صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

شب ویژه آزادی در 2+2 پرده

یک نیمه گریــــان، یک نیمه خنــــــــدان

حامد حسینی
خبرنگار
سپاهان با گذر از شوک کسر 4 امتیاز و باخت انضباطی به الاتحاد، دوباره سر پا شد. سپاهان ایران با نتیجه‌ای خارق‌العاده و غیرقابل پیش‌بینی‌ که شاید خوشبین‌ترین هوادار این تیم هم انتظارش را نداشت؛ با نتیجه 9 بر صفر آلمالیق ازبکستان را در هم کوبید و جشنواره گل در ورزشگاه آزادی به پا کرد. این در حالی است که سپاهانی‌ها 3 گل دیگر هم به ثمر رساندند که توسط VAR مردود اعلام شد تا تیم نگون‌بخت ازبکستانی دو رقمی نشود و شرایط برایش در تهران از این بغرنج‌تر هم نباشد. این در حالی است که سپاهانی‌ها از ابتدای فصل باتوجه به کسر 4 امتیاز توسط کمیته انضباطی بابت گذر از سقف بودجه و البته حکم کمیته انضباطی که این تیم را با 3 گل بازنده بازی با الاتحاد عربستان اعلام کرد، در شوک فرو رفته بود که این موضوع را می‌شد از نحوه رفتار و صحبت‌های ژوزه مورایس هم حس کرد. با این حال تیم اصفهانی که بازی هفته گذشته خود را در نقش جهان به ملوان باخته بود، این هفته توانست دوباره روی پاهای خود بایستد و در یک بازی آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا با 9 گل حریف خود را له کند. جالب اینکه بدانید بازی بعدی سپاهان در لیگ برتر که قبل از فیفادی برگزار خواهد شد، با تیم پرسپولیس خواهد بود که دیروز در دوشنبه به مصاف استقلال تاجیکستان رفت و این نتیجه می‌تواند یک هشدار اساسی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی و سرخ‌پوشان پایتخت برای بازی بزرگ هفته دهم لیگ برتر که ملقب به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران است، باشد. سپاهان حالا با این برد تمامی تیره‌روزی‌های روزهای اخیر را فراموش کرده و با باتری‌های شارژ شده به مصاف پرسپولیس می‌رود. یک برد خانگی برابر پرسپولیس می‌تواند در لیگ هم آنها را دوباره به کورس مدعیان بالای جدول بازگرداند.
پنج نفر از گلزنان سپاهان در برابر آلمالیق بازیکنانی هستند که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند و یکشنبه در مقابل این تیم بازی خواهند کرد. سپاهانی‌ها در نیمه اول فقط یک بار توسط فرشاد احمدزاده به گل رسیده بودند. اما در نیمه دوم ضربات سپاهانی‌ها خیلی دقیق‌تر بود و این تیم 8 بار دیگر توانست دروازه آلمالیق را باز کند. 9 گلی که سپاهان زد، توسط 7 بازیکن مختلف زده شد. تنها بازیکنانی که موفق شدند 2 گل بزنند، عیسی آل‌کثیر و محمدجواد حسین‌نژاد بودند. تازه آل‌کثیر در نیمه دوم به زمین آمد و شاید اگر زودتر وارد زمین می‌شد، بیشتر هم گل می‌زد. اما نکته جالب درباره گلزنان سپاهان این است که 5 نفر از 7 گلزن سپاهان در این بازی کسانی بودند که سابقه بازی در پرسپولیس را داشتند. رضا اسدی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو هر کدام یک گل زدند. آل‌کثیر هم که از دقیقه 70 به زمین رفت دو بار گل زد. احسان پهلوان که جزو پرسپولیسی‌های سابق سپاهان است در این بازی پاس گل دوم سپاهان را برای رضا اسدی فرستاد. این اتفاق در حالی رخ داد که یکشنبه هفته آینده سپاهان در هفته دهم لیگ برتر در ورزشگاه نقش‌ جهان اصفهان میزبان پرسپولیس است! درخشش پرسپولیسی‌های سابق در بازی سپاهان یک هشدار بزرگ برای پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی است. قطعاً پرسپولیسی‌ها دوست ندارند در اصفهان از بازیکنان سابق خودشان گل بخورند اما سپاهان آنقدر پرسپولیسی سابق دارد که مهار همه آنها کار بسیار دشواری است. ضمن اینکه هواداران سپاهان قطعاً از اینکه پرسپولیسی‌های سابق گل بزنند، استقبال می‌کنند.

با شکست تلخ و پرگل نساجی برابر نوبهار شرایط برای سرمربی این تیم، سخت‌تر از همیشه شده است. مهدی رحمتی که قبل از شروع بازی با نوف‌ باخور اعلام کرده بود این دیدار بازی مرگ و زندگی برای تیمش خواهد بود، در همان 20 دقیقه ابتدایی متوجه شد که چرا استقبال طرفداران از دیدار تیمش اینقدر کم بوده است. با توجه به اینکه شانس صعود نساجی به مرحله بعدی، به پایین‌ترین حد ممکن رسیده، طرفداران تیم ترجیح دادند از قائمشهر راهی تهران نشوند تا سکوهای خالی ورزشگاه آزادی، شدیداً به چشم بیاید. با اینکه نساجی بازی را بهتر از حریفش شروع کرد اما ضعف خط دفاعی این تیم باعث شد تا نوف باخور در همان 20 دقیقه ابتدایی، نسخه تیم میزبان را بپیچد. قابی که کارگردان تلویزیونی مسابقه از رحمتی بعد از گل دوم تیم ازبکستانی گرفت و رحمتی را با شانه‌های آویزان و لب‌هایی که از فرط ناراحتی در حال جویدن بود، نشان‌دهنده این بود که سرمربی نساجی هم به این نتیجه رسیده که چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر وضعیت فعلی تیمش ندارد. برخلاف گل اول نوف باخور که رحمتی تلاش کرد بازیکنانش را به بازگشت به مسابقه ترغیب کند، این بار تصویر یک مربی خسته و ناامید، سوژه قاب بسته کارگردان تلویزیونی مسابقه شد. شعارهای حیا کن رها کن طرفداران نساجی علیه مهدی رحمتی می‌تواند تلخ‌ترین پایان ممکن برای سیدمهدی در قائمشهر باشد اگرچه مدیرعامل نساجی اعلام کرده که تعویض کادر فنی فعلاً در اولویت برنامه‌های آنها نیست. با وجود این ناکامی‌های سریالی و بدون توقف، نساجی می‌تواند برکناری رحمتی را اولویت کند.
ستاره شماره 7 نوف باخور که در بازی رفت با نساجی نتیجه را تغییر داده بود، در بازی برگشت هم مهار نشد و هر کاری دلش خواست انجام داد. گل‌های دوم و سوم نوف باخور را بازیکن شماره 7 این تیم یعنی اوستون اورونوف زد. اورونوف همان بازیکنی است که در بازی رفت روی نیمکت نوبهار نشسته بود اما در ابتدای نیمه دوم به زمین آمد. اورونوف با ارائه یک بازی درخشان دفاع بسته و متراکم نساجی را در آن بازی باز کرد. او یک گل زد و یک پاس عرضی خطرناک داد که باعث شد مهرداد عبدی مدافع نساجی دستپاچه شود و دروازه خودی را باز کند. با نمایشی که از اورونوف در آن بازی دیدیم، قابل پیش‌بینی بود که در بازی برگشت در تهران در ترکیب اصلی تیمش قرار بگیرد. این اتفاق هم افتاد و سامول بابایان سرمربی نوبهار، ستاره بازی رفت را در ترکیب اولیه تیمش قرار داد. از طرفی انتظار می‌‌رفت کادر فنی نساجی، فکری برای مهار این بازیکن بکند و اجازه ندهد اورونوف مثل بازی رفت دفاع نساجی را باز کند. اما در کمال تعجب این اتفاق نیفتاد و اورونوف گل‌های دوم و سوم نوف باخور را وارد دروازه نساجی کرد. روی گل دوم اورونوف به راحتی از کمند آفساید و مدافع نساجی گذشت و گلی شبیه به گل بازی رفت را زد. روی گل سوم هم مدافعان میانی نساجی او را آزاد گذاشتند و اورونوف توپ ارسالی از جناح راست را به شکلی زیبا و هنرمندانه وارد دروازه مظاهری کرد. شناسایی این بازیکن و مهارت‌های او کار سختی نبود. نقش او در نوف باخور بسیار برجسته و واضح بود اما ستاره 22 ساله ازبک‌ها در بازی برگشت هم مهار نشد و تأثیرش را روی نتیجه مسابقه گذاشت.

جستجو
آرشیو تاریخی