صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

نکونام به مرادمند:

زود برگرد، به تو نیاز دارم

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
زمانی که محمد‌حسین مرادمند به آسمان برخاست تا ضربه سر بزند، حین فرود پای بازیکن تراکتور به پای تکیه‌‌گاهش خورد. مرادمند ابتدا قصد داشت به بازی ادامه دهد.
 او که بعد از محرومیت از بازی با شمس آذر قزوین دوباره به ترکیب اصلی بازگشته بود، نمی‌خواست فرصت اثبات شایستگی‌هایش را از دست بدهد اما شدت آسیب‌دیدگی به گونه‌ای بود که دقایق کوتاهی بعد از بازگشت دوباره به زمین بازی، از جواد نکونام خواست به جایش بازیکن دیگری را راهی میدان کند.
نکونام هم یک تصمیم قابل پیش‌بینی را اتخاذ کرد. او حامدی‌فر را به بازی فرستاد و چشمی در نتیجه این تصمیم به خط دفاع منتقل شد تا آرایش سه دفاع استقلال دوباره حفظ شود.
نکونام قبل از اینکه چنین تصمیمی را اتخاذ کند بالای سر مرادمند رفته بود و با او صحبت‌هایی داشت که جالب توجه است.
نکونام که از این آسیب‌دیدگی بشدت نگران بود به مرادمند این جملات را گفت: «چه شده محمد‌حسین؟ بلند شو. من به تو نیاز دارم.» مرادمند هم قصد داشت به خواست سرمربی و انگیزه خودش بازی را ادامه دهد اما شدت ضربه به گونه‌ای بود که او نتوانست بازی را ادامه دهد.
سرمربی استقلال بعد از بازی نیز بشدت پیگیر وضعیت مرادمند بود. او صحبت‌هایی هم با این بازیکن در رختکن داشت و به مدافع خود گفت: «چیزی نیست محمد‌حسین. ان‌شاء‌الله عکس ‌ام آر آی می‌گیری و خبرهای خوبی می‌شنویم. تو بازیکن مهمی برای من هستی و باید زودتر بگردی. نگران چیزی نباش.»
اما در چهره مرادمند امید چندانی دیده نمی‌شد و همه مربیان و بازیکنان استقلال متوجه نگرانی این بازیکن شده بودند.
 مرادمند هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که حین فرود برای زدن ضربه سر با چنین مصدومیتی مواجه شود اما از ساعاتی بعد از پایان بازی خبرهایی درباره احتمال پارگی رباط و کشیدگی شدید مینیسک پای او به گوش
رسید.
 اگر مرادمند رباطش را از دست داده باشد، زمانی قابل توجه از میادین دور خواهد بود و اگر مشکل مینیسک باشد با دو تا سه ماه تمرین آماده و مهیای حضور در میدان رقابت خواهد شد.
 
داسیلوا، غلامی
یا یک مدافع خارجی؟!
جواد نکونام بعد از بازی با سپاهان روش دفاعی تیمش را تغییر داده و از چهار دفاع به سه دفاع تغییر وضعیت داده است. این تصمیم باعث شده تا همه مدافعان مرکز او فعال شوند و به نوعی با کمبود بازیکن در این پست هم مواجه شود.
حالا اگر مرادمند نتواند استقلال را همراهی کند، نکونام ناچار است در قدم اول یک مدافع جوان را از رده امیدها به تیمش بیاورد تا به نیم‌فصل برسد.
در نیم‌فصل نیز چند حالت را می‌شود متصور بود. اینکه نکونام از باشگاه بخواهد زمینه‌ساز بازگشت سیلوای برزیلی شود که این روزها بدون تیم است و به دلیل شکایتی که از استقلال کرده باید تمام حقوقش را دریافت کند. یا اینکه با بازگشت عارف غلامی موافقت کند که احتمال دوم چندان قوی نیست و یک راه سوم این است که استقلال برای تقویت این پست از یک مدافع خارجی جدید استفاده کند. البته نکونام می‌تواند یک تصمیم دیگر را نیز اتخاذ کند.
او سه هفته از لیگ را با چهار دفاع بازی کرد که نتیجه بازی با این روش خوردن یک گل بود.
چهار گلی که استقلال در ادامه لیگ دریافت کرده با روش سه دفاع بوده است که این نشان می‌دهد احتمالاً تیم او از لحاظ ذهنی بیشتر آماده بازی با روش چهار دفاع است.
حسن بازگشت به روش چهار دفاع این است که نکونام در این روش فقط از دو دفاع مرکزی استفاده خواهد کرد و در دفاع چپ و راست از بازیکنان تخصصی بهره خواهد گرفت و نیازی هم نخواهد بود که از چشمی در این پست بازی بگیرد و این بازیکن می‌تواند در خط میانی بازی کند.

جستجو
آرشیو تاریخی