صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

پوچتینو حریف گواردیولا می‌شود؟

خدا به داد چلسی برسد

مرتضی طهوری
روزنامه نگار
برای دومین هفته متوالی، چلسی در آخرین بازی لیگ برتر مسابقه مهمی در پیش دارد. تیم موریسیو پوچتینو که دوشنبه شب بازگشت به زمین تاتنهام را با پیروزی 4 بر یک برابر صدرنشین لیگ برتر جشن گرفت، این بار میزبان برنده سه‌گانه، منچسترسیتی است که با سه گل بدون پاسخ برابر یانگ بویز از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مطمئن شد.
پوچتینو که نزدیک به چهار سال از قطع همکاری‌اش با دانیل لوی می‌گذشت، بازگشت به شمال لندن را به کابوسی برای این تیم تبدیل کرد و در یک بازی جنجالی که با دو کارت قرمز برای میزبان و مصدومیت دو بازیکن کلیدی‌اش، جیمز مدیسون و میکی فان د فن همراه بود، به لطف پنالتی کول پالمر و هت‌تریک نیکلاس جکسون به پیروزی رسید. چلسی با وجود دو بازیکن اضافه برابر تاتنهام به مشکل خورده بود تا اینکه آنژه پوستکوگلو با فشاردادن دکمه خودویرانگر و فرستادن خط دفاع به حمله باعث این شکست تحقیرآمیز شد. چلسی که در دو دربی ماه اکتبر برابر برنتفورد و آرسنال تنها یک امتیاز گرفته بود، نوامبر را با دو پیروزی مقابل بلکبرن و تاتنهام شروع کرده هرچند هواداران تیمشان را در جایگاه خفت‌بار دهم در جدول لیگ برتر می‌بینند. چلسی تا قبل از بازی‌های این هفته 9 امتیاز با دو تیم بالای جدول و 9 امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشت ضمن اینکه به شدت در خانه غیرقابل اعتماد است؛ تنها برد خانگی این تیم در 13 بازی آخر لیگ برتر مقابل تیم تازه صعودکرده لوتون تاون بوده و در چهار بازی آخرشان در خانه گل نزده‌اند. منچسترسیتی اما در خانه تیم ترسناکی است، آنها در دو بازی آخرشان در اتحاد مقابل بورنموث و یانگ بویز به طور متوسط هر 20 دقیقه یک گل زده‌اند که اولی را با درخشش ژرمی دوکو 6 بر یک شکست دادند. گل اول بازیکن بلژیکی و چهار پاس گل رکوردشکن او، مدافع عنوان قهرمانی را به جایگاه واقعی‌اش یعنی صدر جدول رساند. پنجمین برد متوالی سیتی در تمام  رقابت‌ها با دو گل ارلینگ هالند و تک‌گل فیل فودن به دست آمد.
سیتی بعد از بازی مقابل آرسنال که حمله را فراموش کرده بود، در 5 بازی 17 گل زده اما این فصل تنها در خارج از خانه امتیاز از دست داده‌اند و در تمام سال 2023 تنها پنج کلین‌شیت لیگ برتری در زمین رقبا ثبت کرده‌اند.
سیتی در ژانویه با یک گل در استمفوردبریج به پیروزی رسید و سه روز بعد در جام حذفی با چهار گل این تیم را در هم کوبید. چلسی بعد از پیروزی در فینال لیگ قهرمانان سال 2021 برابر سیتی در شش بازی با این تیم بازنده بوده و موفق به زدن گل هم نشده است.
 اخبار تیمی
انزو فرناندس بعد از تکل خشن که باعث اخراج سرخیو رومرو شد تلاش کرد به بازی ادامه دهد اما کمتر از یک ساعت دوام آورد و در تمرین‌های سه‌شنبه و چهارشنبه تیم دیده نشد ولی پنجشنبه در تمرین بود و شاید برای بازی امشب آماده باشد اما وسلی فوفانا، بن چیلول، رومئو لاویا، کریستوفر انکونکو، تروه شالوبا و کارنی چوکووئمکا به‌دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسند. آرماندو بروخا شانس رهایی از مصدومیت زانو را دارد اما شایعه شده ریس جیمز که بعد از مصدومیت اخیر به تیم ملی انگلیس دعوت نشده، شرایط بازی مقابل سیتی را دارد که همین جایگاه این مدافع راست در یورو 2024 را به خطر می‌اندازد. جان استونز هم در این ماه برای انگلیس بازی نمی‌کند چون بین دو نیمه بازی با یانگ بویز با درد ران تعویض شد و گواردیولا گفته این مدافع همه کاره مدتی طولانی را بیرون از زمین طی می‌کند. استونز یکی از سه مدافع منچسترسیتی است که دچار مصدومیت شده، مانوئل آکانجی وسط هفته قبل دچار آسیب‌دیدگی کمر شد که شدتش مشخص نشده و سرخیو گومس، ذخیره دفاع چپ سیتی در تمرین از ناحیه قوزک آسیب دید و قصد دارد بعد از بازی‌های ملی برگردد. کوین دبروین همچنان درگیر مصدومیت شدید ران است اما دیگر بازیکن سابق چلسی می‌تواند مقابل این تیم قرار بگیرد، ناتان آکه با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد استونز و آکانجی وجود دارد، فراخوانده شده است.

ZOOM
ترکیب احتمالی
چلسی: سانچس؛ جیمز، دیزاسی، سیلوا، کولویل؛ کایسدو، فرناندس؛ پالمر، کالاگر، استرلینگ؛ جکسون
منچسترسیتی: ادرسون؛ دیاز، آکه، گواردیول؛ واکر، رودری، کوواچیچ، دوکو؛ سیلوا، آلوارس؛ هالند

جستجو
آرشیو تاریخی