امضای تفاهمنامه وزارت ورزش و شرکت چینی

هاشمی: ساخت مجموعه ورزشی برای ایران حائز اهمیت است

آرش عبدی
روزنامه نگار
مراسم امضای تفاهمنامه همکاری، مشاوره طراحی و ساخت مجموعه ورزشی فرهنگی با مشارکت شرکت چینی IPPR، با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیدمحمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش، سیدمحمد اسبقیان مدیرکل حوزه وزارتی و طرفین چینی برگزار شد.
در این مراسم که مدیرعامل شرکت چینی نیز در آن حضور داشت، تفاهمنامه همکاری بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایران و شرکت مذکور در زمینه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی در پایتخت به امضا  رسید.
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از حضور طرفین چینی به منظور امضای تفاهمنامه جهت ساخت ورزشگاه جدید در تهران، اظهار داشت: به امید خدا با توان داخلی این تفاهمنامه به امضا می‌رسد و در ادامه وارد روند ساخت مجموعه خواهیم شد؛ مجموعه‌ای که بتواند تمام خواسته‌های ما را در زمینه برگزاری رویدادهای بین‌المللی در همه رشته‌های ورزشی پاسخگو باشد. البته این خواسته‌ها در جلسه‌ای که ماه گذشته داشتیم، مورد بحث قرار گرفت.
وی افزود: ساخت این مجموعه برای ایران حائز اهمیت است، زیرا رئیس جمهوری ایران دستور ساخت این مجموعه بین‌المللی را صادر کرده ‌است. مردم ما بسیار خوشحالند که قرار است ساخت این مجموعه شروع شود. در مدت زمانی که داریم، امیدواریم بتوانیم آن را به مرحله بهره‌برداری برسانیم. بر این اساس باید بتوانیم گزارش‌های لازم را به رئیس جمهوری و مردم ایران  برسانیم.
 
مدیرعامل شرکت IPPR: باعث افتخار است که در این پروژه با ایران همکاری خواهیم کرد
شن گان مدیرعامل شرکت IPPR بعد از امضای تفاهمنامه با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: از طرف شرکت IPPR افتخار حضور در این جلسه را دارم. این یک شرکت دولتی دارای پروژه در بیش از 100 کشور جهان در 6 قاره است. شرکت IPPR در حوزه‌های ورزش، پروژه‌های ورزشی و بین‌المللی بسیاری اجرا کرده که از آن جمله می‌توان به مجموعه ورزشگاه المپیک پکن، مجموعه المپیک زمستانی پکن، مجموعه ورز‌شی چنگ‌دو برای مسابقات دانشگاهی سال 2021 و ورزشگاه هانگژو برای بازی‌های آسیایی 2020 اشاره کرد. این شرکت مجموعه ورزشی شهر تاشکند برای المپیک جوانان را آماده می‌کند. این شرکت با بیش از 3500 نفر پرسنل در اجرای پروژه‌ها و مدیریت پروژه اقدام می‌کند. باعث افتخار است که در این پروژه بسیار استراتژیک با ایران همکاری خواهیم  کرد.
وی افزود: باعث افتخار ماست که طرف ایرانی به ما اطمینان کرده و این اطمینان از طرف چینی نیز وجود دارد. به طور قطع شرکت در طول اجرای پروژه از توان داخلی برای کمک در طراحی و ساخت استفاده خواهد کرد. تا به حال شرکت IPPR بخشی از کارهای زودهنگام را در خصوص این پروژه انجام داده که شامل مطالعات زمین‌شناسی منطقه مورد نظر پروژه است. ضمن اینکه درخصوص برنامه‌ریزی طراحی پروژه هم اقداماتی انجام داده‌ایم. درخصوص طراحی پروژه تأکید ما بر استفاده از تکنولوژی‌های برتر و سبز است. به طور قطع شرکت از توان پیمانکاران داخلی و نیز انعکاس فرهنگ ایران در این پروژه استفاده خواهد کرد. در اجرای پروژه مفتخریم که از همراهی و اعتماد وزارت ورزش و جوانان استفاده  کنیم.
 
مدیرعامل شرکت توسعه: پیش‌بینی ما ساخت فاز اول در 24 ماه است
مهیار عسگریان مدیرعامل شرکت توسعه نیز گفت: تفاهمنامه ساخت بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی و ورزشی را داشتیم. ساخت این مجموعه به دستور رئیس جمهور استارت خورد. برنامه ساخت این مجموعه نشان از توجه، اعتقاد و اهمیت دولت مردمی دکتر رئیسی و وزیر ورزش به حوزه ورزش، سلامت روح افراد و جوانان دارد. پروسه و فرایند انتخاب مشاور این پروژه از بین دهها درخواست شرکت صورت گرفت و درنهایت در کارگروه شرکت توسعه، شرکت IPPR به عنوان شرکت برتر انتخاب شد. مجموعه فرهنگی ورزشی شهر جدید در فضایی حدود 370 هکتار در 2 فاز اجرا خواهد شد. این مجموعه قابلیت میزبانی از تمام رویدادهای بین‌المللی و استاندارد و جهانی را دارد. جا دارد ضمن تشکر از رئیسی و هاشمی به مردم ایران و جامعه ورزش تبریک بگویم چون با اجرای این طرح در آینده می‌توانیم میزبان رویدادهای بزرگ جهانی باشیم. بازی‌های الکترونیک، توپی و یخی هم قابلیت برگزاری در این مجموعه را خواهند داشت. در فاز طراحی و مشاوره، شرکت IPPR کمک خواهد کرد و در حوزه ساخت اولویت شرکت توسعه استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی برای ساخت خواهد بود. بعد از اینکه فاز مطالعاتی تکمیل و گزارش آن مشخص شود، مدت زمان ساخت پروژه مشخص خواهد شد. پیش‌بینی ما ساخت فاز اول در مدت 24 ماه است. هزینه آن از محل تعاملاتی که با کشور چین داریم، تأمین می‌شود. ضمن اینکه از ظرفیت شرکت‌های داخلی هم قرار است استفاده کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی