صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

شنبه 20/8/1402، هفته دهم بیست و سومین دوره لیگ برتر ورزشگاه آزادی، ساعت16:20

دوئل اسپانیایی

تا وقتی استقلال و تراکتور با این حجم از تماشاگران پر شور در فوتبال ایران باشند، جذابیت همراه این بازی است. اگر به بازی‌های دو تیم در تمام ادوار گذشته لیگ برتر نیز بنگریم به این ادعا مهر تأیید می‌زنیم که استقلال و تراکتور همواره با بازی رو به جلوی خود تماشاگران را به وجد آورده‌اند.
بازی امروز نیز به قاعده همیشگی تقابل‌های استقلال و تراکتور بدون شک فوتبالی زیبا خواهد بود اما پیش‌بینی اینکه 3 امتیاز این بازی به کدام تیم می‌رسد، دشوار است و به واسطه آنکه هم استقلال و هم تراکتور به دنبال 3 امتیاز این بازی هستند، نمی‌توان تحلیلی قطعی ارائه کرد.
تراکتور از جمله تیم‌هایی است که ابتدای فصل بازیکنان شاخصی به خدمت گرفت اما به دلیل ناهماهنگی‌هایی که در شکل بازی این تیم وجود داشته، نتوانسته خوب امتیاز جمع کند. تبریزی‌ها اما در آخرین بازی خود تیم آسیایی نساجی را با سه گل مغلوب کردند تا در رتبه چهارم قرار بگیرند. این تیم اکنون صاحب 15 امتیاز است و چنانچه موفق به کسب 3 امتیاز بازی با استقلال شود، 18 امتیازی شده و به صدرجدول نزدیک خواهد شد. خمس و شاگردانش اهمیت کسب پیروزی در این بازی را به خوبی می‌دانند و نباید تردیدی به ذهن راه داد که تراکتور از این بازی به مثابه یک فرصت طلایی سود خواهد برد تا شاید به دایره مدعیان جدی قهرمانی لیگ برتر ملحق شود. از آن سو استقلال نیز بعد از بازی با سپاهان که منجر به شکست شد، باختی نداده است اما در آخرین نبرد آبی‌ها مقابل تیم شمس‌آذر قزوین با مشکل مواجه شدند و نتوانستند به روند پیروزی خود ادامه دهند. با این حال تیم نکونام از نظر ساختار دفاعی یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر است و اگر بتواند مقابل تراکتور از این خصیصه باز هم به سود خودش بهره بگیرد، کسب امتیازات کامل این بازی دور از ذهن نخواهد بود. اما استقلال برای عبور از تراکتور باید از چه فاکتورهایی در جهت کسب پیروزی بهره بگیرد؟ پاسخ روشن است؛ استفاده از تک موقعیت‌ها و سختگیری مداوم در فاز دفاعی. استقلال هر آنچه امتیاز به دست آورده ناشی از همین حربه بوده و صدرنشینی خود را مدیون اجرای صحیح همین حربه است. با این حال اما به نظر می‌رسد کار استقلال هفته به هفته سخت‌تر خواهد شد و آبی‌ها با دشواری بیشتری امتیازات پیش رو را دشت کنند. هر چند که نکونام و شاگردانش امیدوارند با حضور هواداران تیم خود در این بازی مهم بتوانند از اتمسفر مطلوبی که در ورزشگاه آزادی ایجاد خواهد شد، نهایت بهره را ببرند و با 3 امتیاز کامل به هفته دهم لیگ برتر پایان داده و دوباره وارد تعطیلات دو هفته‌ای لیگ برتر به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی شوند.
 
ترکیب استقلال چگونه خواهد بود؟
سیدحسین حسینی را باید دروازه‌بان استقلال در این بازی دانست. او تک گزینه استقلال در این میدان است. در خط دفاع اما معمای بزرگی شکل گرفته و مشخص نیست نکونام از چه روشی بهره بگیرد. اگر او از چهار دفاع استفاده کند به احتمال زیاد چشمی به خط میانی منتقل خواهد شد و مرادمند و سهرابیان در قلب دفاع قرار خواهند گرفت. در این سیستم شانس بازی حردانی در پست دفاع راست و سلمانی در دفاع چپ بیشتر خواهد شد اما اگر نکونام با همان روش سه دفاع بازی کند، چشمی، مرادمند و سهرابیان در این پست به میدان خواهند رفت.
در خط میانی نیز اگر ملاک را بازی با سه دفاع در نظر بگیریم، مهری، مهدی‌پور و رضاوند بازی خواهند کرد. در خط حمله نیز حضور یامگا، محمدی و رمضانی قطعی خواهد بود. اما همان طور که گفته شد بازی با چهار دفاع روی تمام خطوط استقلال تأثیر خواهد گذاشت و شاهد جابه‌جایی‌هایی در چیدمان بازیکنان استقلال خواهیم بود.
ترکیب احتمالی تراکتور نیز این گونه خواهد بود: حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، سیدمحمد حسینی، آلواروخیمنز (امیرحسین حسین‌زاده)، گوستاوو واگنین، مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم‌نژاد، عارف رستمی، مهدی عبدی

جستجو
آرشیو تاریخی