صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

این سه بازی نشان می‌دهد پرسپولیس به مشکل خورده

باقری‌ها: یحیی بگوید چرا نبیل جایگزین شهاب شده؟

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

نبی‌الله باقری‌ها مدافع اسبق پرسپولیس به ضعف‌های تاکتیکی و مشهود تیم پرسپولیس در سه بازی اخیرش اشاره کرده و از بازی کردن مهاجم خارجی پرسپولیس به جای شهاب آماده بشدت انتقاد می‌کند. به همین دلیل در خصوص تساوی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان که شانس پرسپولیس را برای صعود از گروهش کم کرد و سایر موارد گفت‌و‌گویی با باقری‌ها داشتیم.
 چرا پرسپولیس در سه بازی اخیرش به برد نرسیده و سه مساوی حاصل کارش بوده؟!
سه بازی نتیجه نگرفتن در فوتبال ما شاید طبیعی باشد اما اینکه نتوانید استانداردهای لازم را رعایت کنید یعنی اینکه شرایط لازم را ندارید و کارتان به نوعی به مشکل خورده است. نداشتن تاکتیک تیمی در بازی مقابل استقلال تاجیکستان مشهود بود و نداشتن تاکتیکی که تیم به طور مستمر در حمله حضور داشته باشد یکی دیگر از مشکلات تیم بود. نداشتن سرعت لازم در تمام خطوط وجود داشت و باز بودن خط میانی و فاصله خطوط از یکدیگر موجب شده بود تا پرسپولیس خصوصاً در نیمه دوم به نوعی شلخته بازی کند و در نهایت به تیم استقلال تاجیکستان این موقعیت را بدهد که تیم تاجیکستانی سه چهار بار از عمق ما ضد حمله بزند که در این بین اگر بیرانوند نبود و چند عکس‌العمل خوب نمی‌داشت شاید فاصله گل‌ها بیشتر می‌شد.
 چرا در مقابل استقلال تاجیکستان به شکلی عجیب دفاع چپ و جناح چپ پرسپولیس محل تاخت و تاز بازیکنان تاجیکستانی شده بود!
در ابتدا باید به این نکته اشاره داشت که در سه بازی اخیر بازیکنان پرسپولیس از استانداردهای لازم دور بودند و تمرکز لازم را نداشتند، ضمن اینکه در بازی مقابل استقلال تاجیکستان شاهد این بودیم که مدافع چپ ما چندین بار در نیمه اول حمله از این جناح را در برنامه کار خودش داشت، به همین دلیل پرسپولیس در نیمه دوم از این منطقه خیلی لطمه خورد و به نوعی ان منطقه تبدیل به محلی برای طراحی حملات استقلال تاجیکستان در نیمه دوم شده بود و بر همین اساس تیم ما هارمونی و شکل تیمی لازم را نداشت، از این رو اگر اینطور بازی کنیم سرمربی تیم باید فکر عاجلی برای این مشکل داشته باشد تا مقابل تیم‌های دیگر به مشکل برنخوریم و مشکلات بازی‌های قبلی برای ما تکرار نشود.
 در رابطه با بازی کردن نبیل و نیمکت‌‌نشینی شهاب هم از سرمربی پرسپولیس خیلی انتقاد شد!
من نمی‌دانم شهاب چرا نیمکت‌نشین شد و واقعاً برایم سؤال است که او مشکل فردی و تیمی دارد یا مسأله دیگری موجب بازی نکردنش از ابتدای بازی شد؛ بازیکنی که بعد از چند هفته گلزنی و زدن چهار گل و ارسال یک پاس گل به یکباره نیمکت‌نشین می‌شود. مهاجم برای گلزنی نیاز به زمان دارد و وقتی گل می‌زند نباید نیمکت‌نشین شود، این در حالی است که یک مهاجم سنگین مانند نبیل، جایگزین مهاجم گلزن تیم‌تان می‌شود که تا الان چیزی از خود نشان نداده است. او شاید در آینده تبدیل به مهاجم خوبی شود اما تا الان چیزی از خودش نشان نداده است و اینکه او جایگزین مهاجمی شده که بهتر از او گل زده سؤالی است که فقط باید سرمربی تیم پرسپولیس پاسخش را بدهد، خصوصاً گل دومی که به پیکان زد و یک گل استثنایی بود که کمتر نظیر آن را دیده‌ایم.
 برای دیدار‌های لیگ برتر، خصوصاً بازی مقابل سپاهان و بازی‌های حساس دیگر، پرسپولیس چه مشکلات فنی‌ای دارد که باید آنها برطرف سازد؟
چند بازی است که بازیکنان پرسپولیس در برگشت‌ها خیلی سنگین کار می‌کنند و به نوعی با پاسکاری بیش از حد رو به عقب، تیم را عقب می‌کشند که موجب می‌شود از بی‌نظمی خطوط‌مان، تیم‌های دیگر استفاده کنند. هر چند که داستان لیگ برتر با لیگ قهرمانان کاملاً فرق دارد و پرسپولیس دوباره با برطرف کردن نقطه ضعف‌هایش می‌تواند دوباره تبدیل به همان تیمی شود که لرزه بر تن هر تیمی می‌اندازد.

جستجو
آرشیو تاریخی