صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

درخشش بازیکن قرضی برایتون ادامه دارد

آنسو در مسیر آنسو شدن!

 

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

هنگامی که آنسو فاتی تصمیم گرفت برای ادامه دوران حرفه‌ای خود به برایتون برود، بسیاری از هواداران بلوگرانا نام او را در لیست ستاره‌های جوان خاموش شده تیم قرار دادند. درست زمانی که همه منتظر بدتر شدن شرایط این بازیکن در انگلیس بودند، عملکرد او در برایتون به جهان ثابت کرد که جدایی از سیستم ژاوی و پیوستن به سیستم به روز دی‌زربی به نفع او شد و ستاره‌ای که در حال خاموشی بود بار دیگر نور خود را به دست آورد.
آنسو در بازی چهارشنبه برایتون مقابل آژاکس در لیگ اروپا چهارمین گل این فصل خود را برای آبی و سفیدپوشان به ثمر رساند و حالا بازیکن مغضوب ژاوی دقیقاً همان قطعه گمشده دی‌زربی در خط حمله شده است.
او پشت سه بازیکن پر سرعت تیمش بازی می‌کند و اگر چه سرعت کمتری نسبت به بقیه دارد اما نمی‌شود جایی برای او در بین 11 بازیکن اصلی تیم متصور نشد. همه شواهد نشان‌دهنده این است که آنسو در مسیر همان آنسوی قبلی است.
پس از بازی رفت مقابل آژاکس، دی‌زربی چند کلمه در مورد این بازیکن صحبت کرد و گفت: «آنسو عملکرد بسیار خوبی در زمین داشت اما همچنان باید شوق و آمادگی بدنی دوران اولیه بازی خود را به دست آورد.» این پنجشنبه دی زربی بار دیگر به تحسین این بازیکن و پتانسیلی که دارد، پرداخت: «من همیشه انتظارات بیشتری از آنسو دارم. او خیلی خوب بازی کرد اما بعد از گل دوم باز هم فرصت گلزنی داشت.»
در بازی‌های پیش فصل آنسو یکی از جنبه‌های مثبت تیم ژاوی در ایالات متحده به حساب می‌آمد و گل‌های زیبایی برای تیم به ثمر رساند اما به خاطر مصدومیت دوباره این بازیکن و از دست دادن اعتماد به نفسش، آنسو ترجیح داد به کار خود زیر نظر دی زربی ادامه دهد.
   
رشد در کنار
جانشین گواردیولا
دی‌زربی یکی از ملاک‌های اصلی برای رشد این بازیکن به حساب می‌آید.
سرمربی ایتالیایی در ساسولو پروژه جذابی را هدایت کرد و در ادامه شاختار در کنار این سرمربی خودش را به عنوان یک تیم رقابتی به همه معرفی کرد.
مادریک که چلسی فصل گذشته 100 میلیون یورو برای به خدمت گرفتنش هزینه کرد زیر نظر همین مربی رشد کرد.
حال با فوتبال جسورانه‌ای که تیمش به نمایش می‌گذارد در حال مبارزه با بزرگان لیگ برتر هستند. پپ گواردیولا در اظهار نظری از او به عنوان جانشین خود یاد کرد و نام او در باشگاه سیتی زیاد شنیده می‌شود.
 
شماره 10 با ویژگی گلزنی
در پروژه بازسازی تیم برایتون نام آنسو فاتی به عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم شنیده می‌شود. دی‌زربی به آنسو معنای واقعی یک شماره 10 را داده است.
فاتی یک بازیساز و استعدادش را در این پست به خوبی به نمایش گذاشته است. او پشت میتوما، ژائو پدرو و آدینگرا بازی می‌کند، اما بدش نمی‌آید راهی برای ورود به خط حمله پیدا کند. علاوه بر این سه بازیکن،آنسو باید با ایوان فرگوسن، سولی مارچ، ولبک و انسیسو در خط حمله رقابت کند.
کارشناسان معتقدند پر و بال دادن زود هنگام بارسلونا به فاتی باعث فشار روی این بازیکن و سوختن او شده است. به طور کلی، اهدای شماره 10 به او بعد از لیونل مسی و همچنین فشارهای روانی زیاد روی این بازیکن به دلیل مصدومیت‌های متوالی فشارهای غیر ضروری را روی او زیاد کرده است.
به همین دلیل است که ژاوی نمی‌خواهد این اتفاق برای لامین یامال نیز تکرار شود و با مراقبت بیشتری بازیکن جوانش را به کار می‌گیرد. در دنیای فوتبال همه چیز بسیار با سرعت می‌گذرد. شاید باورتان نشود ولی ستاره جوان فعلی برایتون در اکتبر 21 ساله شد.
البته به همان سرعت آنسو در حال مطرح شدن به عنوان یک بازیکن تعیین‌کننده در تیم برایتون است و حضور در لیگ بسیار رقابتی انگلیس به یک چالش بزرگ برای این بازیکن تبدیل شده است.
ادامه همین روند و گلزنی‌های این بازیکن شاید گزینه بازگشت به بارسلونا را برای پایان فصل فعال کند.

جستجو
آرشیو تاریخی