت و موجب شد دو گل دریافت کنیم اما در نیمه دوم با صحبت‌هایی که با بازیکنانمان داشتیم توانستند وظیفه خودشان را به خوبی انجام دهند هر چند شاید در جاهای دیگر بازیکنان ما می‌توانستند بهتر کار خودشان را انجام بدهند و با سه گل از باخت یک برد بزرگ بسازند.
 تمام مردم از برد تیم ملی نوجوانان کشورمان خیلی خوشحال شدند. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
من برد را به همه مردم کشور عزیزم تبریک می‌گویم و از همه کسانی که در این راه سخت به ما کمک کردند و کمک نکردند هم تشکر ویژه‌ای دارم. برزیل تیم خوبی بود اما از آنجا که به کارمان و قدرت تیممان اعتقاد داشتیم با کمک از خداوند متعال تمام تلاشمان را انجام دادیم و به این مهم یعنی برد بزرگ و پیروزی رسیدیم.
 تیم خوبتان می‌تواند نوید یک تیم خوب را برای فوتبال ما داشته باشد؟
من امیدوارم قدر این بچه‌ها را بدانیم و رهایشان نکنیم. من نسلی را برای آینده فوتبال ایران تربیت کردم و همیشه هم گفته‌ام که این نسل را برای امروز تربیت نکردیم و برای آینده ساخته‌ایم که امیدوارم در کنار نفرات بیشتر بتوانند بهترین شرایط را برای فوتبال ایران رقم بزنند. بازیکنانی که ما داشتیم بهترین‌های رده خودشان بودند امیدوارم قدر خودشان را بدانند و قدرشان هم دانسته شود و این نسل به حال خود رها نشوند. در این بین برزیل و ژاپن و سایر تیم‌ها سخت در تلاش هستند، ما هم می‌توانیم با تلاش و برنامه‌ریزی شرایط خوبی را ولو با امکانات کمتر برای فوتبال ایران رقم بزنیم.
 بعد از پیروزی مقابل برزیل چه برنامه‌ای برای بازی با انگلیس دارید؟
 در حال آنالیز تیم قدرتمند انگلیس هستم. بازیکنان ما در آسیا نتوانستند اولین تیم باشند به همین دلیل انگیزه زیادی برای موفقیت در این مسابقات و اول شدن در گروهمان دارند و خوب می‌دانند که هر بازی برای ما یک فینال است از این رو به خاطر پیام‌های زیادی که از دوستان رسانه‌ای مانند شما و مردم دریافت کردم کمال تشکر را دارم و می‌گویم که دست تک تک مردم ایران را می‌بوسم. بازی با انگلیس هم یک دیدار دیگر برای ما است و قطعاً ما در این بازی هم از تمام پتانسیل خودمان استفاده خواهیم کرد. بازی با برزیل تمام شد اما لذت فوتبال ادامه دارد و من امیدوارم با کمک همه بازیکنانمان بهترین بازی را ارائه دهیم و با هر نتیجه‌ای که بازیکنان بیرون می‌آیند صحیح و سلامت از بازی بیرون بیایند. قطعاً ما هم به دنبال این خواهیم بود که با دست پر از میدان و بازی با انگلیس بیرون بیاییم.
 واقعاً با وجود انگلیس و برزیل امیدوارید که از گروهتان صعود کنید؟
قدر فرصتی که در جام جهانی داریم را خوب می‌دانیم به همین دلیل اینجا نیامده‌ایم که فقط شرکت‌کننده باشیم و بعد از اینکه اولین گام را محکم برداشتیم به کمک خدا تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که افتخار مردم باشیم و تا آخرین روز مسابقات هم در جام جهانی حضور داشته باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی