صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

براگا برای پیروزی در برنابئو معجزه می‌خواهد

رئال یک امتیاز تا صعود

یک امتیاز تمام چیزی است که رئال مادرید در بازی خانگی امشب مقابل براگا برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به آن نیاز دارد. سفیدها هر سه بازی‌شان در اروپا را برده‌اند و دو رتبه و شش امتیاز از حریف پرتغالی جلوتر هستند.
رئال مادرید برای رسیدن به پانزدهمین عنوان قهرمانی اروپا مسلح شده و کارش را در مرحله گروهی کاملاً حرفه‌ای پیش برده، بر اونیون برلین و ناپولی مسلط بودند اگرچه هر دو بازی را با تنها یک گل اختلاف بردند و دو هفته پیش در زمین براگا هم همین داستان بود. رودریگو در نیمه اول برای میهمان گل زد و جود بلینگام در نیمه دوم به روند گلزنی‌اش ادامه داد اگرچه آلوارو دیالو دو دقیقه بعد یکی از گل‌ها را پاسخ داد اما رئال توانست مدیریت کند و جایش را در صدر گروه C محکم نگه دارد.
با توجه به اینکه تیم آلمانی گروه هنوز امتیازی نگرفته و رئال در دیدار با براگا برتری دارد، تیم کارلو آنچلوتی کافی است امشب شکست نخورد تا از قرار گرفتن در یکی از دو رده بالای جدول مطمئن شود اما اگر بازی را ببرند و برلین بتواند شگفتی خلق کند و ناپولی را ببرد، رئال با صدرنشینی گروه تنها یک امتیاز فاصله خواهد داشت.
البته رئال بعد از برد درخشان 2 بر یک در ال‌کلاسیکو، یکشنبه این هفته برابر رایووایکانو نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به دست نیاورد در دیداری که 22 ضربه به سمت دروازه حریف داشت و 63 درصد مالکیت توپ در اختیارش بود؛ رئال با این تساوی با دو امتیاز کمتر از خیرونا و دو امتیاز بیشتر از بارسلونا در رده دوم قرار گرفت.
به هر حال هشت بازی پیاپی بدون باخت آمار باارزشی است. رئال همچنین در هشت بازی خانگی آخرش در لیگ قهرمانان هفت برد و یک تساوی داشته و از سال 2018 در همه بازی‌های اروپایی‌اش در برنابئو گل زده، یعنی 24 بازی بعد از باخت شوکه‌کننده 3 بر صفر مقابل زسکامسکو.
تکلیف هر سه بازی براگا در لیگ قهرمانان این فصل هم با یک گل اختلاف روشن شده، تیم آرتور ژرژ با باخت نزدیک 2 بر یک مقابل ناپولی شروع کرد و در بازی دوم دو گل عقب افتاده مقابل اونیون برلین را با سه گل پاسخ داد. آن پیروزی 3 بر 2 که با گل وقت‌های تلف شده آندره کاسترو به دست آمد، براگا را امیدوار به صعود نگه داشته هر چند باخت به ناپولی که سه امتیاز بیشتر دارد، به معنای آن است که اگر براگا شگفتی خلق کند و رئال‌مادرید را ببرد هم فعلاً نمی‌تواند جای ناپولی را در رده دوم بگیرد.
تیم ژرژ شنبه گل کاشت و خودش را برای سفر به برنابئو عالی آماده کرد، آنها در نیمه اول بازی با پورتیموننزه یک گل خوردند اما در نیمه دوم شش گل زدند از جمله هت‌تریک سیمون بانزا در 10 دقیقه آخر. براگا در تمام بازی‌های این فصل خود در رقابت‌های مختلف گل زده و در چهار بازی آخر خارج از خانه حداقل دو گل زده-روی هم 12 گل- اما نظم دفاعی خوبی در این تیم دیده نمی‌شود و در پنج تا از شش بازی آخرشان در خارج از خانه بیش از یک گل خورده‌اند. براگا از 10 بازی‌اش در لیگ پرتغال 20 امتیاز گرفته و با هشت امتیاز اختلاف نسبت به اسپورتینگ لیسبون صدرنشین در رده چهارم قرار دارد.
این اولین بازی خارج از خانه براگا در لیگ قهرمانان در زمین یک تیم اسپانیایی است، رئال مادرید هم هرگز در خانه به رقبای پرتغالی نباخته است.
 
اخبار تیمی
در نیمه اول بازی با وایکانو بلینگام شانه‌اش را گرفت و اگرچه آنچلوتی می‌گوید بهترین گلزن تیمش مشکل خاصی ندارد اما شاید به او استراحت بدهد. ادر میلیتائو، تیبو کورتوآ و اورلین شوامنی به بازی امشب نمی‌رسند اما وضعیت دنی سبایوس مبهم است هرچند مربی ایتالیایی انتظار دارد فرلان مندی که به دلیل خستگی بازی با وایکانو را از دست داد، به دفاع چپ برسد. در این صورت جای فران گارسیا به خطر می‌افتد و کارلتو شاید به فکر تغییر سیستم بیفتد اگر بلینگام آماده نشود؛ شاید به سیستم 3-3-4 رو بیاورد و رودریگو را در کنار وینیسیوس جونیور و خوسلو در خط حمله قرار دهد.
آن طرف یک مصدوم هم نیست و ویکتور گومس مدافع چپ تیم زیر 21 سال اسپانیا هم از مصدومیت عضلانی رها شده و مقابل پورتیموننزه 65 دقیقه بازی کرد. ژرژ شاید به جو مندز در دفاع رو بیاورد اگر نخواهد به گومس فشار بیاورد، سیکو نیاکاته هم می‌تواند زوج ژوزه فونته 39 ساله باشد.

ZOOM

ترکیب احتمالی
رئال مادرید:
کپا؛ کارواخال، رودیگر، آلابا، مندی؛ والورده، کاماوینگا، کروس؛ رودریگو، خوسلو، وینیسیوس جونیور
براگا:
 ماتئوس؛ مندز، فونته، نیاکاته، بورخا؛ المصراتی، زالازار؛ دیالو، هورتا، بروما؛ بانزا

 

جستجو
آرشیو تاریخی