صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

یحیی جـــــــــــواب نکو را ندهد، پرسپولیس به حاشیه نمی‌رود

عبدالله‌نژاد: پرسپولیس مقابل سپاهان ترسو بازی نکند

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
منوچهر عبدالله‌نژاد مدافع اسبق پرسپولیس معتقد است سرمربی پرسپولیس به حاشیه رفت و مشکلات فنی هم دست به دست داد تا این تیم از شرایط خوب خود فاصله بگیرد.
 
 چرا پرسپولیس بعد از دو مساوی خانگی در بازی‌های داخلی در آسیا هم تساوی بدی را متحمل شد.
مساوی هم به نوعی باخت خفیف است و در شرایطی که تیم در آسیا به شدت به سه امتیاز بازی با تیم متوسط و درجه سوم تیم تاجیکستانی نیاز داشت تا شرایطش برای صعود مناسب شود اما به نوعی از تساوی باز ماند تا نتواند به برد برسد و سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کند اما در این بین در خصوص عوامل تأثیرگذار باید در ابتدا به پاسخ دادن سرمربی پرسپولیس به صحبت‌های سرمربی رقیب سنتی پرداخت که پرسپولیس و نیمکتش را به نوعی به حاشیه برد. این در حالی است که همه از سرمربی پرسپولیس که بهترین مربی ایران محسوب می‌شود خواستند پاسخ مربی تیم رقیب را ندهد و تیمش و خودش را وارد حاشیه نسازد. در هر حالتی هواداران پرسپولیس از یحیی انتظار کار فنی خوب از او و تیمش را دارند. ما نباید در مقابل تیم درجه سوم آسیا حتی در خانه‌اش هم تساوی می‌دادیم و آنها را به نوعی دست‌کم می‌گرفتیم تا با یک تساوی بد که آن هم اگر بیرانوند نبود شاید می‌باختیم و به جای سه امتیاز فقط یک امتیاز بگیریم. آنالیز خوبی از استقلال تاجیکستان نداشتیم و به نوعی مقابل تیم میزبان خصوصاً در نیمه دوم بازی بسیار ضعیفی را ارائه دادیم. پرسپولیس در حد و قواره قهرمانی در آسیا بسته نشده چه بسا که کمبودهایمان را در بازی‌های آسیایی دیدیم و به وضوح شاهد بعضی از کمبود‌ها و ضعف‌هایمان شدیم.
 با تساوی بحث برانگیز شانس صعود پرسپولیس هم کمتر شد؟
بله متأسفانه صعود سخت و به نوعی شانس کمتر شد به نوعی که حالا باید مقابل النصر و الدحیل که تیم‌های بسیار خوبی هم هستند نتیجه بگیریم که این کار ما را بسیار سخت می‌کند. این در حالی است که ما چند مدتی است از پرسپولیس فوتبال خوبی نمی‌بینیم و بازیکنان نمی‌توانند کار چندانی در بازی نشان دهند.
 با شرایطی که پرسپولس داشته قادر است در اصفهان مقابل سپاهان خوب نتیجه بگیرد؟
برای موفقیت در مقابل سپاهان باید تمام برنامه‌شان برای آسیا را کنار بگذارند و ذهن‌شان را کامل برای بازی مقابل سپاهان معطوف سازند. با برنامه و تفکرات خوبی مقابل سپاهان بازی کنند تا با سختکوشی و انرژی زیاد از اصفهان دست خالی به تهران باز نگردند.
 برای بازی مقابل سپاهان که قطعاً با دو هافبک دفاعی پرسپولیس بازی خواهد کرد.  
بله پرسپولیس نباید ترسو بازی کند اما حتماً بهتر است که تیم با دو هافبک دفاعی بازی کند تا کمربند خط دفاعی محکم بسته شود. سپاهان در فاز حمله بازیکنان زیادی دارد که تنوع تاکتیکی زیادی هم در کار مهاجمان و بقیه بازیکنانشان دیده می‌شود از این رو با روش متفکرانه در مقابل پرسپولیس می‌توانیم منتظر نتیجه خوب باشیم و در واقع برای بازی داخلی و خارجی باید استراتژی متفاوتی داشته باشیم و مدافعانمان هم بهتر از بازی‌های قبلی‌شان ظاهر شوند تا تیم با استحکام در دفاع در زمان حمله به گل برسد.
 برای دیدار مقابل النصر چقدر امیدوار به نتیجه‌گیری هستید؟
در فاز مالکیت و فوتبالی به هیچ وجه حریف النصر نمی‌شویم چون بازیکنان و بار روانی که تیم النصر روی تیم ما می‌اندازد زیاد خواهد بود. با این وجود بارقه امید ما برای صعود امتیاز مقابل النصر است چون مقابل الدحیل در آزادی شانس زیادی برای صعود داریم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی