صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

پاری سن ژرمن کار صعود را یکسره می‌کند؟

فرصت آخر روسونری

 

مسابقه امشب پاری‌سن‌ژرمن با میلان در سن‌سیرو دیدار تیم اول گروه F با تیم آخر است، پاریسی‌ها با پیروزی 3 بر صفر دو هفته قبل مقابل روسونری صدر گروه مرگ را در اختیار گرفتند اما تیمی که تا نیمه‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان پیش رفته ممکن است خیلی زود با این رقابت‌ها خداحافظی کند.
میلان اولین تیمی نبود که در این فصل مقهور استعداد وارن زایر امری شد و این بازیکن 17 ساله دو پاس گل به کیلیان امباپه و لی کانگ این داد. راندال کولوموآنی هم دروازه میهمان دو هفته پیش را فتح کرد تا اوضاع تیم استفانو پیولی بدتر شود. میلان در رقابت‌های داخلی هم شرایط خوبی ندارد و در سه بازی آخرش در لیگ ایتالیا برنده نشده.
شاید بتوان باخت به یوونتوس را با تک گل مانوئل لوکاتلی که با تغییر جهت به ثمر رسید، توجیه کرد اما میلان برابر مدافع عنوان قهرمانی، ناپولی که با استانداردهای فصل قبل فاصله زیادی دارد، دو گل برتری را با تساوی عوض کرد، این هفته هم هوادارانش را شوکه کرد و با یک پنالتی به میهمان خود اودینزه باخت. میلان در دو هفته ابتدایی مهر در شش بازی تنها یک گل خورد-از جمله دو تساوی بدون گل مقابل بوروسیادورتموند و نیوکاسل- اما در چهار بازی آخرش هفت گل خورده و اگر امشب ببازد و دیدار زودتر دورتموند و نیوکاسل برنده داشته باشد، امیدهای میلان برای صعود به مرحله حذفی به مو آویزان می‌شود.
البته دارنده هفت قهرمانی اروپا می‌تواند به دو تیم آلمانی و انگلیسی گروه برسد اما این تیم پنج بازی پیاپی در لیگ قهرمانان گل نزده و اگر امشب دروازه پاریس را باز نکند، برای نخستین بار در تاریخ، سه بازی خانگی پیاپی در بالاترین سطح باشگاهی اروپا موفق به گلزنی نشده است.
برای جبران باخت تحقیرآمیز 4 بر یک مقابل نیوکاسل، پاری‌سن‌ژرمن که برد دو گله مقابل دورتموند را نیز در کارنامه دارد، می‌تواند رسماً رقیب ایتالیایی را از رسیدن به صدر جدول گروه محروم کند اگر موفقیت دو هفته قبل را تکرار کند.
زایر امری که دو پاس گل مقابل میلان داد و گل اول را به برست زد، جمعه مقابل مون‌پولیه بین گل‌های ویتینیا و کانگ گل دوم تیمش را زد. در حالی که میلان در حال حاضر در گلزنی مشکل دارد، پاری‌سن‌ژرمن با پنج برد متوالی به این بازی می‌آید که در هر کدام سه گل زده و روی هم تنها سه گل خورده است.
تیم لوییس انریکه نمی‌تواند این هفته از صعود مطمئن شود ضمن اینکه آنها از 10 بازی آخر خارج از خانه در لیگ قهرمانان تنها دو برد به دست آورده‌اند و بعد از پیروزی 2 بر صفر مقابل باشاک شهیر در دیدار سه سال قبل در خانه رقبا کلین‌شیت نکرده‌اند. در عین حال، پاریس در بازی قبلی با میلان به روند ناکامی‌هایش برابر این تیم پایان داد و بعد از چهار بازی موفق به پیروزی شد و حالا به دنبال پنجمین پیروزی متوالی مقابل رقبای ایتالیایی است.
 
اخبار تیمی
افت میلان با فهرست بلندبالای مصدومان این تیم همراه شده و پیره کالولو به دلیل جراحی تاندون چهار ماه نمی‌تواند بازی کند ضمن اینکه دیگر مدافع میانی تیم، سیمون کیائر دیدار با اودینزه را به دلیل آسیب دیدگی عضلانی از دست داد. مارکو پلگرینو، مارکو اسپورتیلو، اسماعیل بن ناصر و ماتیا کالدارا نیز در تیم میلان غایب هستند که تئو هرناندس را هم در دیدار این هفته در اختیار نداشت. پیولی امیدوار است هرناندس به این بازی برسد ضمن اینکه ساموئل چوکووئزه و کریستین پولیشیچ با استراحت مقابل اودینزه، می‌توانند به ترکیب برگردند.
پاری‌سن‌ژرمن قبل از بازی با مون پولیه خبر بدی دریافت کرد و مشخص شد دانیلو پریرا، بازیکن چندپسته پرتغالی به دلیل مصدومیت همسترینگ تا آخر آبان نمی‌تواند بازی کند. نونو مندز، سرخیو ریکو و پرسنل کیمپمبه به همراه مارکو آسنسیو و کیلور ناباس احتمالاً به این زودی به ترکیب بر نمی‌گردند.
در بازی آخر، نوردی موکیله در دفاع چپ قرار گرفت اما احتمالاً لوکاس هرناندس بر می‌گردد و مقابل برادرش بازی می‌کند.

ZOOM

ترکیب احتمالی
میلان: ماینیان؛ کالابریا، توموری، تیاو، تئو هرناندس؛ موسی، رایندرز، لوفتوس چیک؛ پولیشیچ، ژیرو، لیائو
پاری سن ژرمن: دونارونا؛ حکیمی، مارکینیوش، اشکرینیار، لوکاس هرناندس؛ دمبله، اوگارته، زایر امری، لی؛ کولو موآنی، امباپه

 

جستجو
آرشیو تاریخی